معماری گالری آسمان نور از ترکیبی از فرم های هندسی انتزاعی

معماری گالری آسمان نور از ترکیبی از فرم های هندسی انتزاعی

معماری گالری آسمان نور از ترکیبی از فرم های هندسی انتزاعی

گالری آسمان نور از ترکیبی از فرم های هندسی انتزاعی تشکیل شده است که منظره زیبای منتوگو در حومه پکن را تحسین می کند. این ساختمان در مکانی مرتفع قرار دارد که مشرف به محوطه پارک TANKO است. گالری اسکای لایت نقطه اوج یک مسیر پارک برجسته است و به عنوان مرکزی برای نمایشگاه ها و رویدادها عمل می کند. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های طراحی گالری اسکال لایت می پردازیم.

طراحی نما

هندسه های چشمگیر ساختمان برای انجام کارکردهای مختلف شکل گرفته است. نیمه پایینی نمای چین دار تغییر شکل می دهد تا صندلی های عمومی را یکپارچه کند و بازدیدکنندگان را دعوت می کند تا نما را اشغال کنند و از فضای بیرونی گالری لذت ببرند. نما از هم جدا می شود تا منافذی به داخل گالری نمایان شود. سازه‌ های هرمی بلند مانند چاه‌ های سبک عمل می‌ کنند و نور خورشید را به داخل می‌ آورند و در عین حال به‌ عنوان نقاط دیدنی قابل تشخیص از فاصله در داخل و خارج پارک عمل می‌ کنند.

نورگیرهای طبیعی

در داخل، کل سقف گالری توسط شبکه ای از ماژول های نورگیر پوشانده شده است که نور روز را از بالا کاهش می دهد. هر ماژول، که به شکل پیچیده‌ ای به شکل‌ های پارابولوئید هذلولی درهم می‌ پیچد، نور طبیعی را از بالا پخش می‌ کند، و فضا را در یک درخشش ثابت و درخشان، ایده‌آل برای نمایش نمایشگاه‌ ها می‌ پوشاند. شبیه‌ سازی‌ هایی برای شرایط مختلف نور فصلی انجام شده تا اطمینان حاصل شود که نور مستقیم خورشید وارد فضا نمی‌ شود و نوسانات نور طبیعی تا حد زیادی کاهش می‌ یابد. ماژول های نورگیر نور شدید خورشید را فیلتر می کنند و فضای داخلی را با نور ملایم و یکنواخت روز روشن می کنند.

نور طبیعی

نور مصنوعی در قاب پایین ماژول های نورگیر ادغام شده است. در شب یا در روزهای ابری، نور مصنوعی پراکنده به سمت پایین به فضای گالری منعکس می شود. نورپردازی همچنین بر کیفیت مجسمه سازی طراحی سقف تأکید می کند. هندسه ماژول های نورگیر از یک شکل سهمی هذلولی تشکیل شده است که توسط سطوحی که در سراسر لبه ها کشیده می شوند و مورب های هر وجه مکعب ایجاد می شود. ماژول های سفارشی از بتن تقویت شده با الیاف شیشه (GRC) ساخته شده و در یک قاب فولادی قرار گرفته اند.

جمع بندی نهایی

پارک TANKO، یک فضای عمومی دوست داشتنی، به دلیل میزبانی از امکانات و رویدادهای فرهنگی فراوانی که تجارب فرهنگی جامعه را غنی می کند، مشهور است. گالری Sky Light یکی از هفت پروژه در پارک است که توسط PAO طراحی شده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه معماری گالری آسمان نور از ترکیبی از فرم های هندسی انتزاعی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 112

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *