معماری به سبک پنت هاوس های مدرن: بررسی ۴ ایده، بخش ۱

طراحی داخلی پنت هاوس،معماری داخلی پنت هوس،معماری پنت هاوس

معماری به سبک پنت هاوس های مدرن: بررسی ۴ ایده، بخش ۱

در این بخش قصد داریم نگاهی معماری و طراحی داخلی ۴ پنت هاوس بیاندازیم که بر اساس سبک مدرن دیزاین شده اند. در این بخش دو پنت هاوس و در بخش دوم، دو پنت هاوس دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کلمه ی پنت هاوس تعریف مشخص خود را دارد: penthouse، معمولا به آخرین طبقه یا یکی از طبقات یک ساختمان بلند و مجلل گفته می شود که بطور اختصاصی و ویژه ساخته شده است و از امکاناتی نظیر دید مناسب، تراس بزرگ و روباز، استخر، جکوزی آسانسور اختصاصی حمل ماشین به داخل واحد، آسانسور نفربر اختصاصی، دستگیره ها و شیرآلات آب طلا، سیستم سرمایشی و گرمایشی از کف، مبدل برق از انرژی خورشیدی، آشپزخانه مبله، سیستم ضدحریق، سیستم صوتی، زمین ورزشی و باغچه برخوردار است.
پنت هاوس درلغت نامه دهخدا: یک آپارتمان لوکس و مجلل که در طبقه آخر یک برج ساخته می شود و معمولا مساحت آن کمتر از طبقات پایین است و در نتیجه دارای حیاط می باشد.
مساحت پنت هاوس ها از ۴۵۰ متر بدون محاسبه تراس شروع می شود تا بالای ۱۷۰۰ متر و به فراخور مکان و منظره و وسعت دید و لوازم و طراحی های خاص و غیره بستگی دارد.

با این مقدمه به سراغ طراحی دو پنت هاوس اول خواهیم رفت.

پنت هوس شماره ۱: دیزاین این واحد مسکونی توسط James Edition صورت گرفته است. پلان این واحد را در انتها می توانید مشاهده نمایید. همانطور که پیش تر اشاره شد، طراحی بر اساس سبک مدرن است و تمرکز طراحان، بر ایجاد زاویه ی دید حداکثری بوده است. این واحد در طبقه ی ۵۲ ساختمان واقع شده است و به دلیل زاویه ی دید بسیار خوب سعی شده است تا حد امکان از شیشه روی نمای واحد بهره گرفته شود. امری که در پنت هوس ها بسیار رایج است.

در ادامه دعوت می کنیم تصاویر فضاهای مختلف این واحد و در انتها پلان آن را مشاهده نمایید.

طراحی داخلی پنت هاوس،معماری داخلی پنت هوس،معماری پنت هاوس

طراحی داخلی پنت هاوس،معماری داخلی پنت هوس،معماری پنت هاوس طراحی داخلی پنت هاوس،معماری داخلی پنت هوس،معماری پنت هاوس طراحی داخلی پنت هاوس،معماری داخلی پنت هوس،معماری پنت هاوس طراحی داخلی پنت هاوس،معماری داخلی پنت هوس،معماری پنت هاوس طراحی داخلی پنت هاوس،معماری داخلی پنت هوس،معماری پنت هاوس طراحی داخلی پنت هاوس،معماری داخلی پنت هوس،معماری پنت هاوس طراحی داخلی پنت هاوس،معماری داخلی پنت هوس،معماری پنت هاوس طراحی داخلی پنت هاوس،معماری داخلی پنت هوس،معماری پنت هاوس طراحی داخلی پنت هاوس،معماری داخلی پنت هوس،معماری پنت هاوس

پلان پنت هوس،نمونه پلان پنت هاوس

پلان پنت هوس،نمونه پلان پنت هاوس

پنت هاوس دوم: دیزاین واحد دوم توسط گروه معماری SOTA & CO. انجام شده است. استفاده از کفپوش چوبی قهوه ای پر رنگ، به گرم به نظر رسیدن فضا کمک بزرگی کرده است و در واقع حس بسیار خوبی به ساکنین منتقل خواهد کرد. در ادامه دعوت می کنیم تصاویر طراحی این پنت هوس را مشاهده نمایید.

طراحی داخلی پنت هاوس،معماری داخلی پنت هوس،معماری پنت هاوس

طراحی داخلی پنت هاوس،معماری داخلی پنت هوس،معماری پنت هاوس طراحی داخلی پنت هاوس،معماری داخلی پنت هوس،معماری پنت هاوس طراحی داخلی پنت هاوس،معماری داخلی پنت هوس،معماری پنت هاوس طراحی داخلی پنت هاوس،معماری داخلی پنت هوس،معماری پنت هاوس طراحی داخلی پنت هاوس،معماری داخلی پنت هوس،معماری پنت هاوس طراحی داخلی پنت هاوس،معماری داخلی پنت هوس،معماری پنت هاوس

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 6,683

۱ دیدگاه

  1. فاطمه گفت:

    ممنون مفید بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *