معماری ساختمان کافی شاپ با استفاده از آجر در طراحی نما و دکوراسیون داخلی

معماری ساختمان کافی شاپ با استفاده از آجر در طراحی نما و دکوراسیون داخلی کافی شاپ

امعماری ساختمان کافی شاپ با استفاده از آجر در طراحی نما و دکوراسیون داخلی کافی شاپ

معماری ساختمان کافی شاپ با استفاده از آجر در طراحی نما و دکوراسیون داخلی کافی شاپ موضوع پروژه ای است که در کانسپت آن طراح معتقد است که معماری می تواند به تعبیری شبیه درخت (درخت بانیان، درخت بودی) با شاخه ها و برگ هایش باشد که در هم تنیده و گسترده می شوند و لایه های مختلفی را برای استفاده تشکیل می دهند. همچنین می‌ تواند به صورت استعاری به معنای سطوح فضایی باشد. در این مقاله قصد داریم پروژه ای را معرفی کنیم که دارای نمای آجری با شیوه ای هوشمندانه و زیبا است که علاوه بر زیبایی بصری در ارتباط با تامین نور فضای داخلی کافه نیز سهم بسزایی دارد.

کانسپ اصلی در طراحی این کافه

فضای این پروژه از با دیدگاه و کانسپت  ادغام این ۲ پناهگاه بدوی (درخت و غار) ایجاد شده است که یادآور یک سقف بزرگ مانند سقف یک خانه مشترک است. یک فضای اجتماعی باز که برای مدت طولانی وجود داشته است.

در ساخت سقف، کاشی یک گزینه طبیعی ارائه می دهد، زیرا ماده ای آشنا برای اکثر مردم ویتنامی است، اما به طور غیرمعمول (به عنوان دیوار، پرده) در فضایی خارق العاده برای ایجاد یک جلوه متفاوت خاص (از نظر ظاهر، حس فضا، و میکرو) استفاده می شود.  فضای شهر از کافه‌ ها (فضای پایین + روی پشت بام)، اتاق‌ های سمینار و نمایشگاه (در طبقه میانی) استفاده می‌ کند تا مقصدی تازه، یک سقف مشترک الهام‌ بخش را ارائه دهد.

متریال عمده پروژه

شهرنشینی سریع و افزایش جمعیت مستلزم تقاضای عمده برای مناطق بیشتری برای سکونت در سراسر کشور شده است. بسیاری از خانه‌ های یک طبقه با سقف کاشی‌ شده قبلی تخریب/حذف شده‌ اند و کاشی‌ های روی آن سقف‌ ها هنوز زباله‌ های ساختمانی محسوب می‌ شوند و نباید دوباره مورد استفاده قرار گیرند.

فضای این پروژه به عنوان یک راه حل الهام بخش برای استفاده مجدد از این کاشی های پر از حافظه ایجاد شده است. در مقیاس بزرگتر، کاربران را به سمت فردای پایدار هدایت می کند، از منظر بازگشت به گذشته برای شناخت و کشف مجدد ارزش های اصلی و پنهان فضای اصلی و استفاده از آن ارزش ها برای ایجاد فضاهای آینده می باشد.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه معماری ساختمان کافی شاپ با استفاده از آجر در طراحی نما و دکوراسیون داخلی کافی شاپ دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 75

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *