معماری ویلایی با نمای بتن و آجر

معماری ویلایی با نمای بتن و آجر

معماری ویلایی با نمای بتن و آجر

خانه La Noria II / معماران Garza Camisay

این خانه در یک منطقه مسکونی در یک زمین مسطح مستطیل شکل، مجاور خانه های فرعی و یک نهر کوچک در پشت است که اجازه رشد درختان بزرگ در کنار آن را می داد. این پروژه به دنبال بهره‌ برداری کامل از مناظر است، در حالی که سازمان فضایی دو هدف دارد: دستیابی به حجم داخلی که بتواند ابعاد درختان را به تصویر بکشد و اینکه بیشترین تعداد اتاق‌ ها با بیرون تماس مستقیم داشته باشند. در ادامه این مقاله به ویژگی های معماری مسکونی این پروژه می پردازیم.

 اهداف اصلی در طراحی معماری خانه

این خانه در یک منطقه مسکونی در یک زمین مسطح مستطیل شکل، مجاور خانه های فرعی و یک نهر کوچک در پشت است که اجازه رشد درختان بزرگ در کنار آن را می داد. این پروژه به دنبال بهره‌ برداری کامل از مناظر است، در حالی که سازمان فضایی دو هدف دارد: دستیابی به حجم داخلی که بتواند ابعاد درختان را به تصویر بکشد و اینکه بیشترین تعداد اتاق‌ ها با بیرون تماس مستقیم داشته باشند.

از آنجایی که طولانی است، ما یک حیاط مرکزی را پیشنهاد می کنیم که به روشنایی و تهویه هر فضا کمک می کند. این عنصر میانی یک انباشته است که در آن سقف های شیبدار همگرا می شوند. تفاوت ارتفاع بین مرکز و لبه های خانه، سازماندهی فضاها را تعیین می کند. قسمت های نشیمن به طرفین با ارتفاعات تک، دوتایی و سه گانه هستند، در حالی که مناطق خدماتی به منطقه مرکزی نزدیکتر هستند که خانه فقط دو سطح را مجاز می کند. حداکثر ارتفاع در نمای بیرونی ساختمان به گونه ای تنظیم می شود که از ارتفاع خانه های همسایه پیروی کند.

ترکیب بتن و چوب

ساختار بتنی نظم مدولار را نشان می دهد، در حالی که تکرار یکنواخت تیرهای چوبی بر روی سقف، ابعاد فضاهای داخلی را مشخص می کند، همانطور که عناصر محصور در نما را نیز مشخص می کند. در نهایت، دیوار آجری به عنوان یک مرز با تقسیم بیرونی یا داخلی بدون عناصر باربر عمل می کند.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه معماری ویلایی با نمای بتن و آجر دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 198

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *