معماری و طراحی داخلی ساختمان اداری صبا

معماری ساختمان اداری

معماری و طراحی داخلی ساختمان اداری صبا

معماری: دفتر معماری هفت هور، دفتر معماری اسباد

موقعیت: ایران، تهران

معماران اصلی: بابک خباز، بابک قلی زاده

تیم طراحی : پرستو پیرای، مهسا مجتبوی زاده

مساحت: ۲۶۰۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۹

عکاس: پرهام تقی اف

خط معمار در این بخش قصد دارد تا به شرح یکی دیگر از آثار معماری ایران بپردازد. این پروژه شامل معماری و طراحی داخلی ساختمان اداری صبا می باشد که توسط گروه معماری ۷ هور طراحی شده و به اجرا در آمده است. تهران به سرعت در حال رشد و توسعه می باشد و خانه های ویلایی جای خود را به آپارتمان ها و آسمان خراش ها داده اند. ساختمان های مدرن در تهران معمولا دارای اشکال مشابهی هستند که با ظاهرهای متفاوتی پوشش داده می شوند. در این پروژه طراحان سعی براین داشتند تا مرزهای طبیعی ساختمان ها را از میان بردارند و استراتژی های پاسخگو به محیط اطرافشان را ترکیب کنند تا یک روند زندگی با بیشترین سطح تعامل را از طریق تمرکز بر عوامل محیطی مانند نور، دید و توپوگرافی ایجاد شوند.

ساختمان اداری صبا در محیط اطراف خود برجسته می شود، زیرا این پلت فرم برای کاربران ایجاد می شود تا با توجه به جاذبه های بصری تعامل ایجاد کنند. ساختمان صبا یک ساختمان اداری ۹ طبقه است که در شمال تهران واقع شده است. بافت ارگانیک شهری همراه با توسعه ساختمان های بلند، دیدگاه شهر را نابود کرده و عمق دید محدودی را در ساختمان های معمولی به وجود آورده است.

در این پروژه که توسط یک ساختمان مرتفعی در شمال و یک خیابان باریک و ساختمان دو طبقه در جنوب محدود شده است، طراحان حداکثر دید را برای کاربران در نظر گرفته اند. برای رسیدن به این هدف، ساختمان طراحان را در امتداد خیابان جنوبی گسترش می دهند. نسبت سایت به طراحان در طراحی ساختمان در دو بلوک از طرف و با استفاده از منطقه میانی برای گردش کمک کرد. پله ها و ارتفاعات عمودی هستند و پل های معلق برای اتصال دو بلوک به صورت گردش افقی هستند. منطقه باز، که بین دو بلوک در طبقه همکف قرار دارد، همچنین به عنوان یک عرشه عمومی مورد استفاده قرار می گیرد و انتظار می رود که به افزایش عمق دید شهر کمک کند و به کاربران امکان تعامل را بدهد. رویکردهای مختلفی که به دو بلوک برای تطبیق نیازهای مختلف کاربران اعمال می شود. این ویژگی دوگانه پروژه در نمای آن نمایش داده می شود.

نمای غربی ساختمان دارای فرم سخت با فضای باز محدود می باشد. در مورد متریال، طراحان از رنگ های خنثی و سنگ هایی با بافت درشت و زبر برای این بلوک استفاده کردند. از سوی دیگر بلوک شرقی با بیش ترین شفافیت طراحی شد زیرا ارتباط پروژه با شهر است و افراد پیاده می توانند هنگام عبور از خیابان مجاور آن را ببینند. علاوه بر این، طراحان یک کافه و رستوران را به عنوان یک فضای عمومی در سطح خیابان این ارتباط طراحی کردند. این بلوک نیز برای اینکه رو چشم انداز رو به پروژه باز شود چرخیده شده است. آنها همچنین یک پوسته آجری دوم برای کنترل تابش خورشید در واحدهای اداری اضافه کردند. آن ها آجر را به عنوان یک متریال بومی انتخاب کرده و به عنوان رنگی گرم برای ایجاد جذابیت بیش تر استفاده کرده اند. ترتیب ستون های آجری درپاسخ به بازه های شهری در اطراف سایت است. هر کجا که یک دید مناسب وجود دارد، ستون های آجر از یکدیگر فاصله می گیرند و دیدگاه جذاب را شکل می دهند. طراحان روش های مختلفی برای نصب ستون های آجر تجربه کردند و سعی کردیم بهترین فاصله و زاویه چرخش را پیدا کنند تا نور طبیعی مفید برای داخلی و دید مناسب از داخل به دست آید.

در ادامه خط معمار را با دیدن تصاویر همراهی کنید.

معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری معماری ساختمان اداری

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 3,697

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *