معماری ساختمان متعلق به شرکت معماری در سئول

معماری ساختمان اداری،نمای آجری

معماری ساختمان متعلق به شرکت معماری در سئول

معماری: YKH Associates

موقعیت: کره جنوبی، سئول

مساحت: ۵۵۶ مترمربع

سال: ۲۰۱۷

در این قسمت به سراغ ساختمانی در شهر سئول کره جنوبی رفته ایم که به تازگی اجرای آن به پایان رسیده است و معماری و طراحی داخلی آن را مورد بررسی اجمالی قرار خواهیم داد. پیش از آن که به سراغ بررسی برویم، لازم است بدانید که این ساختمان نمای کاملا آجری دارد و در معماری آن از گره چینی آجری استفاده شده است. این ساختمان متعلق به یک شرکت معماری است و در واقع دفتر این شرکت معماری در این ساختمان مستقر شده است. یک شرکت معماری که ساختمان دفتر خود را طراحی و اجرا نموده اند. این ساختمان شامل فضاهایی نظیر یک اتاق کنفرانس بزرگ، دو اتاق کنفرانس کوچک، دو فضای کاری کارکنان که برای ۴۰ نفر پرسنل تدارک دیده شده است و باغ بام (روف گاردن) است.

زمین پروژه ۲۱۹ مترمربع مساحت داشت و اخلاف سطح دو متری داشت. یعنی میان دو خیابانی که سایت پروژه در آن قرار گرفته بود، ۲ متر اخلاف سطح وجود داشت. بر اساس قوانین شهرداری، سطح اشغال این ساختمان نهایتا ۶۰ درصد از متراژ کل بود.

یکی از نکات شاخص در این ساختمان، نحوه طراحی و عملکرد راه پله است. بجای چرخش راه پله و حرکت بین طبقات، راه پله به شکلی دیگر ساختمان را طی می کند که در دیاگرام هایی که در انتها قرار داده شده است، می توانید طرح آن را مشاهده نمایید.

همانطور که اشاره شد، در این ساختمان از آجر برای نما استفاده شده است. دلیل این امر بر اساس اظهارات طراحان و معماران ساختمان، القای حس قدیمی بودن است. به همین منظور از آجر با رنگ روشن (متمایل به سفید) برای تمامی قسمت ها بهره گرفته شده است. تعداد آجر مصرفی روی نمای این ساختمان و فضاهای داخلی در حدود ۸۰۰۰۰ قطعه آجر می باشد.

در ادامه دعوت می کنیم تصاویر این ساختمان و فضاهای داخلی آن را مشاهده و بررسی نمایید. در انتها نیز پلان ها، سکشن و … قرار داده شده است.

معماری ساختمان اداری،نمای آجری معماری ساختمان اداری،نمای آجری معماری ساختمان اداری،نمای آجری معماری ساختمان اداری،نمای آجری معماری ساختمان اداری،نمای آجری معماری ساختمان اداری،نمای آجری معماری ساختمان اداری،نمای آجری معماری ساختمان اداری،نمای آجری معماری ساختمان اداری،نمای آجری معماری ساختمان اداری،نمای آجری معماری ساختمان اداری،نمای آجری معماری ساختمان اداری،نمای آجری معماری ساختمان اداری،نمای آجری معماری ساختمان اداری،نمای آجری معماری ساختمان اداری،نمای آجریمعماری ساختمان اداری،نمای آجریمعماری ساختمان اداری،نمای آجریمعماری ساختمان اداری،نمای آجری معماری ساختمان اداری،نمای آجری معماری ساختمان اداری،نمای آجری معماری ساختمان اداری،نمای آجری معماری ساختمان اداری،نمای آجری

پلان، سکشن، دیاگرام و ..

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir – ArchDaily

تعداد بازدید: 1,536

۱ دیدگاه

  1. تهران بلیط گفت:

    مطلب خیلی مفید و عالی بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *