دکوراسیون خانه های کوچک با متراژ زیر ۴۰ مترمربع

دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر

دکوراسیون خانه های کوچک با متراژ زیر ۴۰ مترمربع

آیا شما نیز در خانه ای کوچک زندگی می کنید؟ امروزه با توجه به زندگی شهر نشینی و ازدحام جمعیت در کلان شهرها اکثر مردم در خانه هایی کوچک زندگی می کنند. بدین ترتیب خط معمار در این بخش قصد دارد تا دکوراسیون خانه های کوچک با متراژ زیر ۴۰ مترمربع را به شما کاربران گرامی معرفی کند. با توجه به متراژهای کوچک، اکثر مردم به دنبال  راه های هوشمندانه برای افزایش فضای خانه خود هستند. بدین ترتیب طراحان و معماران داخلی راه حل هایی را برای بزرگ تر جلوه دادن فضاهای کوچک ارائه داده اند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم. برای ایجاد یک فضای کاملا کاربردی و زیبا در چنین متراژهای محدودی نظم و چیدمان یکی از مهم ترین چالش هایی است که نیاز به یک ایده و روش جسورانه ای دارد.

یکی از اولین چیزهایی که افراد با فضای زندگی محدود مواجه می شوند این است که وسایل اضافی خود را در کجا قرار دهند؟ بنابراین یکی از روش های معمول و رایجی که می توان در فضای های محدود به کار گرفت، ایجاد یک واحد ویژه برای خواب است که کاربردی دوگانه داشته باشد و علاوه بر اینکه فضای خواب می باشد از آن بتوان به عنوان فضای ذخیره سازی استفاده کرد. یکی دیگر از نکاتی که در طراحی داخلی منزل کوچک باید به آن توجه داشت تمایز رنگ در سطوح مختلف خانه می باشد. شما می توانید مرز فضاها را در خانه های کوچک را با رنگ های مختلف مشخص کنید. از ایده های جالبی که بسیار کاربردی می باشد ایجاد دیواره های شیشه ای تاشو می باشد. استفاده از این نوع دیواره ها علاوه براینکه فضا را از همدیگر جدا می سازد، زیبا نیزجلوه می کند.

در مجموع می توانیم بگوییم که راه حل های گوناگونی برای دکوراسیون خانه های کوچک با متراژ زیر ۴۰ مترمربع وجود دارد که در بخش های مختلف خط معمار به آن ها پرداخته و برای شما به اشتراک خواهد گذاشت. در ادامه برای شما سه پروژه متفاوت و در عین حال بی نظیر از دکوراسیون خانه های کوچک آماده کرده ایم. در این سه نمونه از طرح های کوچک خانه سه پالت رنگی مختلف دکوراسیون بررسی شده است که در ادامه به شرح آن می پردازیم. در پروژه اول ما یک فضای روشن و چند منظوره را مشاهده می کنیم که دارای فضایی مدرن و مینیمال می باشد. در پروژه دوم ما شاهد رنگ های درخشانی چون زرد و مرجانی در فضایی خنثی هستیم و در پروژه سوم فضای سبزی را میبینیم که طراح با الهام گرفتن از گیاهان به استفاده های رنگ های زنده در فضای داخلی می کند.

پروژه اول

پروژه اول  شامل یک آپارتمان کوچک با متراژ ۳۶ مترمربع می باشد که در شهر Odessa اکراین واقع شده است. این فضای روشن و چند منظوره دارای ۴ بخش مجزای اتاق خواب با دیواره های شیشه ای، سالن، آشپزخانه و سرویس بهداشتی می باشد. شفافیت دیواره اتاق خواب باعث شده تا این فضای کوچک به خصوص فضای نشیمن بزرگتر، روشن تر و بازتر جلوه کند. مبلمان مدرن و مینیمال در سالن نشیمن در پایین پنجره قرار گرفته است تا مانع دید چشم انداز بیرونی نشود. تجهیزات آشپزخانه، از جمله یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و غیره در پشت دیواره چوبی پنهان شده اند.

دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر

پروژه دوم

دومین پروژه از این بخش یک آپارتمان خیلی کوچک با فضای ۲۸ متر مربع است و در شهر سنت پطرزبورگ روسیه قرار دارد. در دکوراسیون داخلی این خانه رنگ های مرجانی و زرد خالص همچون ستارگانی در فضایی با زمینه سفید و خاکستری می درخشند. طراحان برای پوشش کف خانه از دو متریال بتن اکسپوز و چوب استفاده کرده است.

دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر

پروژه سوم

در نهایت به آخرین پروژه می رسیم که در آن با ترکیب رنگ های سبز و سفید فضایی زنده و با نشاطی را در این متراژ محدود ایجاد کرده اند. طراحان برای تزئین سالن نشیمن از تابلوهای نقاشی چاپی با طرح هایی از طبیعت استفاده کرده است. استفاده از اشیا و متریال چوبی فضایی گرم و صمیمی را ایجاد می کند. استفاده کاشی های طرح دار در سالن و آشپزخانه بافتی جذاب را در دکوراسیون داخلی ایجاد کرده است.

دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر دکوراسیون خانه کوچک، خانه با متراژ زیر 40 متر

اگر شما نیز دارای فضای کوچکی هستید می توانید از این نمونه های بی نظیر الهام بگیرید و این ایده ها در دکوراسیون منزل خود به کار ببرید. در بخش های بعدی خط معمار به معرفی سایر پروژه های با متراژ کوچک خواهد پرداخت.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Homedesigning

تعداد بازدید: 3,088

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *