دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی ، مجموعه ای از برترین های سال

دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی

تصاویری از برگزیده های طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی مدرن

خط معمار در این بخش برای کاربران گرامی اش مجموعه ای از دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی با سبک مدرن را آماده ساخته و ارائه خواهد داد. همانطور که می دانید، طراحی و دکوراسیون فضاهای بداشتی و درمانی از جمله مطب و کلینیک های دندانپزشکی موضوعی پیچیده و در عین حال جذاب می باشد. از طرفی چیدمان، تقسیم بندی فضاها و همچنین انتخاب رنگ و مبلمان باید هم به لحاظ عملکرد پاسخگوی نیاز کاربران (پزشک و بیمارن) بوده و هم به لحاظ بصری به اندازه کافی زیبا به نظر برسد. اگر شما قصد بازسازی و طراحی مطب دندان پزشکی خود را دارید، بهترین راه این است که این کار  را به مجموعه ای متخصص در طراحی و دکوراسیون داخلی بسپارید. طراحان تمامی امور و نیازها را در نظر گرفته و متناسب با آن ها به تقسیم بندی و طراحی فضا پرداخته و طرحی که ارائه می دهند، مطابق با استانداردها، زیبا و کاربردی می باشد. گروه معماری و طراحی داخلی آوگون آماده ارائه ی خدمات طراحی و اجرای دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی می باشد. شما می توانید جهت مشاوره و طراحی داخلی مطب دندان پزشکی خود با طراحان و کارشناسان گروه طراحی داخلی آوگون تماس بگیرید:

دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

چرا دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی با گروه معماری آوگون

گروه معماری و طراحی داخلی آوگون دارای تیمی جوان، متخصص و آشنا به جدیدترین و به روز ترین متدهای طراحی و دکوراسیون داخلی می باشد. این مجموعه در برخی مسابقات معتبر بین المللی معماری، شایسته تقدیر و توجه شناخته شده اند که می توان به پروژه ی طراحی کلینیک و مطب زیبایی و گوش و حلق و بینی دکتر باستانی نژاد اشاره نمود. این کلینیک پزشکی، در رقابت بین المللی جایزه معماری آسیا که در سال ۲۰۱۸ در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شد، کاندید دریافت جایزه و شایسته تقدیر شناخته شده است.

همانطور که اشاره کردیم، گروه طراحی داخلی آوگون با به کارگرفتن معماران و طراحان جوان، پویا، کارآزموده و خلاق در بخش طراحی معماری و اجرا همواره سعی برا ارائه ی طرح های منحصر به فرد، عملکردگرا و زیبا و در نهایت جلب توجه و رضایت کارفرما را دارد. یکی از مهم ترین مسائلی که گروه معماری آوگون علاوه بر توجه به دانش معماری و خلاقیت در نظر می گیرد، مسئله بودجه ی کارفرما می باشد. آن ها سعی بر این دارند تا با حداقل هزینه ها برای کارفرما بهترین خروجی ممکن را در اختیارشان قرار دهند. شما می توانید با اطمینان خاطر صفر تا صد طراحی و اجرای مطب دندانپزشکی خود را به این مجموعه بسپارید. پروژه های طراحی شده در زمینه طراحی و دکوراسیون فضاهای درمانی توسط گروه طراحی داخلی آوگون متعدد می باشد، شما می توانید برای مشاهده ی این پروژه ها به وبسایت زیر مراجعه نمایید:

Avgoon.org

نکات مهم در طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی

همانند تمامی فضای داخلی در طراحی و دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی نکاتی وجود دارد که دانستن آن ها پیش از تصمیم به بازسازی الزامی می باشد و ما در ادامه به طور خلاصه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

_ تقسیم بندی فضا

اولین  و به عبارتی مهم ترین موضوع در طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک و یا مطب دندانپزشکی مشخص کردن و تقسیم بندی فضاهای مورد نیاز می باشد. شما باید در ابتدا مشخص کنید که چه فضاهای را نیاز دارید. به طور معمول ضروری ترین بخش ها در یک مطب دندان پزشکی بدین گونه می باشد: بخش پذیرش، سالن انتظار، اتاق های درمان، اتاق پزشک، سرویس بهداشتی، اتاق استریل و آبدارخانه. با توجه به خواسته ها و نیاز های شما می تواند برخی بخش ها به فضای کلینیک افزوده و یا حذف گردد. اما به طور عمده بخش هایی که اشاره شد، از ضروری ترین موارد بودند باید در یک کلینیک دندانپزشکی وجود داشته باشد که به طور خلاصه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

_ انتخاب رنگ مناسب

در محیطی که وظیفه اصلی آن درمان و بهبودی بیماران و آسیب دیدگان است، انتخاب رنگ مناسب اهمیت می یابد. همانطور که می دانید، رنگ ها بر ذهن افراد تأثیرات روانی مستقیمی دارند و در فضاهای درمانی می توانند برمیزان کاهش درد و استرس نقشی مهم و اساسی داشته باشند. بالعکس اگر انتخاب رنگ به درستی انجام نشود، می تواند استرس و تشویش را در میان مراجعه کنندگان افزایش دهد. اما چه رنگ هایی را برای دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی انتخاب کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که توصیه طراحان و کارشناسان این است که تا حد امکان برای طراحی فضاهای درمانی از رنگ های روشن و پاستلی انتخاب نمایید. استفاده از رنگ های روشن علاوه بر انتقال آرامش و امنیت به مراجعه کنندگان و بیماران، به داشتن کلینیک تمیز و روشن کمک می کند. همچنین آلودگی ها و لکه ها به سرعت بر سطوح روشن مشخص شده و باعث می شود سریع تر به رفع آن اقدام نمود.

این یک واقعیت ثابت شده است که رنگ ها می توانند درک شخص نسبت به محیط اطراف را تحت تأثیر قرار دهند. تحقیقات نشان داده است که انتخاب رنگ برای اتاق درمان به مدت زمان ماندن کسی در آنجا بستگی دارد. همچنین استفاده مناسب از رنگ ها در یک مرکز بهداشتی و درمانی به هدف بخش مورد نظر وابسته است. در ادامه به برخی از تأثیرات رنگ ها در فضاهای درمانی اشاره خواهیم کرد:

قرمز: رنگ قرمز دمای خون را بالا برده و محرک گردش خون را می باشد. قرمز برای فضاهایی که مراجعه کنندگان مبتلا بیماری هایی با علائم کم خونی، خستگی، فلج هستند، مورد استفاده قرار می گیرند.

آبی: آبی آرامش بخش بوده و نمادی از آسمان و دریا است. حضور رنگ آبی در فضا ضربان قلب را کاهش می دهد، بنابراین به بدن اجازه می دهد تا آرامش خود را بدست آورد.

زرد: از رنگ زرد برای کمک به هضم غذا و همچنین بهبود فعالیت صحیح کبد و روده استفاده می شود. تصور می شود که رنگ زرد دارای خواص ضد احتقان و ضد باکتری است و به عنوان یک پاک کننده برای بدن عمل کند.همچنین محققان بدین نتیجه دست یافته اند که به تسکین روماتیسم و ​​آرتروز کمک می کند.

سبز: رنگ سبز تعادل و هماهنگی را در بدن ایجاد می کند. این رنگ بخصوص برای مشکلات قلبی و خونی مفید است. ثابت شده است که رنگ سبز بر ساختار سلول و عضلات انسان تأثیر می گذارد.

نارنجی: رنگ نارنجی به بدن نشاط می بخشد و با کلیه ها، مجاری ادرار و اندام های تولید مثل مرتبط است.

بنفش: بنفش با درمان چشم، گوش، بینی و دهان ارتباط دارد. به احتقان سر و سینوس ها کمک می کند و به آرامش بخش سیستم عصبی معروف است.

صورتی: صورتی یک رنگ شفابخش است. تنالیته های مختلف ملایم صورتی و طبیعی، آرامش بخش روح و روان افراد می باشد.

_ طراحی بخش پذیرش

بهتر است بدانید که اولین بخش هایی که افراد در هنگام مراجعه به فضایی مشاهده می کنند، بیش ترین تأثیر را بر آن ها داشته و  در ذهنشان ماندگار می شود. بخش پذیرش و ورودی اولین بخشی از یک کلینیک و مطب دندانپزشکی است که بیماران با آن روبرو می شوند. از این رو این بخش باید تا حدامکان زیبا، جذاب و استقبال کننده باشد. توصیه کارشناسان این است که مبلمان این بخش نیز باید تا حدامکان راحت و استاندارد باشد. زیرا اگر مبلمان راحت نباشد باعث می شود تا انتظار در مدت طولانی برای بیماران خسته کننده و طاقت فرسا باشد.

_ اتاق پزشک

علاوه بر اتاق درمان و فضای پذیرش طراحی اتاق پزشک الزامی می باشد. اتاق پزشک و فضای ویزیت و درمان بیماران، از بخش های مهم یک کلینیک و مطب پزشکی می باشند، از این رو نوع طراحی، چیدمان، استفاده از رنگ، فرم و متریالی مناسب برای این فضا ها، تاثیر بسیاری بر روی حال روحی و جسمی بیماران و همچنین برداشت اولیه آن ها از فضا دارد.

_ اتاق درمان

در طراحی اتاق درمان باید دقت کافی داشته باشید. اتاق درمان بخشی از مطب می باشد که بیماران در حین درمان در این بخش قرار می گیرند. طراحی مناسب آن می تواند درد و استرس را در میان آن ها کاسته و افراد در آرامش کامل درمان شوند.

_ نورپردازی

نور همیشه حرف اصلی و اساسی را در طراحی و دکوراسیون انواع فضاها را می زند. نقش نور در طراحی داخلی به اندازه ای است که حتی می تواند یک طراحی خوب را تحت تأثیر قرار دهد. از این رو به همان اندازه طراحی و انتخاب رنگ باید به نور پردازی کلینیک دندانپزشکی توجه شود. به طور عمده دو دسته نور در طراحی فضای درمانی لحاظ می شود: نور طبیعی و نور مصنوعی. حضور نور طبیعی امری مهم و اساسی می باشد. شما می توانید با استفاده از قرار دادن پنجره های متعدد حضور نور طبیعی را در فضای کلینیک فراهم آورید. حضور نور طبیعی در کلینیک ها علاوه بر روشن ساختن فضا در طول روز، به ایجاد محیطی گرم و صمیمانه کمک می کند و همچنین آرامش را در میان بیماران افزایش می دهد. در کنار حضور نور طبیعی در طراحی داخلی، نورپردازی مصنوعی وجود دارد که نیز متناسب با نیاز فضا به چندین روش می تواند صورت پذیرد.

اکنون در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی مدرن دعوت می نماید.

در این بخش از خط معمار به شرح دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی و معرفی برترین نمون های طراحی شده در چند سال اخیر پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 325

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *