۴۰ نمونه طراحی ویلای دو طبقه مدرن

طراحی ویلای دو طبقه مدرن

۴۰ نمونه طراحی ویلای دو طبقه مدرن

اگر از گذشته از همراهان خط معمار بوده باشید، حتما می دانید که ما در خط معمار، نمونه های بسیار زیادی از طراحی نمای ویلا، حجم ویلا، متریال های مورد استفاده روی نما و … را مورد بررسی قرار داده ایم.

همانطور که می دانید، در طراحی ساختمان های شهری، محدودیت ها و ضوابط شهری بسیاری وجود دارند که طراح، ملزم به رعایت کردن تمام این ضوابط است. به دلیل همین شرایط و ضوابط، ساختمان های شهر، معمولا بصورت باکس ساخته شده و عای از هر گونه خلاقیت در حجم معماری ساختمان هستند. به جای ان، خلاقیت به بخش طراحی نما می رود و طراح و معمار می کوشند، نمای ساختمان را تا حد امکان، خلاقانه طراحی نمایند.

وقتی صحبت از طراحی ویلا به میان می آید، بسیاری از ضوابط و شرایط موجود در طراحی شهری از بین می روند. در حقیقت طراحی ویلا جایی است که یک معماری می تواند خلاقیت ها و ایده هایی که در ذهن دارد را، پیاده سازی نماید و حجم خاص و متفاوتی را خلق نماید. نه اینکه طراحی ویلا عاری از شرایط و ضوابط باشد اما در مجموع دست طراح بسیار باز است.

از این رو، معمولا ویلاها دارای حجم های معماری خلاقانه تر، معماری متفاوت تر و نمای با کیفیت تر هستند. همانطو که اشاره شد، در گذشته، نمونه های بسیار زیادی از طراحی ویلا را مورد بررسی قرار داده ایم. از طریق لینک های زیر، می توانید برخی از نمونه های ارائه شده و بررسی شده در گذشته را مشاهده نمایید:

نمای ساختمان بتنی : بررسی ۲۰ ایده طراحی

بررسی ۳۰ نمونه از طراحی ویلای مدرن ایرانی

کانسپت های طراحی نمای ویلا و حجم ساختمان

طراحی نمای ویلای مدرن، بررسی ۵۰ نمونه

نگاهی به معماری ۱۱ ویلا با باکس های معلق باورنکردنی

ایده های برای طراحی نمای ویلا با حجم های کیوبیک

نمای ساختمان: ۲۳ نمونه نمای ویلایی با چوب سیاه رنگ

و اما در این بخش، در ادامه بررسی نمونه ها و ایده های ویلا، قصد داریم به بررسی ۴۰ نمونه طراحی ویلای دو طبقه بپردازیم که بر اساس سبک مدرن دیزاین شده اند. بارها و بارها بر این موضوع تاکید داشته ایم که یکی از راه های اصلی و کلیدی بارور کردن خلاقیت، مشاهده نمونه کارهای دیگر معماران است. وقتی شما به کارهای طراحی شده توسط سایر معماران دنیا نگاه می کنیدف همه خلاقیت و تجربه ای که معمار در پروژه خود به خرج داده است را به یکباره مشاهده می کنید. از این رو با مشاهده و بررسی دقیق نمونه کارها، می توانید ایده ها و تجربیات بسیار خوبی را به دانش خود بیافزایید. هنگامی که قصد طراحی یک ویلا را داشته باشید، این ایده ها به کمک شما آمده و شما می توانید طرح پخته تر و خلاقانه تری را ارائه نمایید. این موضوع بر کسی پوشیده نیست. بنابراین همیشه برای مشاهده نمونه کارهای مختلف پیش قدم باشید. ما در خط معمار، این موضوع را به عنوان یک رویکرد کلیدی در تولید مطالب همواره در نظر داشته ایم و بر همین اساس، کوشیده ایم در هر موضوعی و برای ساختمان با هر کاربری ای، نمونه های متفاوت و ارزنده ای را ارائه نماییم.

در این مطلب نیز، نمونه های ویلای دو طبقه ارائه گردیده اند. برای نمای این ویلا ها از متریال های متعددی استفاده شده است. از سیمان سفید گرفته تا بتن اکسپوز و … . از آنجایی که تصاویر بیش از هر چیز گویای امر هستند، در ادامه دعوت می کنیم برای مشاهده این ایده ها، با ما همراه باشید.

طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن طراحی ویلای دو طبقه مدرن

در این مطلب به بررسی ایده ها و نمونه های طراحی ویلای دو طبقه پرداخته ایم. سبک معماری مورد استفاده در طراحی این ویلاها، مدرن است و از متریال های متفاوتی در طراحی نمای آنها بهره گرفته شده است. اگر در رابطه با طراحی ویلا، ایده یا نظری در ذهن دارید، می توانید از طریق بخش زیر نظرات خود را با ما و سایر معماران در میان بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 8,264

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *