کاربرد کانسپچوال از بتن در معماری کافی شاپ فرانسوی

کاربرد کانسپچوال از بتن در معماری کافی شاپ فرانسوی

کاربرد کانسپچوال از بتن در معماری کافی شاپ فرانسوی

در پروژه کاربرد کانسپچوال از بتن در معماری کافی شاپ فرانسوی بتن از متریال های اصلی می باشد. مفهوم اصلی طراحی کیچ فرانسوی با تفسیر نام آن “فرانسوی” و “کیچ” توسعه یافته است. جدا از اینکه یک شیرینی فروشی تخصصی فرانسوی است، عشق مالک به بولداگ های فرانسوی به عنوان یک هویت تجاری نیز می آید و تصویری بازیگوش و در عین حال زیبا از آن کافه را به تصویر می کشد. هدف طراحی این است که این تصویر را با مفهوم “کیچ” تقویت کند، شکلی از هنری که از نقص و از طریق عناصر و مصالح معماری قدردانی می کند. در ادامه به بررسی ویژگی های این پروژه می پردازیم.

کانسپت قوس در معماری کیچ فرانسوی

در این پروژه کلیسای جامع فرانسوی مرجع اصلی طراحی است که در آن طاق‌ های ریتمیک ایجاد می‌ شود. به جای قوس های متقارن، از قوس های ناقص در مقیاس های مختلف استفاده شده است. طراحی از یک توده مستطیل شکل کامل شروع شده که با کنده کاری قوس های موجی شکل روی اولی و قوس های ناقص معکوس در دومی ناتمام مانده شده است.

در طبقه اول، این طاق‌ ها با ظاهر آنتیک و در عین حال مدرن خود بازدیدکنندگان را در آغوش می‌ گیرند و در طول مسیر سایه ایجاد می‌ کنند و زمانی که نور از پنجره قوسی‌ دار عبور می‌ کند، بازتابی شبیه به شیشه‌ های کلیسای جامع روی زمین ایجاد می‌ کند. قوس ناقص بزرگ همچنین فضایی ممتد از پیشخوان تا طبقه دوم ایجاد می کند و پیشخوان تمام عملکرد را برجسته می کند و اجازه می دهد از هر دو طبقه دیده شود. در طبقه دوم، حفره‌ هایی در منحنی‌ های معکوس حک شده‌ اند که به نور خورشید اجازه ورود می‌ دهند.

استفاده مفهومی از متریال

استفاده از بتن بافتی مفهوم کمال نقص را در جایی که دیوار کاملا صاف نیست تقویت می کند. با این حال، منعکس کننده اصالت مواد است که به خودی خود می تواند زیبا باشد. علاوه بر این، با استفاده از بتن به عنوان متریال اصلی، مبلمان، تزئینات و چراغ‌های LED سبز و صورتی برجسته می‌ شوند و بر هویت رنگی برند تأکید می‌ کنند و تصویری قوی و به یاد ماندنی از کافه ایجاد می‌ کنند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویرر از ویژگی های پروژه کاربرد کانسپچوال از بتن در معماری کافی شاپ فرانسوی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 373

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *