چوب و بتن در طراحی داخلی دفتر کار

چوب و بتن در طراحی داخلی دفتر کار

چوب و بتن در طراحی داخلی دفتر کار

این پروژه بزرگ – که بدون شک دفاتر جدید دایرکت را در شش طبقه ساختمان را پوشش می دهد – چالش جالبی در زمینه هماهنگی حرفه ها، اسناد پروژه و تغییرات ساختمانی را در خود دارد. Direct تصمیم گرفت از کارخانه آبجو سازی قدیمی در Holešovice خارج شود تا تمام شرکت های خود را به یکدیگر متصل کند تا همه افراد از خانواده Direct بتوانند در پروژه هایی در یک محیط جذاب و بسیار پایدار با یکدیگر همکاری کنند. انگیزه دیگر پایداری و احترام به طبیعت بوده است. یکی از ارزش‌ های Direct “بیشتر با کمتر” است که از جمله اهداف آن پایداری و دوستی با محیط زیست است. کل پورت ۷ سایت دارای گواهینامه های LEED و WELL است. در این پروژه برخی از فعالیت ها در هم تنیده هستند، برخی دیگر به طور طبیعی از یکدیگر پیروی می کنند. نتیجه نهایی تبدیل یک ساختمان خام به یک دفتر مرکزی مدرن بوده است. ادامه این مقاله به شرح ویژگی ها و طراحی فضای داخلی آن می پردازد.

انتخاب فناوری های نوین

طراح این پروژه معتقد است که آنچه که باعث برجسته شدن کار تیمش می باشد فناوری‌ های انتخابی مانند طراحی تهویه مطبوع یا فناوری بهداشتی در داخل است. “این مسئله معادل انتقال بهتر اطلاعات در اینجا نسبت به برقراری ارتباط با پیمانکاران فرعی و همچنین حذف خطاهای احتمالی است. با توجه به پیچیدگی این پروژه، طراحان در اینجا از این مزیت نهایت استفاده را کرده اند. بزرگترین چالش در این پروژه فراهم کردن مشخصات استاندارد دادهای پروژه بوده است. که تیم طراحی معتقد است که به لطف این چالش سخت توانسته اند دانش و تجربه خود را در مسائل طراحی BIM عمیق تر کنند.”

فضای الهام بخش و کارهای خیر پایه و اساس هستند

در این پروژه یک منطقه همکاری مشترک Direct Plaza در طبقه همکف با گوشه های بسیار، آکوستیک هوشمندانه و یک کافه برای تیم های Direct ایجاد شده است. کارفرما در این پروژه به فضایی الهام‌ بخش نیاز داشته است که مردم بتوانند به خوبی کار کنند و خلاقانه فکر کنند. به همین دلیل است که کل پروژه به گونه ای طراحی شده که دفاتر بیشتر شبیه یک کافه یا یک فضای کار خانگی دلپذیر به نظر برسند.

یک دفتر دنج

طبقات دیگر شامل دفاتری است که در آن ها بر راحتی تأکید شده است. آنها دارای مبلمان شیک، چراغ های طراحی شده، گیاهان زنده و پرده هستند. چیدمان هر طبقه با تمرکز تیم های فردی سازگار است. فضای باز با اتاق های جلسه و مناطق برای جلسات تیم مشترک با مبلمان غیر معمول تکمیل شده است. دفاتر با رنگ های طبیعی و ترکیب های دقیق انتخاب شده از مواد مشخص می شوند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه چوب و بتن در طراحی داخلی دفتر کار دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archilovers

تعداد بازدید: 179

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *