وقتی شرکت معماری دفتر خود را طراحی می کنند : دفتر Mode:lina

دیزاین دفتر کار

وقتی شرکت معماری دفتر خود را طراحی می کنند : دفتر Mode:lina

گروه معماری لهستانی mode:lina، یکی از سرشناس ترین و البته بهترین دفاتر معماری است که در کشور لهستان فعالیت نمی کند. این دفتر معماری در شهر پوزنان قرار گرفته است و در سال ۲۰۱۷، دفتر جدید خود را در این شهر، طراحی و اجرا نمود. در این مطلب، قصد داریم دیزاین دفتر کار جدید این شرکت را مورد بررسی قرار دهیم. به طور حتم، اگر شما یک معمار باشید، بررسی دفتر کار سایر معماران و سایر گروه های معماری می تواند برای شما از جذابیت بالایی برخوردار باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم بررسی طرح ارائه شده برای این دفتر کار معماری را از دست ندهید.

در گذشته نیز دفاتر کار معماران دیگری را نیز مورد بررسی قرار داده ایم. به عنوان نمونه می توان به دفتر کار معمار جوان و موفق ایرانی، احمد قدسی منش اشاره نمود که از طریق لینک زیر، می توانید دفتر کار این معمار که توسط خودش طراحی شده است را بررسی نمایید:

وقتی معماران دفتر خود را طراحی میکنند! احمد قدسی منش (دفتر معماری شار)

استودیو معماری mode:lina یکی از دفاتری است که مشهور به انجام کارهای معماری مدرن، صنعتی، شارپ و خلاق است. در گذشته در وب سایت خط معمار، برخی از پروژه های انجام شده توسط این دفتر معماری را مورد بررسی قرار داده ایم. برای مشاهده این نمونه کارها و آشنایی بیشتر با پروژه های این دفتر معماری، می توانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

طراحی دفتر کار بزرگ مقیاس با رویکرد سبک صنعتی

طراحی شوروم خودرو فولکس واگن در ورشو به سبک صنعتی

طراحی داخلی فست فود به سبک صنعتی

طراحی دکوراسیون مطب پزشکی به سبک مدرن

دیزاین رستوران کوچک اما خلاقانه: استفاده از ۳۰۰ لوله PVC

و اما در ادامه، به بررسی دیزاین دفتر کار جدید این شرکت خواهیم پرداخت. این دفتر کار ۹۰ مترمربع مساحت دارد. این متراژ، برای یک دفتر معماری، متراژی متوسط و تا حدودی کم بنظر می رسد. سبک معماری مورد استفاده برای دیزاین این دفتر کار، سبک مدرن است. نکته ی شاخص در طراحی این فضا، استفاده از دو رنگ متضاد، به عنوان رنگ های اصلی فضاست. این موضوع خود یک نکته ی بزرگ است که برای خلق یک فضای شارپ در یک متراژ کم، می توان از رنگ های متضاد استفاده نمود. نظیر آنچه در این دفتر کار اتفاق افتاده است. این دو رنگ همانطور که در تصاویر مشخص هستند، رنگ های سفید و سیاه هستند.

نمی توان گفت این سبک طراحی به مزاج هر کارفرمایی خوش خواهد آمد و این سبک استفاده از رنگ ها، نیاز به جسارت بالایی دارد. اما معماران معمولا در طراحی دفاتر خود، جرات بالایی به خرج می دهند. از سوی دیگر، دفتر کار یک معمار، ویترین توانمندی ها و مدل فکری وی است. چرا که وقتی کارفرما به دفتر برای یک پروژه طراحی مراجعه می نماید، به طور حتم به بررسی فضای دفتر و طراحی آن خواهد پرداخت و از این رو، دفتر کار معمار، ویترین سبک کاری وی است.

در ادامه، دعوت می کنیم تصاویر دفتر کار شرکت معماری mode:lina را مشاهده نمایید. ایده های خوبی در طراحی این فضا وجود دارد که می توانید از آنها در کارهای خود بهره ببرید.

دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار دیزاین دفتر کار

تحریریه خط معمار

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: mode:lina

تعداد بازدید: 900

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *