طراحی ویلای ماگوش، آتلیه مکعب سفید

معماری ایران، طراحی ویلای مدرن

طراحی ویلای ماگوش

معماری: آتلیه مکعب سفید

موقعیت: ایران، ماکو

مساحت: ۱۵۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۷

عکاس: فرشید نصرآبادی

پروژه ویلای ماگوش در دامنه هایی قرار گرفته است که از چشم انداز کوه های آرارات و تمام شهر بهره مند است. نام این پروژه برگرفته از نام قدیمی شهر ماکو، که این ویلا در آن شهرواقع شده، می باشد. ماکو شهریست مرزی در شمال غربی ایران، که دارای آب و هوایی متفاوت است. بارش سنگین برف، باران و چشم اندازی سرسبز از ویژگی های این اقلیم می باشد.ساختار کانسپت ویلا نتیجه چالش های بین طراحان و کارفرما بود. هدف اصلی پروژه خلق کالبدی مشخص و متمایز بر روی دامنه های قره خاچ بود، مشروط براینکه چشم انداز های طبیعی اطراف نیز در نظر گرفته شود. بنابراین ما گفتگویی را در ارتباط باخط افق و شرح مجدد سقف شیروانی با ساختار شکنی کلیشه ها آغاز کردیم. خط افق پویا منجر به ساخت فرم نمادین و چشم اندازمتفاوت ساختمان می شود، و در عین حال قابلیت طراحی منظره بیرونی و فضای داخلی را فراهم می آورد. این پروژه شامل یک ساختمان ۱۵۰ متری و یک تراس به مساحت ۱۵۰ مترمربع می باشد. تراس های کشیده و طویل یکی با سقف محافظت شده و دیگر اینکه توسط ۳ ستون باریک نگه داشته شده اند و با استفاده از نرده شیشه ای بدون فریم جهت افزایش دید کامل می شوند. کاربر در هنگام ورود به محیط با فضایی مارپیچی مواجه می شود؛ بنابراین او باید مسیرش را تغییر دهد در حالی که به ساختمان نزدیک می شود و با خط افق متفاوتی روبرو می شود. بدین گونه که این تفییر حرکت در سطح ساختمان، حسی متفاوت را در کاربران نسبت به بخش های مختلف ساختمان ایجاد می کند.

این ویلا شامل سه طبقه است که توسط پله ها به هم متصل می شوند: آشپزخانه و سالن نشیمن در طبقه همکف،  سرویس بهداشتی و اتاق های خواب در طبقه اول می باشند و سطح شفاف که شامل تراس در سراسر ساختمان می باشد. نقطه کانونی دیگر انتخاب متریال برای نمای ساختمان می باشد. سنگ بازالت به عنوان یک متریال بومی در نمای این ساختمان به کار رفته است. پنجره های بزرگ  فرم آن ها متأثر از شکل شیروانی سقف می باشد و ورود نور را به فضای داخلی فراهم می کند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار راهمراهی کنید.

معماری ایران، طراحی ویلای مدرن معماری ایران، طراحی ویلای مدرن معماری ایران، طراحی ویلای مدرن معماری ایران، طراحی ویلای مدرن معماری ایران، طراحی ویلای مدرن معماری ایران، طراحی ویلای مدرن معماری ایران، طراحی ویلای مدرن معماری ایران، طراحی ویلای مدرن معماری ایران، طراحی ویلای مدرن معماری ایران، طراحی ویلای مدرن معماری ایران، طراحی ویلای مدرن معماری ایران، طراحی ویلای مدرن معماری ایران، طراحی ویلای مدرن معماری ایران، طراحی ویلای مدرن معماری ایران، طراحی ویلای مدرنپلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

مترجم: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 4,521

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *