مراحل ارائه یک ایده معماری در تری دی مکس

روند طراحی و پرزانته نهای ایده های معماری و دکوراسیون داخلی در تری دی مکس

اگر یک معمار یا دانشجو معماری و طراحی داخلی یا علاقه مند به هنر طراحی معماری و دکوراسیون داخلی هستید،کاملا با اسم نرم افزار های تخصصی که این روزها بیشتر از پیش در کار طراحی معماری و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار میگیرند و بازار کار و درامد خوبی هم برای متخصصین در این زمینه ها فراهم آوزده اند آشنا هستید…

اگر تصمیم دارید در آینده وارد بازار کار معماری و دکوراسیون داخلی شوید یا در این بازار بمانید و حرفی برای گفتن داشته باشد،باید به زودی کار با نرم افزار های معماری را شروع کرده و مهارت خود را در این زمینه توسعه دهید،به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم تا طی بررسی مراحل طراحی یک پروژه در نرم افزار محبوب تری دی مکس شما را با مبحث نرم افزار ها در معماری بیشتر آشنا کنیم،و شاید این نقطه شروعی باشد برای شما تا راحتی کار با این ابزار ها را درک کرده و همین امروز شروع به یادگیری کنید و تخصصی پول ساز و محبوب در بازار کار ایران و حتی بازار کار در هرنقطه از دنیا را کسب کنید…با ما همراه باشید…

مراحل ارئه یک ایده معماری در تری دی مکس

معمار ها کار را از کجا شروع میکنند…؟

روند طراحی یک پروژه معماری دارای مراحل مختلفی است که معماران این مراحل را طی دوران تحصیل خود می آموزند،تا این توانای را کسب کنند که برای یک پروژه به یک ایده کلی برای طراحی و اجرای نهای پروژه دست یابند…ما قبل از این که به یک ایده کلی برای طراحی برسیم تا آن ایده را به کمک نرم افزار ها ترسیم و ارئه دهیم نیاز به علم طراحی و حل سوالات و چالش های مربوط در طراحی داریم که این موارد خارج از بحث نرم افزار بوده و جزء سواد و علم یک معمار میباشد که طی جند سال تحصیل و تجربه و همکاری با معماران با تجربه تر آن را به دست می آورد تا بتواند به عنوان معماری مستقل شروع به طراحی و ایده پردازی کند،پس قبل از این که وارد بحث اصلی بشویم باید مراحل زیر جهت طراحی های اولیه توسط طراح انجام شود:

تعریف و تشریح موضوع پروژه

جمع آوری اطلاعات و شناخت پروژه

جمع آوری اطلاعات و شناخت اقلیم منطقه

بررسی نمونه مورد های مرتبط اجرا شده

شکل گیری کانسپت و ایده های طرح

برنامه ریزی فیزیکی، طراحی دیاگرام روابط و عرصه بندی فضاها

طراحی فضا و حجم ساختمان

ترسیم و ارائه مدارک و نقشه ها (پلان، برش، نما، حجم سه بعدی)

خوب همانطور که میدانید در مراحل نهای پای نرم افزار ها و متخصصین کار با نرم افزار ها به وسط میاید تا نتیجه تمامی مطالعات و تلاش های انجام شده را به بهترین شکل ممکن ارئه دهند،اینجاست که اگر در نرم افزاری متخصص باشید میتوانید حتی اگر در طراحی مهارت لازم را نداشته باشید با یک گروه طراح وارد همکاری شوید،این مرحله از کار میتواند بازار کار بسیار خوبی را برای معماران جوان به وجود بیاورد،به همین خاطر است خواندن ادامه مطلب برای شما جالب میشود تا بدانید به راحتی و با یاد گیری یک نرم افزار میتوانید کسب درامد کنید…

مراحل ارئه یک ایده معماری در تری دی مکس

چگونه یک ایده معماری را در ۳dmax سه بعدی میکنیم؟

بعد از انجام مراجل طراحی و ترسیم پلان های اولیه توسط یک متخصص در نرم افزار اتوکد ، به یک طراح سه بعدی برای سه بعدی سازی و نمایش هر چه زیباتر نما و حجم نهای پروژه مطابق طراحی ها و خواسته ها نیاز است تا حاصل کار به بهترین شکل ممکن به کارفرما ارائه شود.خیلی از افراد فکر میکنند که برای ارائه یک پروژه معماری باید تمام نرم افزار را زیر رو کنند،در حالی که شما فقط با یادگیری ابزار های مورد نیاز که بخش بسیار کوچکی از نرم افزار تری دی مکس است میتوانید کار را شروع کنید

۱- وارد کردن نقشه ها به تری دی مکس

اولی مرحله کار شما این است که طراحی های دو بعدی انجام شده در اتوکد را وارد تری دی مکس کنید و طبق نقشه های اجرای و با اندازه های واقعی مدل سازی اولیه حجم پروژه که میتواند یک پروژه طراحی داحلی یا خارجی معماری باشد را شروع کنید.

برای این مرحله لازم نیست خود شما یک طراح باشید و پلان ها را طراحی کنید این کار میتواند در یک گروه توسط متخصص خود انجام شود،حتی برای تمرین میتوانید به راحتی با دانلود پلان های آماده معماری کار تمرین خود را شروع کنید.

۲ – مدل سازی

تری دی مکس یکی از نرم افزار های قدرتمند در زمینه طراحی سه بعدی میباشد که طراحی سه بعدی پروژه های معماری تنها یکی از صدها کاربرد این نرم افزار فوق العاده میباشد،این نرم افزار دارای امکانات بسیار برای سه بعدی سازی تصاویر و نقشه های دو بعدی دارد و شما به عنوان معمار تنها با یادگیری بخش های مورد نیاز در طراحی معماری میتوانید با صرف کمترین زمان و فقط با یادگیری چند دستور تمامی ایده ها طراحی داخلی و خارجی معماری را سه بعدی سازی و مدلسازی کنید….همچنین شما به عنوان یک معمار فقط نیاز دارید تا ایده های اختصاصی خود در طراحی را مدل سازی کنید و هیچ نیازی نیست تا تمام اجزای چیدمان نهای فضاها از قبیل مبلمان،لوازم دکوری،درختان،پرسوناژ و مواردی از این قبیل را بسازید،اینجا است که پای آبجکت های آماده به وسط میاید و شما میتوانید با دریافت و دانلود آبجکت های تری دی مکس به راحتی پروژه های خود را با بلاترین کیفیت چیدمان کنید.

۳ – ساخت متریال ها

متریال ها بخشی بسیار مهم در طراحی پروژه های معماری هستند ما با متریال ها محیط را زنده کرده و به هر جسمی که در فضایمان وجود دارد زندگی میبخشیم،تری دی مکس برای این مورد امکانات فراوانی دار و ابزار های اضافه زیادی هم به عنوان پلاگین برای این نرم افزار ایجاد شده اند،که شاید محبوب تری پلاگین برای رندرینگ پروژه ها برای معماران vray باشد که امکانات زیادی ازجمله ساخت متریال های حرفه ای و واقع گرایانه را در اختیار طراحان میگزارد،از ویژگی های جالب دیگر در رابطه با vray این مورد هست که بانک عظیمی از متریال های از پیش ساخته شده توسط طراحان حرفه ای در تمامی موضوعات در اختیار شما میباشد،پس میتوان این مرجله از کار را هم با یادگیری چند نکته ساده با سریعترین شکل ممکن بیاموزید.

۴ – نور پردازی

نور ها هم بخش مهمی در طراحی معماری میباشد و حتی خود نورپردازی میتواند یک تخصص کاملا مستقل باشد،به عنوان یک طراح سه بعدی باید تمامی امکانات تری دی مکس جهت نورپردازی را بررسی کنید تا این توانای را داشته باشید که هر ایده برای نورپردازی پروژه ها وجود داشته باشد را در نرم افزار بتوانید شبیه سازی کنید،در این رابطه هم ابزار های مختلفی در تری دی مکس وجود دارد و حتی میتوانید با بهره گیری از امکانات فوق العاده vray این مورد را هم به بهترین شکل ممکن ارائه دهید.

۵ – رندرینگ وگرفتن خروجی نهای

این مرحله از کار حاصل تمامی تلاش ها برای طراحی پروژه را به نمایش عموم میگزارد،پس باید با بهترین کیفیت ممکن و واقع گرایانه تر انجام شود،داشتن یک رندر نهای امروزه تاثییر بسیار زیادی در جلب نظر کارفرامایان در بازار کار معماری را دارد و در اکثر مواقع یک خروجی زیبا برگ برنده شما برای اضافه کردن یک پروژه اجرا شده جدید به رزومه تان هست.برا این مرجله از کار هم ابزار های بسیار زیاد وجود دارد اما اگر دو مرجله قبلی در vray انجام شده است،شما میتوانید از امکانات فوق العاده vray برای رندرینگ واقع گرایانه بهره ببرید.

از کجا شروع کنم…

خوب شاید راههای زیادی برای کسب درامد در معماری وجود داشته باشد،که ما در این مطلب سعی کردیم شما را با راهی جدید و کمتر اشباع شده مانند یادگیری نرم افزار های تخصصی همچون(اتوکد،رویت،تری دی مکس،راینو،فتوشاپ و….) آشنا کنیم که شما میتوانید حتی بدون داشتن هیج سرمایه ای با داشتن تخصص نرم افزاری با معمارن و شرکت های بزرگ وارد همکاری شوید و فرصت های جدید برای آینده کاری خود ایجاد کنید.

اما خود یادگیری این نرم افزار ها نیازمند صرف وقت و تلاش برای پادگیری و کسب تخصص است،امیدوارم که انتظار نداشته باشید که بدون تلاش به کسب درامد برسید نه در این زمینه نه در هیج تخصص دیگری ، اما نکته جذاب این قضیه این است که منابع بسیاری برای یادگیری این نرم افزار ها به صورت رایگان در اختیار شماست که میتوانید بدون صرف هیچ هزینه ای یک تخصص پول ساز را شروع کنید،ما در وب سایت مرجع دانلود معماری آرشیو بزرگ از هزاران ساعت ویدیو آموزشی تخصصی در زمینه طراحی معماری و دکوراسیون داخلی را به صورت کاملا رایگان آماده دریافت و دانلود کرده ایم،همین حالا میتوانید با ورود به سایت دانلود معماری به این آرشیو فوق العاده دسترسی داشته باشید و یادگیری را شروع کنید

مراحل ارئه یک ایده معماری در تری دی مکس

تحریریه خط معمار

منبع: پروژه معماری

تعداد بازدید: 3,750

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *