طراحی داخلی فروشگاه مرکزی نیل بارت، زاحا حدید

طراحی داخلی فروشگاه نیل بارت، زاحا حدید

طراحی داخلی فروشگاه مرکزی نیل بارت، زاحا حدید

معماری: معماری زاحا حدید

موقعیت: سئول، کره جنوبی و چین

سال: ۲۰۰۸

در مطالب پیشین راجع به اصول و مبانی طراحی داخلی مغازه و فروشگاه ها سخن گفتیم. یکی از مسائل مهم در دکوراسیون مغازه ها ویترین ها بودند. همانطور که قبلا گفته شد سه نوع ویترین، باز ویترین بسته، و ویترین دیجیتالی و هوشمند داریم. شرح کامل آن ها را به واسطه لینک زیر می توانید دسترسی یابید:

معرفی انواع ویترین های فروشگاه ها

علاوه بر ویترین ها، نور و رنگ از دیگر مسائل مهمی هستند که طراحان و معماران داخلی باید در پروژه های خود به آن توجه کنند. شما می توانید این اصول را به طور کامل از طریق لینک زیر مطالعه کنید:

نور و رنگ در طراحی داخلی فروشگاه

در بخش های متوالی شما را با اصول و نکات مهم در طراحی داخلی مغازه و فروشگاه ها آشنا ساختیم. اکنون در این بخش قصد داریم تا پروژه های برتر دنیا که توسط معروف ترین طراحان و معماران داخلی انجام شده را به شما کاربران گرامی معرفی کنیم. این مطلب راجع به یکی از پروژه های بی نظیر معمار معاصر زاحا حدید می باشد.

مختصری راجع به زاحا حدید

تخصص «زاحا حدید»  در دگرگون ساختن فرم های آشنا  به نوعی سورئالیسم فضایی در آثار معماری و طراحی داخلی او می انجامد که وجه مشخصه آثار اوست. حدید طراح صاحب نامی است که فعالیت حرفه ای را پس از اتمام تحصیلات در مدرسه معماری (AA) در دفتر « رم کولهاس»، معمار هلندی و از مهم ترین تئوریسن های دهه های اخیر آغاز نمود. وی نخستین زنی است که موفق به کسب معتبرترین جایزه در عرصه معماری، « پرایتزکر» گردیده و علاوه بر طراحی داخلی، معماری، شهرسازی در عرصه های طراحی لباس زنانه، نقاشی و طراحی صنعتی نیز آثار ارزشمندی را عرضه نموده است.

شرح پروژه

صرفه نظر از شهرت شخصی طراح، دو عامل دیگر نیز در موفقیت پروژه فروشگاه مرکزی نیل بارت تأثیرگذار بوده اند، ابتدا ناپدید شدن مرز میان طراحی داخلی و تندیس گری و ترکیب ملاحضات عملکردی و زیبایی شناسی در طراحی قفسه های نمایش کالا و دیگر تضاد بالایی که بین این اشکال پیچیده و سادگی دیگر اجزای طراحی داخلی وجود دارد. گویی رنگ سیاه کف، بتن زمخت دیواره ها، و ترکیب ساده نورپردازی و سقف، صحنه را برای جلوه نمایی هرچه بیش تر این احجام سفید و حقیقتا زیبا خالی کرده اند. باریک و عریض شدن مسیرهای حرکتی فضای حرکت و مکث را متناسب با عملکرد فروشگاه  به وجود آورده اند. به گفته زاحا حدید « هدف طراحی، عدم ایجاد فضا یا اتاقی مشخص، تأکید بر طراحی پیاده راه گونه و سیال و مسیر حرکتی چرخشی بوده است که به مشتریان امکان تجربه تفسیرهای متفاوتی از فضا را می دهد.»

در ادامه شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماییم.

طراحی داخلی فروشگاه نیل بارت، زاحا حدید طراحی داخلی فروشگاه نیل بارت، زاحا حدید طراحی داخلی فروشگاه نیل بارت، زاحا حدید طراحی داخلی فروشگاه نیل بارت، زاحا حدید طراحی داخلی فروشگاه نیل بارت، زاحا حدید طراحی داخلی فروشگاه نیل بارت، زاحا حدید طراحی داخلی فروشگاه نیل بارت، زاحا حدید طراحی داخلی فروشگاه نیل بارت، زاحا حدید طراحی داخلی فروشگاه نیل بارت، زاحا حدید طراحی داخلی فروشگاه نیل بارت، زاحا حدید

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

شرح از کتاب مجموعه کتب طراحی داخلی فروشگاه، پیروز آشوری- کسری طالبیان

تعداد بازدید: 831

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *