طراحی شوروم خودرو فولکس واگن در ورشو به سبک صنعتی

طراحی شوروم خودرو فولکس واگن

طراحی شوروم خودرو فولکس واگن در ورشو به سبک صنعتی

برندهای بزرگ دنیا، در هر صنعتی که فعال باشند، به طور معمول در شهرهای مهم دنیا دارای شعبه ای هستند که در آن به عرضه و معرفی محصولات خود می پردازند. برندهای خودروسازی نیز به عنوان یکی از صنایع محبوب و پر طرفدار، در تمام شهرهای بزرگ دنیا دارای شوروم هستند و آخرین مدل محصولات تولیدی خود را به صورت عمومی عرضه می نمایند. در این بخش، قصد داریم سری به طراحی شوروم خودرو فولکس واگن در شهر ورشو، پایتخت کشور لهستان بیاندازیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم.

این شوروم یا به عبارت صحیح تر، نمایشگاه توسط استویو معماری mode:lina دیزاین شده است. شرکت mode:lina یکی از مشهورترین دفاتر معماری کشور لهستان است که مفتخر به دریافت جوایز معماری و معماری داخلی متعدد، در مسابقات و رویدادهای معماری اروپایی شده است. پیش تر، چند پروژه از این دفتر معماری را مورد بررسی قرار داده ایم. پیش از اینکه به بررسی نمایشگاه فولکس واگن بپردازیم، برای اینکه با کیفیت کار این دفتر معماری آشنا گردید، می توانید از طریق لینک زیر برخی از پروژه های این دفتر معماری را مشاهده و بررسی نمایید:

دیزاین رستوران کوچک اما خلاقانه: استفاده از ۳۰۰ لوله PVC

طراحی دکوراسیون مطب پزشکی به سبک مدرن

طراحی داخلی فست فود به سبک صنعتی

و اما شوروم فولکس واگن ورشو، در فضایی به مساحت ۲۰۰ مترمربع طراحی گردیده است. همانطور که در عنوان نیز اشاره شد، سبک طراحی این نمایشگاه صنعتی است. البته معمولا سبک صنعتی، در ترکیب با دیگر سبک ها نظیر مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. بخشی از ویژگی های سبک صنعتی نظیر استفاده از تاسیسات سقف بصورت اکسپوز و دکوراتیو و همچنین استفاده از متریال هایی نظیر آجر و بتن در فضای داخلی، معمولا بیشتر از سایر ویژگی های این سبک، در طراحی داخلی امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. در طراحی شوروم خودرو فولکس واگن نیز، ویژگی استفاده از تاسیسات ساختمان بر روی سقف بصورت دکوراتیو مورد استفاده قرار گرفته است.

سقف با رنگ سیاه کار شده است و تاسیسات و سیستم لایتینگ، بصورت اکسپوز بر روی سقف کار شده اند. در این نمایشگاه، برای هر خودرو، جایگاه ویژه و جزیره مانند تعریف شده است. فضای نمایش هر خودرو، با کفپوش چوبی کار شده است. این استفاده از چوب در فضایی که به سبک طراحی صنعتی دیزاین شده است و کف آن با اپوکسی به رنگ خاکستری پوشانیده شده، نقطه ی تمایزی ایجاد خواهد نمود. ضمن اینکه متریال چوب، به لحاظ حس زنده بودن فضا و ایجاد بالانس انرژی در چنین فضایی، کاملا بجا و دقیق مورد استفاده قرار گرفته است.

از طرف دیگر، همانطور که در تصاویر مشاهده می نمایید، روی بخشی از دیوارها، از ورق های چوبی استفاده شده است که هم حالت دکوراتیو دارند و هم به ایجد فضایی گرم و دلنشین کمک می کنند. در ادامه دعوت می کنیم تصاویر این نمایشگاه را مشاهده نمایید. اگر به عنوان یک طراح در حال دیزاین فضایی با کاربری مشابه هستید، ایده های ارائه شده در این بخش، می توانند مفید باشند.

طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن طراحی شوروم خودرو فولکس واگن

 

اگر علاقه مند به بررسی شوروم برندهای مطرح خودروساز هستید، می توانید از طریق لینک زیر، یکی از شوروم های برند هیوندای را نیز مشاهده و بررسی نمایید:

طراحی نمایشگاه خودرو هیوندا جنسیس، سئول

 

تحریریه خط معمار

منبع: mode:lina

تعداد بازدید: 662

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *