نمای داخلی خانه ویلایی ساده

نمای داخلی خانه ویلایی ساده

معماری: استودیو Ruben Muedra

موقعیت: اسپانیا

مساحت: ۷۱۴ مترمربع

سال: ۲۰۱۹

شرح پروژه از زبان معمار

در این پروژه قصد داریم تا نمای داخلی خانه ویلایی ساده را شرح دهیم. این پروژه در سواحل شنی دریای مدیترانه بر روی تپه ای قرار گرفته که ۸۰ سال پیش توسط یک شهردار فرانسوی ساخته شده بود. این خانه قدیمی در قالب مستطیل شکل قرار دارد و دارای یک حیاط داخلی که در سمت جنوب شرقی آن واقع شده است. ساختار اولیه این خانه متعلق به معماری دوره پیشین می باشد، و بدین ترتیب فضای بسته و تاریک آن باعث می شد تا افراد از چشم انداز زیبای سواحل مدیترانه بهره نبرند.

در این پروژه طراحان آن را مطابق ایده آل های کارفرما که شامل عملکرد، ساخت و ساز و فناوری مدرن و هدف اصلی که اتحاد عناصر موجود است، بازسازی کردند. خانه، تپه های شنی، ساحل و دریا به همراه یک منظره غیر قابل تصرف و حریم خصوصی به جز یکپارچه ای تبدیل می شوند. نورخورشید و سنگ سفید تنها عناصر به کار رفته در نمای بیرونی این ویلای مسکونی می باشند. این پروژه کمی بالاتر از سطح زمین قرار دارد و گویی بر مناظر اطراف خود اشراف کامل دارد.

در باله شمالی ساختمان فضای خدمات قرار دارد و اتاق خواب مستر در سمت شمال شرقی قرار گرفته است. راهروی اصلی مرکزی و باله جنوبی برای ایجاد یک فضای بزرگ با پلان باز که شامل آشپزخانه، سالن غذاخوری و سالن پذیرایی است، ترکیب شده اند. نمای سفید بیرونی تا فضای داخلی ساختمان امتداد یافته است. دیوارها، مستثنی از هرگونه قفسه بندی یا انبار، ساختار اصلی خانه را در آغوش گرفته و پنهان می کنند. پیاده رو سنگی پیوسته از فضای داخلی به قسمت بیرونی و پس از آن به منطقه استخر به سمت ساحل و تپه ها می رسد.

سقف های پیوسته و سفید رنگ نیز شامل تاسیسات گرمایش و سرمایش و روشنایی غیرمستقیم و سیستم های صوتی و تصویری است. این پروژه معماری شامل مقادیر ارزشمند محیطی مانند نور، چشم انداز طبیعت، نسیم، صدای امواج و غیره است و طراح از آن به عنوان مواد اولیه در ساخت و ساز جدید استفاده می کند که خانه، تپه ها، ساحل و دریای مدیترانه را به عنوان یک عنصر متحد به نمایش می گذارد.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

نمای داخلی خانه ویلایی ساده نمای داخلی خانه ویلایی ساده نمای داخلی خانه ویلایی ساده نمای داخلی خانه ویلایی ساده نمای داخلی خانه ویلایی ساده نمای داخلی خانه ویلایی ساده نمای داخلی خانه ویلایی ساده نمای داخلی خانه ویلایی ساده نمای داخلی خانه ویلایی ساده نمای داخلی خانه ویلایی ساده نمای داخلی خانه ویلایی ساده نمای داخلی خانه ویلایی ساده نمای داخلی خانه ویلایی سادهنمای داخلی خانه ویلایی ساده نمای داخلی خانه ویلایی ساده

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به نمای داخلی خانه ویلایی ساده پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 4,417

2 دیدگاه‌

  1. لبنان گفت:

    چقدر خفن و خوبه طراحیش ممنونم

  2. جعفر آل محمد تقی گفت:

    خ خوب طراحی کردین.واقعا هنرمند هستین.من فقط میتونم تحسینتون بکنم و آرزوی موفقیت براتون دارم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *