تزئین دفترکار با عناصر سبک صنعتی

تزئین دفترکار با گل

 

معماری: استودیو SEMBA VIETNAM

موقعیت: ویتنام

مساحت: ۱۵۷ مترمربع

سال: ۲۰۱۹

در این بخش قصد داریم تا تزئین دفتر کار با عناصر سبک دکوراسیون صنعتی را شرح دهیم. امروزه سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف طرفداران بسیاری پیدا کرده و به عنوان سبک محبوب در میان طراحان و مردم شناخته شده است. در بخش های گذشته در طی مطالب مختلف نکات بسیاری را در رابطه با این سبک پرطرفدار برای شما به اشتراک گذاشتیم. در این بخش نیز قصد داریم تا برخی از عناصر کاربردی در این سبک مدرن را به شما کاربران گرامی معرفی کرده و در ادامه آن یک پروژه طراحی و تزئین دفتر کار با عناصر سبک صنعتی شرح دهیم. متریال کاربردی در این سبک دکوراسیون به شرح زیر می باشند:

آجر

آجر یکی از کاربردی ترین متریال در سبک صنعتی می باشد. هنگامی که قصد دارید تا فضای داخلی خود را با سبک صنعتی طراحی کنید، باید سعی کنید تا حد امکان دیوار ها با گچ و رنگ پوشیده نشود و آجر های به کار رفته در آن در معرض دید قرار بگیرد. بنابراین یکی از نکات کلیدی این است که دیوارها را به صورت خام و دست نخورده نگه دارید. همانطور که می دانید آجرهای خام یادآور انبارهای قدیمی و فضای کارخانه ها می باشند. حتی اکر دیوار شما دارای آجر نیست شما می توانید یک لایه آجر را به دیوار افزوده و یا حتی می توانید در صورت عدم امکان به کار بردن سطوح آجری، از کاغذ دیواری های آجری استفاده کنید.

فلز

فلز یکی از اصلی ترین و مهم ترین عنصر مورد استفاده در فضاهایی با سبک صنعتی می باشد. حتی اگر شما لوله کشی و برق کشی روکار داشته باشید، استفاده از مبلمان و اشیای فلزی یکی از بهترین راه ها برای نمایش  فضا به سبک صنعتی می باشد.

چوب

چوب یکی دیگر از متریال کاربردی در طراحی داخلی با سبک صنعتی می باشد که در کنار متریالی چون فلز تعادل بصری ایجاد می کند. توجه به این نکته اهمیت دارد که وقتی می گوییم از چوب استفاده می شود، هدف صفحات MDF و سایر سطوح چوبی ارزان قیمت نیست، توصیه می شود که از سطوح چوبی چون چوب بلوط، کاج و یا گردو استفاده شود که دارای ظاهری چشمگیر و متناسب با ماهیت این سبک می باشند. افزودن این متریال به فضای صنعتی که فضاهایی معمولا سرد هستند، حسی از گرما را منتقل می سازد.

گیاهان طبیعی

حضور گیاهان طبیعی برای فضاهای داخلی با هرنوع سبک دکوراسیون کاربردی می باشد. تزئین دفترکار  با گل و گیاهان طبیعی نه تنها به تهویه فضای داخلی کمک می کند، بلکه در تقابل با سختی و خشونت موجود در سایر متریال به کار رفته در این سبک قرار گرفته و فضای متعادلی را ایجاد می کند. قرار دادن گلدان های بزرگ به سبک صنعتی یکی ایده های جذابی است که می توان به تزئین دفترکار با گل پرداخت.

تم رنگی

هنگامی که شما مطالبی مرتبط با انقلاب صنعتی را مطالعه می کنید، خواهید دریافت که رنگ های مورد استفاده در آن دوره معمولا تیره و تاریک بودند. معمولا در طراحی داخلی با سبک صنعتی از رنگ های مونوکروم استفاده می شود. معمولا طراحان با به کار بردن طیف هایی از رنگ خاکی به فضاها، تم گرم می افزایند. حتی شما می توانید تنالیته های مسی، قرمز تیره و در برخی موارد آبی ملایم را نیز در دکوراسیون با سبک صنعتی بیفزایید. رنگ مشکی هم یکی از رنگ های کاربردی و مرسوم در فضاهای صنعتی است که در کنار نارنجی به خوبی می نشیند. شما می توانید از نکات مطرح شده ایده گرفته و به طراحی فضای مورد نظر خود بپردازید. اکنون در ادامه به شرح پروژه می پردازیم.

شرح پروژه

شرکت معماری SEMBA VIETNAM که یک دفتر معماری ژاپنی است، برای دفتر جدید خود در ویتنام، فضایی با سبک صنعتی ایجاد کرده است. ژاپنی ها معمولا تمایل دارد تا از متریال و سبک مرسوم در کشورشان در طراحی داخلی استفاده کنند. دفتر جدید شرکت معماری SEMBA در حال حاضر در ویتنام قرار دارد. بنابراین طراحان قصد داشتند تا این ایده را در طراحی فضای جدید دفترشان اعمال کنند، اما باید گفت که با توجه به محدودیت های موجود در این پروژه امکان اجرای کامل چنین ایده ای وجود نداشت. در ژاپن طراحان از  متریالی مانند لمینیت و ورقه های سنتی و دست ساز استفاده کردند و آن متریال پیش ساخته را به روشی منطقی نصب کردند. اما در فضای جدید کاری آن ها این امکان وجود نداشت. بنابراین طراحان در این پروژه سعی کردند فضایی را طراحی کنند که در عین استفاده از متریال مرسوم در ویتنام، فضا هویت ژاپنی را منعکس کند.

متریال به کار رفته در این پروژه دارای جلای زیادی نبودند، با این حال طراحان سعی کردند که این متریال خام و خشن، زیبا و برجسته به نظر برسند. در ساخت فضای داخلی این دفتر کار از متریالی چون آجر، بتن، چوب و آهن که یادآور و معرف سبک صنعتی هستند، استفاده شده است. دلیل استفاده از چنین متریالی در پروژه این بود که طراحان می خواستند فضایی پویا ایجاد کنند که “شفافیت، رنگ، خشونت” را ارائه دهد و نتیجه آن طرح سه بعدی باشد که به وضوح قابل ادراک باشد.

درب ورودی این دفتر یک میز قدیمی و عتیقه ای بوده که طراحان آن را به در تبدیل کرده اند. طراح قصد داشته تا به کارمندان و مشتریان بگوید که می توانند از یک شی به روش های گوناگون نیز استفاده کنند، نه بر اساس آن چیز که در ایده هایشان وجود دارد، استفاده کنند. زمانی که ژاپنی ها از دفتر بازدید کردند آن ها فکر کردند که فضا شبیه به فضای ژاپنی نیست، اما حس خوبی را به آن ها منتقل می کند. در اصل باید گفت هدف اصلی طراحان نیز همین بود. به علاوه طراحان قصد داشتند تا فضایی فوق العاده و عالی را برای کارمندان طراحی کنند، به طوری که آن ها بتوانند تمرکز بالایی داشته و خلاقانه عمل کنند. بنابراین طراحی چنین فضایی را برای آن ها ضروری می دانستند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گلتزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل تزئین دفترکار با گل

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 546

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *