طراحی داخلی و بازسازی آپارتمان به سبک کلاسیک و مدرن

طراحی داخلی و بازسازی آپارتمان به سبک کلاسیک و مدرن

طراحی داخلی و بازسازی آپارتمان به سبک کلاسیک و مدرن

پروژه طراحی داخلی و بازسازی آپارتمان به سبک کلاسیک و مدرن مربوط به آپارتمان ۲ خوابه ای است که سال ها بود بازسازی نشده بود، بنابراین در واقع یک بوم خالی برای ایجاد یک زمین زیبا برای مشتریان بود. خلاصه این بود که جزئیات مربوط به دوره و قدمت آپارتمان در طراحی مجدد حفظ و بهبود داده شده است. بخشی از مبلمان قدیمی مشتریان با قطعات جدید معاصر ترکیب شده تا ترکیبی التقاطی ایجاد شود که با زیبایی شناسی مشتری سازگار باشد.

طرح بندی موجود

چیدمان آپارتمان موجود حول یک راهروی مرکزی طولانی با اتاق هایی در دو طرف می باشد. همه اتاق‌ ها از سقف‌ های بلند، قرنیزهای اصلی، دامن‌ ها، آرشیتروها (قاب قالب گیری شده در اطراف یک در یا پنجره) و پنجره های سخاوتمندانه بهره می‌ برند. راهروی مرکزی که به همه اتاق‌ ها متصل است، اگرچه در مرکز آپارتمان می باشد، اما از مزایای نورهای عاریه چراغ‌ های بالای فن درهای اتاق برخوردار بود. دو حمام کوچک و نسبتاً تاریک معمولاً متناسب با یک آپارتمان عمارت ادواردی در آن وجود دارد.

در ضلع شمالی آپارتمان دو اتاق پذیرایی و یک اتاق خواب وجود دارد. در ضلع جنوبی آپارتمان یک اتاق پذیرایی، آشپزخانه و یک اتاق خواب دیگر وجود دارد. در ضلع غربی آپارتمان دو حمام قرار گرفته است. اتاق‌ های ضلع شمالی آپارتمان مشرف به حیاط مرکزی بلوک عمارت بزرگ است که نزدیک‌ ترین ساختمان بلند مجاور در حدود ۵ متر فاصله دارد. اتاق‌ های ضلع جنوبی آپارتمان دارای منظره‌ ای به سمت شهر با نزدیک‌ ترین سازه بلند مجاور در فاصله کمی بودند. تأثیر این امر این است که یک تضاد شدید در سطوح نور طبیعی بین ضلع شمالی و جنوبی آپارتمان وجود دارد.

اصلاحات کارآمد در فضای در طراحی پلان

برای کارایی آپارتمان برای مشتریان و به حداکثر رساندن تمام فضای موجود، تصمیم گرفته شد که چیدمان به شرح زیر اصلاح شود. دو اتاق پذیرایی در سمت شمال رو به حیاط، به یکی تبدیل می شوند تا یک کتابخانه / اتاق غذاخوری با پلان باز سخاوتمندانه ایجاد شود. با ترکیب این دو اتاق در یک فضای بزرگتر، احساس منسجم تری را در کل آپارتمان ایجاد شده است.

اتاق پذیرایی که در سمت جنوب پر شده بود، تبدیل به یک اتاق موسیقی شده و یک پیانو بزرگ کودک به عنوان قطعه اصلی در آن قرار گرفته است. تصمیم گرفته شد که اتاق خواب در ضلع جنوبی تبدیل به اتاق خواب اصلی شود، این مزیت یک درخت زیبا و بلند در خارج از پنجره است که برای یک آپارتمان طبقه ۵ غیرمعمول است. اتاق خواب دیگر در ضلع شمالی تبدیل به اتاق خواب مهمان می شود. آشپزخانه تا حد زیادی در موقعیت اصلی خود باقی مانده، البته به طور کامل پیکربندی و دوباره طراحی شده است تا یک جزیره کوچک و یک منطقه کاربردی مخفی و یک فضای بزرگتر را در خود جای دهد. موقعیت درب آشپزخانه جابجا شده است. اتاق خواب مهمان مانند حمام خانواده در موقعیت فعلی خود باقی مانده.

برای اکثر فضاها، کفپوش چوبی تخته ای عریض با رنگ خاکستری کم رنگ برای گره زدن بصری فضاها به یکدیگر مشخص شده است. اتاق‌ های خواب با یک فرش خاکستری نرم و پرزهای عمیق فرش شده است و حمام‌ ها کاشی‌ کاری شده بودند که با گرمایش از کف همراه شده است. طراحی روشنایی آپارتمان چالش برانگیز بود، زیرا ساخت سقف ها اجازه هیچ نورپردازی توکار را نمی داد، بنابراین همه چراغ ها باید روی سطح نصب می شدند یا در نازک کاری گنجانده می شدند.

راهرو مرکزی

ورودی آپارتمان Bloomsbury Mansion نیاز به احساس گرما و استقبال بدون درهم و برهمی داشت. طرح اولیه هیچ پیش بینی ای برای کمد کت نداشت. از آنجایی که راهرو کاملاً باریک بود، نمی‌ توانست به راحتی یک کمد نازک کاری را در خود جای دهد، در عوض تصمیم گرفته شد مقدار کمی از اتاق کتابخانه سخاوتمندانه مجاور تالار، به منظور ایجاد فضای ذخیره‌ سازی برای مانتو، کفش، چمدان و غیره، استفاده شود. برای اینکه خطوط محکم راهرو حفظ شود و کمد تا حد امکان محجوب باشد، دری نامرئی ایجاد شد، بدون آرشیترو و با جزئیات حاشیه در طراحی درب، به طوری که کل دیوار یکی دیده می شد. سقف‌ های بلند در سرتاسر ملک با رنگ‌ بندی تونالیستی در نیم‌تن‌ های خاکستری که جزئیات روکش و دامن را مشخص می‌ کند، تأکید شده است. لامپ‌ های آویز بزرگ در سراسر راهرو برای تاکید بر طول آن مشخص شده اند، با یک آینه بزرگ گرد و یک قفسه کنسول که یک نقطه بصری در انتهای راهرو ایجاد می‌ کند.

کتابخانه

دو اتاق پذیرایی در ضلع شمالی ملک در یک اتاق ادغام شدند تا یک اتاق کتابخانه جدید ایجاد شود. این اتفاق به جریان نور طبیعی از یک اتاق به اتاق دیگر کمک کرده و یک حس هوای سبک را به فضاهای کاملاً تاریک ایجاد کرده است. تصمیم بر آن بود تا یک شومینه در حال کار نصب شود تا فضا گرم و دلپذیر شود، اما به دلیل محدود بودن بلوک آپارتمانی، نصب آتش گاز و دودکش یا دودکش مربوطه عملی نبوده، با این حال یک محیط آتش نشانی طراحی شده و در واحد نازک کاری سفارشی جدید ادغام شده است و یک مشعل چدنی و واقعی واقع گرایانه در اطراف شومینه جدید نصب شده است که حس آرامش را به فضا می بخشد.

بخش کوچکی از اتاق موجود که کتابخانه را تشکیل می‌ داد، برای ایجاد اتاق رخت در راهروی مرکزی تقسیم شده، این یک بازگشت کوچک در کتابخانه ایجاد کرده است، اما از نظر بصری مزاحم نبوده. یک تلویزیون بزرگ در یک طاقچه بالای شومینه قرار داده شده است، به طوری که تلویزیون در یک سطح قرار می گیرد و بر فضا تسلط ندارد. تبم طراحی در امتداد یک دیوار، فضای نمایشی بسیار مورد نیاز را برای اشیا، کتاب ها و وسایل کلکسیونی فراهم کرده است و چراغ های دیواری با جزئیات برنجی طراحی این فضا را تکمیل کرده است.

یک مبل ساده به سبک کلاسیک برای تکمیل مجموعه مبلمان و فرش های عتیقه مشتریان اضافه شده است. یک بار دیگر جزئیات فضا در نیمه های خاکستری کم رنگ انتخاب شدند تا حسی گرم و آرام به فضا ببخشند. طراحان داخلی لندن LLI Design با تلفیق این دو اتاق و با در نظر گرفتن و تعیین دقیق مبلمان، طراحی و پالت متریال، این فضاها را کاملا متحول کردند.

آشپزخانه

آشپزخانه از پنجره ای با منظره درخت زیبا و بلند بیرون بهره می برد که با اتاق خواب اصلی مشترک می باشد. برای آشپزخانه یک پالت رنگی تازه، جسورانه و نیروبخش انتخاب شده، لاک یاسی کم رنگ، خاکستری کم رنگ، و جزئیات طلایی با قفسه های چوبی سفید شده یک آشپزخانه مدرن تازه و روشن با جذابیت بصری فراوان ایجاد کردند. چیدمان آشپزخانه دارای یک جزیره مرکزی با میز کار کامپوزیت خاکستری کم رنگ و چراغ آویز طلایی چشمگیر می باشد.

کابینت ها دارای دستگیره های فنجانی طلایی می باشد که به آشپزخانه حس امروزی داده است. همان کف تخته ای پهن با رنگ گرم که بقیه قسمت های آپارتمان تا آشپزخانه ادامه داشت، در قفسه‌ های چوبی باز برای گیاهان و کتاب‌ ها تکرار شده است. ماشین لباسشویی / خشک کن در سطح بالایی با یک کشوی بیرون کش در زیر برای لباسشویی و قفسه هایی در بالا برای نگهداری کتانی قرار داده شده اند. دهانه اصلی محدوده شومینه برای ایجاد یک واحد انباری با سبدهای حصیری تغییر کاربری داده شده است.

ناهارخوری

مبلمان اتاق ناهار خوری شامل قطعات قدیمی مورد علاقه کارفرما بود که بازسازی  و جلا داده شده است و آنها را به شکوه سابق خود بازگردانده. در تضاد با مبلمان معاصر، این فضا با یک چراغ آویز بزرگ معاصر برنجی با لامپ‌ هایی در معرض دید برای نشستن در بالای میز ناهار خوری طراحی شده است. یک آینه دیواری مجلل، بزرگ و با قاب طلایی، نور را به اتاق منعکس کرد. طاقچه های نازک کاری سفارشی در دو طرف دودکش قرار گرفته اند و بیشترین استفاده را از تمام فضای موجود دارند. فرش ایرانی پر نقش و نگار مشتریان به جمع شدن تمام عناصر بصری کمک کرده است.

اتاق موسیقی

اتاق موسیقی به عنوان فضایی جسورانه و پویا طراحی شده است. رنگ‌ ها و الگوهای روشن، درام پیانوی بزرگ سیاه‌ رنگ را که قطعه اصلی بود، جبران می‌ کند. برای متعادل کردن حضور بصری پیانو، یک آینه چوبی بسیار بزرگ بر روی یک دیوار نصب شده بود و یک نشیمنگاه به سبک کلاسیک، هوای انحطاط را به آن اضافه کرده است. یک قالیچه چند رنگ میسونی جسورانه و یک واحد نازک کاری سفارشی آبی متوسط با چراغ های دیواری برنجی در بالا، اتاق را تکمیل کرده است.

اتاق خواب اصلی و حمام

یک حس رمانتیک ملایم برای اتاق خواب اصلی با پالتی از صورتی های کبود، خاکستری مایل به قهوه ای، با ترکیبی از پارچه های لمسی برای ایجاد حالتی منحط ایجاد شده است. تختخوابی به سبک فرانسوی در کتانی خاکستری رنگ طبیعی با قاب چوبی سفید شده، مکمل میزهای کنار تخت با سبک کلاسیک زیبا است که دارای چراغ‌ های آویز گلوب آجدار با ارتفاعی نا متعارف می باشد. یک لوستر بزرگ فلزی قدیمی بالای تخت قرار دارد. کمد تمام قد سفارشی با لاک ساتن مات در امتداد یک دیوار، کشوهای مخفی و آویزان. پوشش دیواری با بافت ملایم و بسیار ظریف برای افزایش احساس آرامش طراحی شده است.

حمام خانوادگی

اگرچه کوچک است، اما حمام خانواده از سقف های غیرعادی بلند بهره می برد و از مزایای یک پنجره برخوردار است که نور طبیعی را به فضا می دهد. یک پالت ساده و سبک از کاشی‌ های چینی با رنگ‌ های سفید ملایم و سنگ مرمر انتخاب شده تا فضا را تا حد امکان بزرگ و پر نور کند.  برای افزودن شخصیت به این فضای کوچک، روکش سقفی جدید و ریل‌ های تصویری که با جزئیات موجود در قسمت‌ های دیگر ملک مطابقت دارند، مشخص شده‌ اند، این به ایجاد حس دوره‌ ای در کل و تاکید بر ارتفاع اتاق کمک می‌ کند و در عین حال بافت و جذابیت بصری را نیز اضافه می‌ کند. یک آویز کروی آجدار ساده، نورپردازی برجسته را اضافه کرده. فضای ذخیره سازی از طریق یک کابینت لاکی سفید سفارشی در بالای WC، یک کابینت آینه در بالای حوضچه ایجاد شده است و خود واحد روشویی فضای ذخیره سازی بزرگی را فراهم می کند.

اتاق خواب مهمان

دراورهای چوبی رنگارنگ با پیشانی کمانی کلاسیک که به مشتریان به ارث رسیده بود، نقطه شروع این اتاق بود. این امر توسط آینه طلایی کلاسیک در بالا و دیواری از کمدهای لاکی با پانل در امتداد یک دیوار تأکید شده است. تخت روباه‌ دار با کتانی آبی، و میز کنار تخت آینه‌ ای روباه‌ دار به سبک مدرن، حس گرم و دلپذیری به این اتاق داده است.

طراحی نورپردازی

طراحی نور برای آپارتمان Bloomsbury Mansion چالش برانگیز بود، زیرا سقف ها بتنی بودند، که به این معنی بود که هیچ روشنایی فرورفته ای را نمی توان نصب کرد، بر این اساس، تمام نور سقف توسط یک سیستم نورپردازی مسیر معماری مینیمالیستی ارائه می شد، این ویژگی نورپردازی را پشتیبانی می کرد که به هر حال گنجانده شده بود.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروزه طراحی داخلی و بازسازی آپارتمان به سبک کلاسیک و مدرن دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: homeworlddesign

تعداد بازدید: 173

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *