هنر معماران برزیلی در طراحی داخلی آپارتمان ۳۳ متری

هنر معماران برزیلی در طراحی داخلی آپارتمان ۳۳ متری

امروزه متراژ کم آپارتمان، مختص هیچ کشور خاصی نیست! تمام شهرهای بزرگ با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند. افزایش جمعیت شهرهای بزرگ دنیا که شهرهای بزرگ ایران نیز از این قاعده مستثنی نیستند، سبب بروز حادثه ای به نام تراکم شده است. خروجی این حادثه کم شدن متراژ خانه ها در پی تخریب خانه های بزرگ گذشته و ساخت آپارتمان ها با تعداد واحد بالا و متراژ کم است.

این موضوع دیگر موضوع جدیدی نیست و همه به خوبی از آن آگاهیم. اما آنچه مرتبط با ماست، طراحی داخلی این آپارتمان های متراژ پایین است. در واقع اتفاقی به نام جمعیت، تراکم بالا و متراژ پایین چه خوب و چه بد افتاده است و حالا رسالت معمار و طراح ارائه راهکارهایی برای مردم، برای بالا بردن کیفیت زندگی در متراژ های پایین است. ما در خط معمار، به این موضوع همواره به دید یک مشکل نگاه کرده ایم و ارائه راهکارها و نمونه های متفاوت را به عنوان یک راه حل، در دستور کار خود قرار داده ایم. همانطور که می دانید و می دانیم، طراحی یک فضای مسکونی کامل در متراژ کم یک چالش بزرگ است و از این رو سعی نموده ایم با ارائه راهکارهای متفاوت، ایده های خلاقانه و مفیدی را عرضه نماییم.

و اما این مقدمه طولانی، در این بخش قصد داریم نگاهی به آپارتمان کوچک در شهر سائوپائولو کشور بزریل بیاندازیم که تنها، ۳۳ متر مربع ساحت دارد. پلان جانمایی و طراحی داخلی این آپارتمان توسط گروه معماری Estudio Ela Arquitetura صورت گرفته است. همانطور که در ادامه در تصاویر مشاهده خواهید نمود، تمام فضاهای اصلی در یک واحد مسکونی در پلان لحاظ شده اند. فضای خواب کوچک، فضای نشیمن، آشپزخانه، فضای کاری خانگی، سرویس بهداشتی و … . به عنوان مثال آشپزخانه در کنار تلویزیون قرار دارد و فضای خواب توسط یک دیوایدر چوبی از نشیمن جدا شده است.

در ادامه دعوت می کنیم نگاهی به این آپارتمان کوچک داشته باشید.

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir – Contemporist

تعداد بازدید: 706

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *