طراحی داخلی کلینیک و ایجاد حس آرامش با استفاده از نور

طراحی داخلی کلینیک و ایجاد حس آرامش با استفاده از نور

طراحی داخلی کلینیک و حس آرامش با نور

طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک / Inner Signal Lounge تجسم خالص تکنولوژی است، که فلسفه آن سلامتی است، و اثر آن با نور گرد هم آمده است و در زندگی به شادی تبدیل می شوند. بر همین اساس و با تکیه بر آن، طراحی دکوراسیون داخلی این کلینیک صورت گرفته که در ادامه به شرح آن پرداخته می شود.

نور شادی بخش، صورت را پر می کند:

طراحی داخلی کلینیک و ایجاد حس آرامش با استفاده از نور / Inner Signal Lounge بیان بصری نور شادی آوری است که صورت را پر می کند، و مفهوم و ویژگی‌ های نور را به طور متفاوتی با توجه به برنامه های  مختلف به کار رفته در فضاها، بیان می­ کند. در  طراحی دکوراسیون داخلی آن بازدیدکنندگان با نور روبرو می شوند، به طلوع نور نزدیک می شوند و به طرق مختلف در فضایی مملو از نور تجربه ویژه ای دارند. زیرا نور طبق جریان برنامه ریزی شده ای  مسیر را هدایت می کند.

مواد کلیدی

درست مثل  محصولات Inner Signal Lounge که با استفاده مداوم تغییرات تدریجی ایجاد می کنند، آجرهایی که یکی یکی روی هم چیده می شوند تا فضا را کامل کنند و مواد بافت طبیعی که قدرت پوست طبیعی را نشان می دهند با دقت انتخاب و استفاده شدند.

نقطات قرمز راهنما

نقاط قرمز استفاده شده در قسمت ورودی، نشان دهنده رنگ برند است و با توجه به این که به عنوان راهنمای یک سری از برنامه ها عمل می کند، بیننده را به ترتیب با انواع جدیدی از سطوح قرمز روبرو می کند. ستون قرمز رنگی که در فضایی ابتدایی استفاده شده به مشتریان خوشامد می گوید، سطح قرمز متقاطع بر دیوار در فضای مراقبت استفاده شده است، کریستال قرمزی که  به شکل دایره ای استفاده شده بیانگر پایان پایان فضای مراقبت و شروع فضای استراحت است. و اشکال مختلف قرمزی که در هر صحنه دیده می شود، به عنوان عاملی برای ثبت رنگ برند سیگنال داخلی در حافظه عمل می کند.

ارتفاع بخش ها

در فضای اتمسفری که همه چیز بیانگر حس آرامش است، در هر لحظه حس و سیگنال جریان زندگی حس می شود. نورپردازی به روش باریسول در سقف کاذب بالای پذیرایی باعث می شود فضا جادارتر به نظر برسد. وقتی مخاطب از ورودی که سقف کوتاه دارد رد می شود، با فضای بزرگی پر از نور خورشید روبرو می شود که از پنجره ها به داخل نفوذ می کنند. اگرچه  فضای استراحت و فضای مراقبت در مجاورت یکسانی طراحی شده اند، اما ارتفاع هر فضا متفاوت است و دید و جهت هر فضا برای تضمین حریم خصوصی متفاوت در نظر گرفته شده است.

ویژگی های طراحی مسیر حرکت مخاطب

قبل از بالا رفتن مشتری از پله‌ ها به سمت فضایی که خدمات مراقبت در آن ارائه می شود، مخاطب در فضای انتظار می‌ ماند و با نور سقفی که نمونه‌ ای از نماد برند (نماینده لایه پوست) است، همراه با ویدئویی که مکانیسم برند را نشان می‌ دهد، مواجه می‌ شود. پس از عبور از راهرو در امتداد دیوار آجری، با فضای  قسمت خدمات دهنده مراقبت مواجه می‌ شویم.

 این حرکت احساس ورود عمیق‌ تر به فضا را به وجود می‌ آورد، همانطور که ترکیبات ثبت شده این برند (محصول) از طریق لایه‌ های متعدد به اعماق پوست می‌ رسند.  فراتر از پارتیشن اکریلیک که نور در حال افزایش را بیان می کند، فضای مراقبتی برای ریکاوری فقط برای پوست وجود دارد. نور خورشید که از پنجره می‌ آید با نور غیر مستقیم ملایم ترکیب می‌ شود تا فضایی راحت ایجاد کند.

تقسیم فضا با استفاده از آجر

دیوارهای آجری  علاوه بر تفاوت پله ها، شکافی بین دیوار آجری و سقف ایجاد کرده است که استاندارد تقسیم دو فضا را به همراه دارد و این امکان را فراهم می کند که فضای استراحت و فضای مراقبت به یکدیگر متصل شده و کاملاً از هم جدا نشوند. با استفاده از آجر، مصالحی که معمولاً برای نمای بیرونی استفاده می شود، برای دیوارهای داخلی، دیوار آجری به نمای داخلی تبدیل می شود که مرز بین داخل و خارج را محو می کند.

نشت نور (از داخل) بین شکاف های ایجاد شده توسط روش منحصر به فرد انباشتگی، بیان نوری است که از داخل پوست بلند می شود. نورپردازی روی دیوار به این منظور است که بافت آجرها را در نور بیشتر برجسته کند و مناظر رنگارنگ تری در روز و شب از فضایی که از خیابان دیده می شود ایجاد کند. سالن Inner Signal با آشکار کردن پوست که از درون روشن تر می شود، زندگی را به ارمغان می آورد و کل محله را روشن می کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر بیشتر از پروژه طراحی داخلی کلینیک و حس آرامش با نور دعوت می کند.

پلان، سکشن و غیره

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 110

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *