نما در معماری ساختمان اداری

نما در معماری ساختمان اداری

نما در معماری ساختمان اداری

نما در معماری ساختمان اداری انسان ها اغلب با حرکت مداوم و سیالیت ارتباط دارند. این نماد سازگاری و طبیعت در حال تغییر محیط است. هدف اصلی این در این پروژه این بوده که تداوم یکپارچه و بی‌ نهایت جاده‌ ها در فضای اداری جمع‌ آوری شود و حس جریان بی‌ وقفه را تقویت کند. این هدف فراتر از دیوارهای دفتر گسترش یافت و هدف آن ایجاد یک تجربه منسجم بود که در آن سیال بودن طراحی به طور یکپارچه محیط داخلی و خارجی را به هم متصل می کرد.

نمای اداری

در هنگام طراحی نما، جاده ها تنها مجموعه ای از افکار نبودند که پرورش یافتند، زیرا ماهیت بیومورفیک کندوهای زنبور عسل، که با فرم های پیچیده و ارگانیک مشخص می شود، پیوندی مفهومی با سازه های سازه ورونوی دارد و همچنین آن را با کارایی ترکیب می کند. شبکه‌ های جاده‌ ای اغلب الهام می‌ گیرند و از طراحی شبکه‌ ای استفاده می‌ کنند که منعکس‌ کننده یک اتصال است. بر نمای منحنی تأکید می کند و ترکیبی را بین محیط های ساخته شده و دنیای طبیعی ترویج می کند.

استفاده بهینه از فضا

بهینه سازی برنامه ریزی فضا مانند هماهنگ کردن رقص نور و عملکرد است. برای اطمینان از چیدمان فضای صاف، مناطق و خدماتی مانند آسانسور و راه پله‌ ها را به صورت استراتژیک در یک طرف قرار دادیم تا نور طبیعی را بهینه کنیم. هدف چیدمان فضایی یک جریان بدون درز است، مانند جاده ای که به خوبی طراحی شده است و بن بست ها را از بین می برد. با توجه به اینکه در تخصیص فضایی، طبقه اول تمام مناطق و فضاهای کاربردی مورد نیاز برای کابین MD را در بر می گیرد. حرکت در طبقه دوم و سوم به گونه ای طراحی شده است که حدود ۴۰-۴۵ نفر را در خود جای دهد.

متریال

در این پروزه معماری  اداری توجه متفکرانه ای به مواد داده شده است، احساس بصری خام را با پرداخت های لوکس ممتاز، رنگ ها، بافت ها و قرار دادن کاشی های کف حفظ کرده اند و ناوبری را بهبود بخشیده اند. فضای دو ارتفاعی حس عظمت را القا می‌ کند و پارتیشن شیشه‌ ای رنگی در طبقه فوقانی جلوه بصری مسحور کننده‌ ای را هنگام غرق شدن در نور خورشید ایجاد کرده و درخششی رنگارنگ ایجاد شده است.

که رنگ‌ های خام را تکمیل می‌ کند و در اوج این عناصر طراحی متفکرانه، فضا به چیزی بیش از یک دفتر تبدیل شده است. این طراحی به یک محیط غوطه ور تبدیل شده است و فضایی را ایجاد می کند که الهام بخش ارتباط است.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه نما در معماری ساختمان اداری دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 72

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *