طراحی دفتر کار بزرگ مقیاس با رویکرد سبک صنعتی

طراحی دفتر کار بزرگ

طراحی دفتر کار بزرگ مقیاس با رویکرد سبک صنعتی

در ادامه بررسی نمونه های مختلف دیزاین فضاهای اداری، در این بخش به سراغ طراحی دفتر کار بزرگ مقیاس رفته ایم. دفتر اداری شرکت Brain Embassy واقع در شهر ورشو، پایتخت کشور لهستان که متراژی در حدود ۳۰۰۰ مترمربع دارد. طراحی داخلی این دفتر کار، توسط استودیو معماری لهستانی mode:lina صورت گرفته است و همانطور که اشاره شد، برای دیزاین این فضا، توسط از سبک صنعتی استفاده شده است.

ابتدا لازم می دانیم که به این موضوع اشاره داشته باشیم که شرکت mode:lina برای طراحی این دفتر کار بزرگ مقیاس برنده جوایزی از جمله International Media Design Award Shenzhen 2018 شده است. این شرکت معماری لهستانی، بواسطه پروژه هایی که طراحی نموده، در رویدادهای مختلف طراحی، موفق به دریافت جایزه شده است و ناگفته، کیفیت کار طراحان این دفتر پیداست. همین موضوع، کارهای این استودیو را شایسته ی بررسی نموده تا بتوانیم نکات و ایده های ارائه شده از سوی آنها را مورد کنکاش قرار دهیم. برخی از پروژه های این شرکت را از طریق لینک های زیر می توانید مشاهده نمایید:

طراحی شوروم خودرو فولکس واگن در ورشو به سبک صنعتی

طراحی داخلی فست فود به سبک صنعتی

طراحی دکوراسیون مطب پزشکی به سبک مدرن

دیزاین رستوران کوچک اما خلاقانه: استفاده از ۳۰۰ لوله PVC

قبل از اینکه به بررسی کانسپت و ایده های ارائه شده برای طراحی دفتر کار یک شرکت بپردازیم، باید زمینه ی کاری و فعالیت شرکت را مورد بررسی قرار دهیم. چرا که دیزاین و طراحی، باید از زمینه فعالیت شرکت برگرفته باشد و منعکس کننده آن باشد. شرکت Brain Embassy بزرگترین شرکت مشاوره در زمینه راه اندازی و مدیریت کسب و کار است که به شرکت های مختلف و استارتاپ ها در زمینه راه اندازی و مدیریت خدمات مشاوره ای ارائه می نماید. مبنای کار Brain Embassy ایده های نو و خلاقانه است و نام این برند نیز به همین موضوع اشاره دارد.

بر همین اساس، برای طراحی این دفتر کار ۳۰۰۰ متری، تیم معماری دست به خلاقیت های متفاوتی زده است. ابتدا اینکه در این فضای اداری، بخش های متفاوت و متنوعی تدارک دیده شده است که پاسخگوی نیازهای متفاوت شرکت باشد. برای هر بخش نیز از طراحی متفاوت استفاده شده است. به نحوی که اگر به کل بخش های این دفتر سر بزنید، فضاهایی متفاوت را خواهید دید. ماهیت و متریال این بخش ها از یکدیگر متفاوت است اما به طبع، ماهیت و سبک طراحی کلی فضا و یکپارچگی مورد انتظار را نباید زیرپا بگذارید.

همانطور که در عنوان اشاره شد، سبک طراحی این دفتر اداری، صنعتی است. باید این مطلب را این طور تصحیح نمود که سبک صنعتی، شاخص ترین سبک مورد استفاده در این دفتر کار است. چرا که سبک مدرن نیز بخش اعظمی از فضا را پوشش می دهد. حتی در بخش هایی می توان تکنیک های اوریگامی را نیز مشاهده نمود.

چرا سبک صنعتی شاخص تر از سایر سبک هاست؟

سبک صنعتی زمانی در طراحی داخلی فضاهای با کاربری اداری و تجاری ظهور و بروز بیشتری پیدا کرد که تمام دنیا، خلا یک فضا با ماهیت جدید را تجربه می کرد. سبک مدرن سالهای سال مورد استفاده بود و همه نیاز به خلاقیت در طراحی فضا داشتند. از این رو، سبک صنعتی در ترکیب با سبک های دیگر معماری، پایه و اساس خلق فضاهای جدید شد. برخی از ویژگی های سبک صنعتی نظیر استفاده از تاسیسات ساختمان بصورت نمایان و در قالب عناصر دکوراتیو، استفاده از متریال هایی نظیر آجر و بتن و همچنین فلز و عدم پرداخت سطوحی که این متریال ها بر روی آنها استفاده شده اند را می توان شاخص ترین ویژگی های این سبک داست. وقتی این ویژگی ها در هر فضایی مورد استفاده قرار گیرند، به صورت خودکار تاثیر چشمگیر و بسزایی در فضا خواهند گذاشت. از این رو، می توان سبک صنعتی را سبک غالب بر دیگر سبک ها دانست و دلیل این امر، ویژگی های پر رنگ تر این سبک، نسبت به ویژگی های سایر سبک هاست.

از سوی دیگر، قیمت تمام شده ی در پروژه ای این چنینی با سبک صنعتی، کاهش چشمگیری خواهد داشت. فقط و فقط یک نمونه ی آن، عدم نیاز به استفاده از سقف کاذب با متریالی نظیر کناف است.

تا بحال، شاکله کلی و اصلی فضا را برای شما تشریح نمودیم. شما می دانید که با طراحی دفتر کار بزرگ مقیاس روبرو هستید که دارای فضاهای متعددی است که برای هر فضا از دیزاین متفاوتی استفاده شده است و بر همین مبنا، رنگ ها و متریال های مورد استفاده در هر فضا متفاوت هستند. با وجود طراحی فضاهای متفاوت، سبک کلی طراحی فضا، صنعتی و یکپارچه است. از سوی دیگر، بر روی خلاقیت در طراحی تاکید ویژه ای وجود دارد چرا که ماهیت و کاراکتر این برند، خلاقیت می باشد.

با تمام این توضیحات، هیچ چیز به اندازه تصاویر، گویای مطلب و آنچه معماران در این پروژه انجام داده اند، نخواهد بود. در ادامه دعوت می کنیم تصاویر این دفتر کار را مشاهده و بررسی نمایید. اگر در حال طراحی فضای اداری هستید، به طور حتم، ایده های ارائه شده در این پروژه، می تواند برای شما مفید واقع گردد.

طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ طراحی دفتر کار بزرگ

 

در این مطلب به بررسی طراحی دفتر کار بزرگ مقایس (متراژ در حدود ۳ هزار متر مربع) پرداخته ایم. این دفتر، با رویکرد ارائه ی یک کار خلاقانه و با سبک صنعتی دیزاین شده است. اگر در رابطه با توضیحات ارائه شده، ایده یا نظراتی در ذهن دارید، می توانید از طریق بخش زیر نظرات خود را مطرح نمایید.

 

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع : modelina-architekci

تعداد بازدید: 642

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *