معماری ویلای پدری ، گروه معماری آوگون

معماری ویلای پدری

طراحی نمای ویلای پدری (دوراهان)

طراحی و معماری ویلای پدری (دوراهان)

معماری: دفتر معماری آوگون

معماران مسئول: احسان مروی، محمد صالحی

تیم طراحی: سپیده پورصالح، فائزه میرزایی

موقعیت: ایران، چهارمحال و بختیاری، دوراهان

متراژ: ۱۴۰۰ مترمربع

سال: ۱۳۹۹

در این بخش از خط معمار قصد داریم تا نمونه ای دیگر از پروژه های دفتر معماری آوگون را به اشتراک بگذاریم. این پروژه شامل طراحی ویلا در منطقه ی دوراهان استان چهارمحال و بختیاری می باشد. اکنون در ادامه به شرح پروژه از زبان معمار می پردازیم.

شرح پروژه از زبان معمار

پروژه ی طراحی ویلای پدری یا همان “ویلای دوراهان” زمان به دست دفتر معماری آوگون سپرده شده بود که بخشی از مسیر اجرا را طی کرده بود. کارفرمایان پروژه به دلیل نارضایتی از طرح قبلی خود جهت بازنگری مجدد طرح، به این دفتر مراجعه نمودند.

این پروژه در سه طبقه به متراژ ۱۴۰۰ مترمربع با صورت مسئله ای شبیه به یک هتل آپارتمان طراحی شده و قرار بود چندین خانواده ی بختیاری (چهار برادر به همراه پدرشان) را جهت گذراندن اوقات فراغت گرد هم جمع کند. به زبانی دیگر می توان گفت که کارفرمایان پروژه خواستار ویلایی شبیه به معماری خانه های قدیمی ایرانی بودند که چندین خانواده را گردهم جمع می آورد و در عین زندگی در جوارهم، حریم خصوصی برای تک تک خانواده ها حفظ می شد.

با توجه با نیازها و خواسته های کارفرما، طراحان از معماری ایرانی الهام گرفته و فضاهای عمومی و خصوصی را به صورت عمودی در طبقات از یکدیگر تفکیک ساختند. همچنین جهت بهره مندی از چشم انداز بکر طبیعت اطراف، فضای عمومی را در طبقه ی دوم جانمایی کردند. این فضا شامل سالن های نشیمن خوصی و عمومی، TV روم، آشپزخانه، اتاق خواب میهمان، سالن غذاخوری و تراس بود.

در طبقه ی اول اتاق هایی قرار دادند که هریک از آن ها امکانات یک سوئیت (همچون سرویس بهداشتی، آشپزخانه و نشیمنی کوچک) را در خود جای داده بودند. تمامی این اتاق ها توسط یک فضای مشاع که خود شامل یک آشپزخانه، نشیمن خصوصی و لاندری بود، به یکدیگر متصل می شدند و در عین حال حریم خصوصی را برای تمامی اعضای خانواده فراهم می کرد.

در طبقه ی همکف این ویلا فضاهایی چون سالن اجتماعات، پارکینگ، موتورخانه و یک سوئیت نگهبانی جاگذاری شدند.

طراحان تصمیم گرفتند تا میان فضای داخلی و بیرونی ارتباط برقرار کرده و کاربران در هنگام حضور در فضای داخلی از چشم انداز طبیعت بیرون بهره ببرند. از این رو پنجره ها را به گونه ای طراحی کردند که طبیعت اطراف را شبیه به یک قاب عکس در بر می گیرد . بنابراین طبیعت به صورت یک قاب عکس در دیوارهای فضای داخلی نقش می بندد. در انتها باید گفت که طراحان با بهره مندی از روابط معماری ایرانی و ترکیب آن با معماری مدرن ویلایی متناسب با نیازها و علایق کارفرمایان طراحی کردند.

اگر شما نیز قصد طراحی ویلا دارید می توانید جهت مشاوره و طراحی با متخصصان و کارشناسان ما در گروه معماری آوگون تماس گرفته و یا به صورت حضوری مراجعه نمایید.

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

 

اکنون در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر دعوت می نماید.

تصاویر طراحی نمای بیرونی و فضای داخلی

جهت بزرگنمایی روی تصاویر کلیک نمایید.

تصاویر حین اجرای پروژه

در این بخش به شرح پروژه ی معماری ویلای پدری(دوراهان) پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 1,502

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *