معماری ویلای مدرن یک طبقه

معماری ویلای مدرن یک طبقه

معماری ویلای مدرن یک طبقه

طراحی شده در استودیو معماری سامو

معمار مسئول: سعید علی محمدی

رندرینگ و انیمیشن : بهار خنجری

پرزانته و دیاگرام : محمد افخمی

مشاور سازه : مسرور قریشی

مساحت: ۳۰۰ متر مربع

موقعیت: کردان، کرج

معماری ویلای مدرن یک طبقه طراحی ویلایی به معماری به سبک مدرن است. طراحی محوطه سازی این ویلا نیز متناسب با سبک ساختمان انتخاب و طراحی شده است. پروژه ویلای شماره بیست و چهار با زمینی به مساحت حدودا ۳۰۰ مترمربع در منطقه‌ کردان‌ و در شهرکی اختصاصی واقع شده است. در ادامه به شرح ویژگی های این پروژه خواهیم پرداخت.

رویکرد اصلی در معماری ویلا

این پروژه حول محور فضای بینابینی آن که در مرکز و در مقابل استخر قرار دارد طراحی شده است. به گونه ای که فضای عمومی در یک سمت و فضای خصوصی در سمت دیگر آن تعریف شده‌ اند. در میان این تقسیم بندی  فضایی طراحی شده است که دو رویکرد متفاوت در آن تعریف شده است. فضایی که گاهی فضایی بسته به مثابه نشینمن خصوصی عمل می کند و وقتی درب ها و پنجره های کشویی روبروی استخر جمع می شود به مثابه یک فضای نیمه باز کنار استخر که  مناسب جمع شدن افراد برای برگزاری هرگونه مراسم جشن است.

متریال نمای ساختمان

دیوار ها از جنس سنگ های زبر و ضخیم لاشه در نظر گرفته شده است. این سنگ ها در داخل بنا هم استفاده شده است تا ایجاد هارمونی در میان فضی داخلی و خارجی شود. در فضا‌های بینابین دیوار های سنگی و زبر، با شفافیت شیشه ها و پنجره ها تلطیف شده است. فضای استخر در میانه‌ بنا قرار داده شده است. تا مرزهای جدید‌ی در این پروژه تعریف شود. مرزی نیمه شفاف، مرزی که گاهی درون بنا و گاهی بیرون بنا قرار می گیرد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه معماری ویلای مدرن یک طبقه دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: استودیو معماری سامو

تعداد بازدید: 943

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *