دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی مدرن و ساده

دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی مدرن و ساده

دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی مدرن و ساده

دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی مدرن و ساده ارتودنسی سمفونیک، یک کلینیک ۱۵۰۰ فوت مربعی است که توسط یک متخصص ارتودنسی در منطقه ای از ویرجینیا با تقاضای نهفته برای درمان تاسیس شده است. مشتری به دنبال یک استراتژی استقبال کننده و فراگیر برای اولین پست خود بود تا اعتماد بیماران جدید را به دست آورد. طراحی کلینیک جدید همچنین نیاز به احساس نوآوری داشته است تا منعکس کننده پیشرفته ترین درمان های ارائه شده و ایجاد سر و صدایی در جامعه باشد. در ادامه به بررسی این پروزه دکوراسیون داخلی کلینیک خواهیم پرداخت.

رویکرد درمانی در طراحی داخلی کلینیک

برای مقابله با این چالش، با استفاده از معماری OLI مجموعه ای از فضاهای باز و بسته روان با خطوط ارگانیک سینوسی طراحی شده است. ادغام سطوح سفید (که سطوح نور طبیعی را افزایش می‌ دهد) و درختان زنده در سراسر فضا، استراتژی‌ هایی هستند که در طراحی مبتنی بر شواهد (EBD) برای ارتقاء بهبود و کاهش استرس به کار گرفته شده‌ اند.

در نهایت، تمایل به این موضوع بوده است که فضا را فراتر از یک محیط پزشکی، با توجه به سطوح آسیاب کاری سفارشی، از یک میز پذیرایی منحنی و چراغ‌ های حجاری حجمی گرفته تا درهای چوبی منحنی بدون قاب، ارتقا دهیم. کیفیت ساخت و جزئیات سفارشی بر محصولات تجاری آماده اولویت دارد تا رویکرد درمانی سفارشی کلینیک را برجسته کند.

حفظ حریم خصوصی

ترکیب یک برنامه پیچیده و متنوع در یک ردپای باریک و خطی یک چالش طراحی منحصر به فرد را ایجاد کرده است. در حالی که سیالیت، اتصال و کارایی در زمان‌ های پرترافیک کلیدی هستند، حفظ خطوط برنامه‌ ریزی دقیق مانند بین اتاق انتظار عمومی و دسترسی به مناطق درمانی مهم بوده است. تعادل خوب بین عمومی و خصوصی نیز با ترکیب عناصری مانند شیشه مات با گرادیان به دست می آید که حریم خصوصی را حفظ می کند و بیماران را راحت نگه می دارد و در عین حال شفافیت بصری و شناختی بین کارکنان و بیماران ایجاد می کند.

تاکید بر پایداری پروژه

در طول پروژه بر پایداری تاکید شده است. همه مواد، حتی پارتیشن‌ های شیشه‌ ای منحنی و بسیار شفاف، از منابع محلی تهیه شده است. هر چراغ یک لامپ LED و حسگر حرکت، از جمله وسایل تزئینی چشمگیر دریافت می کرد. دمپرهای موتوری هوای بیرون و درزگیرهای درهای بیرونی بارهای HVAC را کاهش می دهند، در حالی که پارتیشن های عایق شده و حفره های سقفی مقادیر R را افزایش داده است.

حجم ها و سطوح سفید یکپارچه، همراه با سقف های بلند، جریان نور و هوا را در سراسر فضا به حداکثر می رساند. گیاهان زنده کیفیت هوا را بهبود می بخشند. کفپوش LVT که برای دوام انتخاب شده است، مطابق با استانداردهای گواهینامه WELL و LEED بوده و فاقد فتالات است (به ویژه برای کودکان مضر).

جمع بندی نهایی

طراحی به‌دست‌ آمده برداشت جدیدی از بالینی ارائه می‌ دهد: فضایی تمیز و خنثی که در آن گوشه‌ های خشن نرم می‌ شوند و استرس و تنش با آرامش جایگزین می‌ شود، تجسم رویکرد کلینیک کلینیک و بازگرداندن لبخند به بیماران جوان.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی مدرن و ساده دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: healthcaresnapshots

تعداد بازدید: 92

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *