معماری و طراحی داخلی مدرن ویلا، اتصال فضای بیرون و درون

معماری و طراحی داخلی مدرن ویلا

معماری و طراحی داخلی مدرن ویلا، اتصال فضای بیرون و درون

ویلا ها مکانی هستند آرام و دنج هستند که معمولا در خارج از شهر،  دور از استرس و ازدحام موجود در آن ساخته می شود. بنابراین، هرگاه سخن از معماری و طراحی داخلی ویلا سخن به میان می آید، افراد منتظر یک اثری خاص و منحصر به فردی هستند. به همین دلیل معماری و طراحی داخلی، طراحی فضای اطراف آن اهمیت می یابد. ما شاهد نمونه های بسیاری از ویلا های مدرن در اندازه ها وسبک های گوناگون می باشیم. در این بخش قصد داریم تا یک نمونه از معماری و طراحی داخلی ویلای مدرن را به شما معرفی کنیم. 

استودیو Kendle در سال گذشته به طراحی پروژه Cholla Vista در آریزونا پرداخته است. یکی از ویژگی های اصلی پروژه سطوح زاویه دار سقف ساختمان بود که رو به چشم انداز شهر و کوهها پرتو می افکند و در عین حال نیز به تعریف حجم های متفاوت خانه می پردازد. این ویلا رو به منظره حیاطی باز می شود که دارای سه سطح می باشد. در سطح چپ ما یک استخر آب، و آشپزخانه فضای بیرونی را مشاهده می کنیم. در مرکز یک پاسیو بزرگ، فضای نشیمن بیرونی قرار دارد که یک آتشدان داخلی خاص به زیبایی این بخش می افزاید. از این زاویه فرم جالب سقف کاذب چوبی که از بیرون به سمت فضای داخلی جریان دارد، به سادگی دیده می شود. در طرف دیگر درب شیشه ای یک فضای غذاخوری قرار دارد. تمامی این فضاهای بیرونی قابلیت دسترسی به محیط داخلی ویلا را دارند. به عنوان مثال فضای غذاخوری بیرون به طور مستقیم به اتاق غذاخوری در داخل متصل می شود.

تعدد پنجره ها و درهای شیشه ای امکان بهره مندی از چشم انداز فضای بیرونی را برای افراد فراهم می آورد. در پشت سالن غذاخوری آشپزخانه با فضایی سفید رنگ قرار دارد. جزیره مرکزی در آشپزخانه فضایی برای نشیمن افراد فراهم آورده است. پایین سالن غذاخوری و آشپزخانه، راهروی ورودی و سالن نشیمن بزرگ برای میهمانان قرار دارد. در سمت دیگر این بخش سالن نشیمن برای اعضای خانواده دیده می شود. این بخش دارای سقفی بلند می باشد که به پاسیو کوچک بیرونی دسترسی دارد.  سراسر بخش های خانه کف پوش بتنی و موزاییک هایی با طرح مرمر پوشیده شده است. استفاده از چوب در سقف و سایر بخش های خانه، فضایی گرم را در میان متریال سرد ایجاد کرده است.

در انتهای این ویلای مدرن به اتاق های خواب می رسیم. در اتاق خواب اصلی، چوب به عنوان عمده متریال در سقف و کف دیده می شود. این بخش  استخر و پاسیوی بیرونی دسترسی مستقیم دارد. طراح در طبقه بالا اتاق خواب میهمان را قرار داده است. در این بخش پنجره بزرگ امکان بهره بردن از چشم انداز زیبای بیرون ویلا را برای افراد فراهم می سازد. شما معماران گرامی می توانید از این نمونه فوق العاده از دکوراسیون داخلی ویلا برای طراحی های خود ایده بگیرید.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

معماری و طراحی داخلی مدرن ویلا معماری و طراحی داخلی مدرن ویلا معماری و طراحی داخلی مدرن ویلا معماری و طراحی داخلی مدرن ویلا معماری و طراحی داخلی مدرن ویلا معماری و طراحی داخلی مدرن ویلا معماری و طراحی داخلی مدرن ویلا معماری و طراحی داخلی مدرن ویلا معماری و طراحی داخلی مدرن ویلا معماری و طراحی داخلی مدرن ویلا معماری و طراحی داخلی مدرن ویلا معماری و طراحی داخلی مدرن ویلا معماری و طراحی داخلی مدرن ویلا معماری و طراحی داخلی مدرن ویلا معماری و طراحی داخلی مدرن ویلا

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Contemporist

تعداد بازدید: 2,749

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *