مروری بر صفر تا صد بازسازی و طراحی فضای داخلی مسکونی

طراحی داخلی منزل در تهران

بازسازی و طراحی داخلی منزل توسط گروه معماری آوگون

بازسازی و طراحی داخلی منزل

بازسازی منازل مسکونی موضوعی پیچیده و در عین حال جذابی می باشد. معمولا افراد پس از چند سال سکونت در منزل خود تصمیم به بازسازی آن را می گیرند. ممکن است بعضی از افراد فقط تصمیم به احیای اجزای فرسوده را دارند. اما برخی دیگر قصد دارند تا تغییراتی اساسی در طرح و پلان داشته باشند. توصیه ما به شما این است که اگر قصد دارید تا تغییراتی عمده در فضای داخلی منزل خود انجام دهید، با مشاوران و طراحان داخلی مشورت کرده و طراحی داخلی منزل خود را به آن ها بسپارید. به چند دلیل عمده این امر به نفع شما می باشد. اول این که طراحان با توجه به خواسته ها، نیازها و علایق شما طرح اصولی و قانون مندی را ارائه می دهند، طرحی که می تواند میزان آرامش و حس انرژی مثبت در فضای داخلی منزل شما را دوچندان کند. از طرفی دیگر طراحان در اجرا، انتخاب مصالح و سایر امور فنی تجربه و تخصص لازم را دارند و شما را از پرداخت هزینه های اضافی معاف خواهند کرد.

حال اگر شماهم قصد بازسازی و طراحی داخلی منزل خود خود را دارید و می خواهید تغییراتی را در منزل خود ایجاد کنید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید. در این بخش خط معمار قصد دارد تا شما را با هر آنچه که در طراحی داخلی و بازسازی منزل بدان نیاز دارید را شرح دهد. همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم بازسازی منازل بعد از چند سال به امری ضوروریتبدیل می شود. دلایل مختفی برای این امر وجود دارد. یکی از اصلی ترین دلایل نیاز به بازسازی، فرسوده شدن و از بین رفتن تاسیسات فنی ساختمان می باشد. از طرفی نیاز افراد در طول زمان تغییر می یابد و افراد منطبق با نیازهایشان مجبور به ایجاد تغییراتی در پلان خانه خود ایجاد کنند. از طرفی دیگر نیز روند دکوراسیون داخلی هر ساله رو به تغییر بوده و خانم های خانه میل و علاقه ی شدیدی به داشتن خانه ای مدرن و متناسب با مد روز پیدا می کنند. یک دلیل اصلی و عمده دیگری نیز برای این امر وجود دارد و این است که بازسازی و طراحی داخلی منزل در کلان شهرهایی چون تهران نسبت به تعویض آن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر می باشد و افراد می توانند با هزینه ای نسبتا کمتر خانه ی مورد دلخواه خود را داشته باشند. از این رو تصمیم به بازسازی و طراحی داخلی آن را می گیرند.

اگر ممنزل شما نیاز به بازسازی دارد و یا این که می خواهید تغییراتی را در پلان منزل ایجاد کنید و خانه ای مدرن و متناسب با مد روز داشته باشید، توصیه می کنیم با تیمی متخصص، حرفه ای و با تجربه در این زمینه مشاوره داشته و طراحی داخل منزل خود را به آن ها بسپارید. گروه معماری معماری آوگون با داشتن تیمی متخصص و با تجربه در زمینه بازسازی، طراحی و دکوراسیون داخلی و معماری انواع ساختمان ها آماده ارائه خدمات بازسازی و طراحی داخلی منزل برای شما عزیزان می باشد. این مجموعه با در نظر داشتن خواسته ها و نیازهای کارفرما هموراه سعی بر این دارد تا رویاهای کارفرمایانشان را به طراحی کرده و به اجرا در آورد. شما می توانید جهت مشاوره و با کارشناسان و طراحان در گروه معماری با شماره زیر تماس حاصل نمایید.

شماره تماس:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

بازسازی منزل شامل چه بخش هایی می شود:

به طور عمده بازسازی منزل به صورت کلی و جزئی انجام می شود:

همانطور که از نامش پیداست در بازسازی کلی علاوه بر تعویض و ترمیم بافت های فرسوده، تغییراتی کلی در پلان های صورت می گیرد. به عنوان مثال آشپزخانه منزل شما دارای پلان بسته می باشد و شما می خواهید آشپزخانه ی جزیره و با پلان باز داشته باشید. یا این که منزل شما دارای دو اتاق خواب متراژ پایین می باشد و شما قصد دارید اتاق خوابی که بدون استفاده است را به فضای نشیمن بیفزایید.

در مقابل آن بازسازی جزئی قرار دارد. در این مورد شما تنها می خواهید بافت های فرسوده را ترمیم کنید. ممکن است در حال حاضر این سوال برای پیش بیاید که منزل شما نیاز به تغییرات کلی دارد یا جزئی؟ در پاسخ به این سوال باید در ابتدا نیازهای خود را شناخته و بررسی نمایید. حتی توصیه می کنیم پیش از اقدام به این امر با طراحان و کارشناسان مشورت کرده و سپس با آگاهی کامل تصمیم نهایی را بگیرید. به طور مثال ممکن است شما در ابتدا تصمیم به بازسازی جزئی داشته و در میانه کار میل و یا نیاز به تغییراتی در پلان ها داشته باشید. در این صورت شما مجبور خواهید بود هزینه های مضاعف را پرداخت کنید. از این رو پیش از این که اقدام به به بازسازی کنید، از مشاوران راهنمایی بخواهید. شما می توانید با مشاوران ما در گروه معماری آوگون تماس گرفته و از آن ها در رابطه با طراحی داخلی و بازسازی منزل خود راهنمایی بخواهید.

شماره تماس:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

نمونه کار های دفتر معماری آوگون

طراحان و کارشناسان طراحی همواره توصیه می کنند تا قبل از انتخاب تیم طراحی، نمونه پروژه های انجام شده توسط آن ها را از نزدیک مشاهده کنید. اول این که با این کار شما از تجربه و مهارت آن ها اطمینان یافته و از طرف دیگر کیفیت طراحی و اجرا را از نزدیک خواهید دید و همچنین با سبک کاری آن ها آشنا خواهید شد. از این رو در ادامه خط معمار برخی از پروژه های طراحی داخلی منزل و سایر فضاهای داخلی که توسط گروه معماری آوگون طراحی و به اجرا رسیده است را برای شما آماده ساخته و به اشتراک خواهد گذاشت.

بازسازی خانه حقایقی

این پروژه شامل بازسازی خانه قدیمی با قدمت چهل سال ساخت می باشد که تأسیسات و بافت آن فرسوده شده بود. با توجه به وضع فعلی کارفرمای پروژه قصد داشت تا علاوه بر تعویض تأسیسات، تغییراتی کلی در پلان و تقسیم بندی فضاها داشته باشد. یکی از نکات جالب توجه در این خانه قدیمی وجود برخی از عناصر معماری گذشته بود و کارفرما از طراحان خواست این عناصر را در ضمن ایجاد فضای مدرن حفظ کند.

طراحی داخلی خانه حقیقت شعار

صاحبان این آپارتمان می خواستند تغییراتی جزئی را در فضای داخلی فضای زندگیشان ایجاد کنند. یکی از خواسته های اصلی آن ها تفکیکی فضای آشپزخانه از سالن پذیرایی بود. همچنین آن ها می خواستند در عین داشتن فضایی با پلان باز، محرمیت برای فضای آشپزخانه حفظ گردد. علاوه بر موارد ذکر شده کارفرما از طراحان خواست تا فضایی دنج و صمیمی را در سالن پذیرایی جهت گردهم آمدن اعضای خانواده ایجاد کنند.

طراحی داخلی خانه کوچه بهار

یکی از چالش های اصلی در این پروژه عدم حضور نور کافی در فضای داخلی بود. از طرفی ضلع رو به حیاط دارای چشم انداز زیبایی بود. با توجه به این که خانم خانه مدت زمانی را در طول روز در فضای آشپزخانه سپری می کرد، می خواست تا همزمان با انجام امور روزمره از چشم انداز زیبا و طبیعی روبرو استفاده نماید. از این رو ابتدا طراحان برای رفع کمبود نور در فضای داخلی ابعاد پنجره ها تغییر داده و پنجره های بزرگتری را جایگزین آن ها کردند. همچنین آن ها جانمایی پلان آشپزخانه را تغییر داده و آن را در ضلع رو به چشم انداز طبیعی حیاط قرار دادند.

طراحی داخلی خانه ضابطیان

کارفرمای این پروژه یک نویسنده بود و از طراحان خواست فضایی آرام ، دنج و گرمی و در عین حال مدرنی را برای وی خانواده اش طراحی کنند. طراحان پنجره ای بزرگ و سرتاسری را در سالن پذیرایی قرار دادند. حضور نور طبیعی در فضای داخلی علاوه بر روشن ساحتن فضا در طول روز، فضایی گرم و صمیمانه و دنجی را ایجاد کرده است.

شما می توانید برای دیدن سایر پروژه ها به وبسایت آوگون مراجعه نمایید. در ادامه لینک آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد:

Avgoon.org

هزینه های اجرا و طراحی داخلی منزل در تهران

هزینه های طراحی تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند متراژ منطقه ای که در آن قرار دارید، میزان بودجه و متریال مورد استفاده قرار میگیرد. لازم به ذکر است که بگوییم هزینه های طراحی داخلی و همچنین اجرا در شهرهای مختلف متفاوت است. شما می توانید جهت اطلاع از برآورد هزینه های طراحی داخلی و همچنین تخمین هزینه های بازسی منزل خود با کارشناسان و متخصصان گروه معماری آوگون تماس بگیرید.  مجموعه آوگون همواره بودجه ی کارفرما را در نظر گرفته و سعی می کنند تا با کمترین هزینه بالاترین کیفیت را در پروژه ها داشته باشند.

شماره تماس:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

سبک طراحی داخلی

 هنگام  طراحی داخلی یک از سوالی که هموراه ذهن افراد را درگیر می کند این که چه سبکی برای منازل آن ها مناسب است. توصیه طراحان و کارشناسان به افراد این است که پس از تصمیم گیری برای بازسازی و قبل از شروع طراحی داخلی، سبک دکوراسیون مورد نظر خود را انتخاب نمایند تا طراحان و معماران داخلی سایر مراحل طراحی  و انتخاب مبلمان و اشیا را بر اساس سبک دکوراسیون مورد نظر انجام دهند. زیرا سبک‌های مختلفی مانند مدرن، مینیمال، اسکاندیناوی، صنعتی و… تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر داشته و هر یک دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشد و هر شخصی می بایستی با در نظر گرفتن به سلیقه و علایق خود یکی از آن ها را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کند. بنابراین برای انتخاب سبک مناسب طراحی داخلی بهتر است که با آن ها آشنا شده، ویژگی های سبک ها بررسی کرده و علایق و سلیقه ی خود را در نظر گرفته و پس از آن تصمیم به انتخاب آن بگیرید. در ادامه لیستی از کاربردی ترین سبک های طراحی داخلی  را برای شما آماده ستاخته و شرح خواهیم داد.

سبک مدرن

سبک مدرن در طراحی داخلی با سادگی شناخته می شود. برخی از اصلی ترین ویژگی های سبک مدرن در این سبک دکوراسیون به شرح زیر می باشد:

– استفاده از حداقل تزئینات

– عدم تقارن در عین ایجاد تعادل

– عدم ایجاد آشفتگی

– ترکیب رنگ های خنثی با رنگ های اصلی و رنگ های متضاد

– انتخاب فرش هایی با الگوهای هندسی

– استفاده از مبلمان ساده، خطوط صاف و مستقیم، سطوح تک رنگ

-استفاده از تابلو های هنری به جای تزئینات

– فضاهایی با پلان باز

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک در طراحی داخلی از حدود قرن هفدهم روایج یافته است و الگوهای امپراطوری یونان و ورم در آن استفاده می شود. ویژگی های اصلی و کلیدی این سبک نظم، تقارن و تعادل می باشد. به گفته کارشناسان سبک کلاسیک هیچ وقت از مد خارج نمی شود، همواره زیبا و لوکس به نظر می رسد و فضای اشرافی و سلطنتی را در فضای داخلی خانه ایجاد می کند. در دنیای مدرن و امروزی این سبک همچنان طرفداران خود را دارد. برخی از ویژگی های این سبک به صورت زیر است:

– طراحی فضایی متعادل، متقارن و منظم

– استفاده از تنالیته های رنگی شفاف و گرم

– تزئین فضا با اشیای دکوراتیو و ظریف

– قرار دادن مبلمان بزرگ

– استفاده از اکسسوری های مختلف

سبک مینیمال

طراحی داخلی با سبک مینیمال فضایی ساده، با کمترین جزئیات و خلوتی را ایجاد می کنند. طرفداران سبک مینیمال منطبق با اصل “کمتر بیش تر است” خلق فضا می کنند. در این سبک طراحی از خطوط صاف و مبلمان بسیار ساده استفاده می شود و شما در فضاهای مینیمالیستی هیچ گونه اثری از ابهام و زرق و برق مشاهده نخواهید کرد. پالت رنگی مورد استفاده در فضاهای مینیمالیستی محدود به یک یا دو رنگ می باشد. طراحان عمدتا از پالت رنگ های خنثی نیز استفاده می کنند.

سبک صنعتی

سبک صنعتی جزو سبک های مدرن می باشد که از دهه ۱۹۹۰ به بعد رواج یافت. در سبک صنعتی متریال مورد استفاده در فضای داخلی به صورت خام و در معرض دید قرار می گیرند. به عنوان مثال سیم کشی و ولوله کشی ها در معرض دید قرار می گیرند. این سبک نام خود را وامدار  انبار ها و کارخانه های صنعتی می باشد. در ادامه برخی از ویژگی های اصلی سبک صنعتی را به طور خلاصه بیان می کنیم:

– داشتن نمایی خام و نیمه تمام

– ایجاد هارمونی با استفاده از ترکیب رنگ های خنثی، خاکستری و رنگ های روستیک.

– کاربرد اشیای سودمند و ضروری

– نصب لامپ های فلزی

– کاربرد متریال و قطعات قدیمی کارخانه ها و لابراتوارها

– استفاده از سطوح فلزی و چوبی

– استفاده از بتن برای پوشش کف

سبک معاصر

برخی از افراد سبک مدرن و معاصر را یکسان می دانند در صورتی که دارای ماهیتی متفاوت می باشند. با وجود این که این دو سبک در برخی جزئیات با هم دارای وجه اشتراکاتی هستند، ویژگی های اصلی سبک معاصر به شرح زیر می باشد:

–  طراحی با پلان باز

– حضور نور طبیعی در فضای داخلی

– استفاده از تنالیته رنگی خنثی

– قطعات فلزی براق

– کاربرد منسوجات

– استفاده از مبلمان و اشیای چوبی خیلی روشن و یا خیلی تره

سبک هایی که شرح داده شد جزو کاربردی ترین و پر طرفدارترین سبک های طراحی داخلی می باشند.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: archline

تعداد بازدید: 275

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *