ویلا مدرن و معرفی مجموعه ای از برترین نماهای سال ۲۰۲۰

ویلا مدرن

تصاویر طراحی نمای بیرونی ویلا با سبک امروزی

با توسعه شهر نشینی، مشکلات مرتبط با آن نیز افزایش یافته است. زندگی در کلان شهرها و صنعتی شدن زندگی موجب افزایش دغدغه ها و فشار های عصبی و استرس و تشویش در میان افراد می شود. مهم تر از همه این است که زندگی شهر نشینی افراد را از طبیعت دور ساخته است. از این رو می توان گفت تراکم و وسعت زندگی شهر نشینی، میل و علاقه ی افراد را به سمت داشتن پناهگاهی به دور از زندگی ماشین در محیط طبیعی می کشاند. ما در سال های اخیر شاهد رشد روز افزون طراحی و ساخت ویلا مدرن در مناطق طبیعی بکر اطراف شهر های بزرگی مانند تهران، اصفهان، تبریز و سایر شهرها می باشیم.

جالب است بدانید که طراحی ویلا موضوعی جذاب و مورد علاقه ی طراحان و همچنین کارفرمایان به حساب می آید. آیا تا بحال به دلیل این موضوع فکر کرده اید؟ همانطور که می دانید شما در طراحی بناهای درون شهر با توجه به ضوابط و مقررات شهرداری دارای محدودیت هایی هستید و باید نمای بیرونی ساختمان خود را مطابق با استانداردها و ضوابط مطرح شده توسط شهرداری طراحی نمایید. اما در مورد ویلاهای برون شهری این طور نبوده و محدودیت های موجود در ساخت بناهای شهری وجود ندارد. از این رو طراحان آزادانه می توانند ایده ها و آرزوهای شما را طراحی و اجرا نمایند.

اگر شما قصد طراحی و ساخت ویلا دارید، بهتر است که قبل از آغاز به کار نکاتی را در رابطه با طراحی و روند کار بدانید. از این رو در این بخش خط معمار موارد و نکات ضروری و مرتبط با طراحی و ساخت ویلا را برای شما شرح خواهد داد و مجموعه ای بی نظیر از جدید ترین طراحی ویلا مدرن را برای شما آماده ساخته و ارائه خواهد داد. مهم ترین و در واقع اولین موضوعی که در ساخت ویلا باید در نظر داشته باشید مشاوره با یک مجموعه و تیم متخصص در طراحی و ناظر بر اجرا می باشد، حتی اگر تصمیم داشته باشید خودتان ویلایتان رابسازید بهتر است قبل از اقدام به ساخت با متخصصان مشورت داشته باشید. مشاوره با مجموعه ی متخصص باعث می شود تا ابعاد مثبت و منفی طرح مورد نظر شما بررسی شده و در نتیجه شما با کمترین میزان مشکل در روند ساخت روبرو شوید. شرکت معماری و طراحی داخلی آوگون آماده ارائه خدمات طراحی و نظارت بر اجرای ویلای رویایی شما می باشد. این مجموعه از صفر تا صد طراحی و اجرای ویلا همراه شما خواهند بود. این مجموعه با به کار گرفتن طراحان متخصص و خبره هموراه سعی براین دارند تا رضایت کارفرما را به خود جلب کرده و پروژه هایی را ارائه دهند که به لحاظ کیفی، مطلوب و منطبق با خواسته های دلخواه کارفرمایانشان باشد. شما می توانید با اطمینان خاطر طراحی و اجرای ویلای رویاهای خود را این مجموعه بسپارید. جهت مشاوره و مراجعه به این مجموعه با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید:

شماره تماس دفتر آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

نمونه کارهای آوگون

دیدن نمونه ویلاهای طراحی و اجرا شده توسط معماران این اطمینان را به شما می دهد که با خیالی آسوده طراحی ویلای خود را به آن ها بسپارید. همچنین باعث می شود تا شما کیفیت طرح ها و سبک کاری آن ها را از نزدیک مشاهده کنید. گروه معماری آوگون توانمند در طراحی انواع سبک های مختلف مانند مدرن، کلاسیک، مینیمال، صنعتی و غیره می باشد. شما می توانید با کلیک کردن روی لینک زیر نمونه ویلاهای طراحی و اجرا شده توسط این مجموعه آشنا شوید:

Avgoon.org

طراحی ویلا

ویلا ها عمدتا به صورت یک طبقه، دوبلکس و در برخی از موارد تریبلکس ساخته می شوند. این به سلیقه و نیاز های شما بستگی دارد. برخی از افراد دوست دارند ویلای آن ها به صورت فلت (یا همان یک طبقه) طراحی شود و تمامی بخش های عمومی و خصوصی در یک طبقه قرار گیرند. برخی دیگر جزو طرفداران ویلاهای دوبلکس هستند و می خواهند فضاهای عمومی و خصوصی را از هم جدا سازند. طراحی ویلا به ندرت به صورت تریبلکس صورت می گیرد و بیش تر ویلاها به به صورت دوبلکس و فلت ساخته می شوند.

طراحی و ساخت ویلا به سه بخش عمده تقسیم بندی می شود: ۱_ طراحی نما  ۲_ محوطه سازی۳_ طراحی داخلی ویلا که در ادامه به طور خلاصه راجع به هر یک توصیح خواهیم داد.

طراحی نمای ویلا

طراحی نمای ویلا به همان اندازه طراحی داخلی آن اهمیت دارد. نمای هر بنا معرف هویت و ویژگی های فضای داخلی آن می باشد. همچنین می توان گفت که نمای ویلا علاوه بر محافظت بنا از عوامل خارجی معرف شخصیت، سلیقه ی کارفرما و خلاقیت و توانمندی معماران در طراحی ویلا می باشد. لازم به ذکر است که شما در طراحی نمای ویلای خود به اندازه ی بناهای درون شهری محدود نیستید و به به طور آزادانه تری می توانید آن گونه که دوست دارید ویلای خود را طراحی نمایید. طراحی ویلا با سبک های مختلفی قابل اجرا می باشند. سبک هایی چون مدرن، کلاسیک، مینیمال و معاصر در میان انواع مختلف سبک های معماری با ذائقه ی کاربران ایرانی سازگار تر می باشد. در ادامه ی مطالب خط معمار مجموعه ای بی نظیر از جدید ترین طراحی ویلا مدرن را برای شما عزیزان آماده ساخته و ارائه خواهد داد.

جهت آشنایی بیش تر شما با انواع سبک های معماری به طور خلاصه هر یک از آن را شرح خواهیم داد:

سبک مدرن: از ویژگی های سبک مدرن، استفاده از خطوط صاف، مستقیم و سطوح ساده می باشد. امروزه بیش تر ویلاهای ساخته شده در ایران به سبک مدرن می باشد. شاید یکی از دلایل استقبال از طراحی و ساخت ویلا مدرن زیبایی، سادگی و هزینه های کمتر اجرای آن نسبت به سایر سبک ها باشد.

سبک کلاسیک: از دیگر سبک های پر طرافدار و مورد علاقه ی ایرانی ها در طراحی ویلا باید به سبک کلاسیک اشاره نمود. نمای کلاسیک زرق و برق خاص خود را دارد. از این رو این سبک توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کند. اگر بودجه ای بالا برای ویلای خود در نظر گرفته اید و قصد دارید تا ویلایی مجلل و لوکسی را برای خود داشته باشید، سبک کلاسیک بهترین گزینه برای شما می باشد.

طراحی داخلی ویلا

طراحی نما و فضای داخلی ویلا باید به صورت همزمان صورت پذیرفته و از لحاظ سبک طراحی با هم مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال اگر نمای شما دارای سبک مدرن است، فضای داخلی شما نیز باید به همان سبک طراحی شود و یا بالعکس اگر نمای کلاسیک را برای ویلای خود انتخاب کرده اید، طراحی داخلی نیز باید به صورت لوکس و مجلل طراحی شود. فضای داخلی ویلا نیز مانند سایر ساختمان های مسکونی دارای دو بخش عمومی و خصوصی می باشد. در ویلاهای دوبلکس معمولا بخش های خصوصی مانند اتاق های خواب و سرویس های بهداشتی و حمام را در طبقه ی بالا قرار داده وطبقه پایین به بخش های عمومی مانند آشپزخانه و سالن پذیرایی و فضای غذاخوری اختصاص می یابد. اما این نوع جانمایی می تواند بنا به سلیقه و درخواست کارفرما برعکس باشد. در ویلاهای فلت نیز تمامی بخش های خصوصی و عمومی متناسب با درخواست شما جانمایی می شوند.

محوطه سازی ویلا

همانطور که طراحی داخلی و نما ویلا اهمیت دارد، به همان اندازه نیز طراحی محوطه آن مورد توجه قرار می گیرد. ایجاد فضایی سرسبز و چشم اندازی زیبا برای افراد آرامش را به همراه می آورد. همچنین خلق فضایی جذاب می تواند افراد را به وجد آورد و سپری کردن ساعات در این محوطه برایشان لذت بخش می باشد. طراحی محوطه ی ویلای طبیعت محور که حسی از آرامش، شور و اشتیاق را به انسان منتقل کند از مهم ترین جنبه های یک طراحی خوب به حساب آید. فضای بیرونی زیبا و دلنشین باعث می شود تا افراد حس خوب و آرامش بخشی را در محیط بیرونی ویلا داشته باشند.

حال ممکن است از خود این سوال را بپرسید که در محوطه ویلا چه عناصری را ممی توانید قرار دهید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با توجه به فضای موجود، علایق و بودجه ای که برای آن در نظر گرفته اید، عناصر متعددی را می توان در محوطه ی ویلای خود قرار دهید. عناصری مانند انواع آلاچیق ها، استخر، مبلمان بیرونی، کاشت انواع درختان گیاهان زینتی، مجسمه های مختلف و به علاوه نورپردازی می تواند زینت بخش محوطه ی بیرونی ویلا مدرن شما باشند.

اکنون در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر ویلا مدرن که برای شما آماده ساخته، دعوت می نماید.

در این بخش به شرح ویلا مدرن پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 1,012

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *