معماری ویلای مدرن ساحلی با نمای مینیمالیستی

معماری ویلای مدرن ساحلی با نمای مینیمالیستی

معماری ویلای مدرن ساحلی با نمای مینیمالیستی

این خانه ویلایی برای یک خانواده مجرد در محلی شیک در آمواج، بحرین واقع شده است. زمین ۶۹۰ متر مربع و کل ساخته شده به ۷۷۸ متر مربع / ۸۳۷۱ متر مربع می باشد. مالکان  علاقه مند به خانه ای به سبک مدرن و معاصر با تاکید زیاد بر معماری داخلی ویلا و اتصالات داخلی و خارجی قوی بوده اند. در ادامه این مقاله به شرح و بررسی معماری و طراحی داخلی این ویلا می پردازیم.

طراحی سطوح مختلف فضای داخلی

این خانه در ۳ سطح برنامه ریزی شده است که فقط سطوح نشیمن و آشپزخانه به اضافه غذاخوری در طبقه پایین گنجانده شده اند. یک سالن بدنسازی مجهز و سونا با بخار در قسمت عقب برنامه ریزی شدهاست.

دو اتاق خواب با یک سینمای خانگی غیر اختصاصی از سطح متوسط تشکیل شده است. سوئیت مستر با چند اتاق رختکن و چند توالت در آخرین سطح برنامه ریزی شده است. هر سه این بخش ها از طریق راه پله و آسانسور به هم متصل می شوند. تفاوت میان این سطوح و ارتفاع دوگانه، فضای داخلی را افزایش می دهد. در طراحی این ویلا شیشه های بزرگ کف تا سقف، بیرون را به داخل متصل می کند.

متریال و عناصر داخلی

در کوراسیون داخلی این ویلا، از مبلمان و مصنوعات به عنوان لکه های رنگ استفاده شده است که فقط بوم اصلی فضای داخلی را خنثی نگه می دارند(در خاکستری و سفید).

سنگ تراورتن سفید خاکستری به عنوان کف استفاده شده است. دیوارها در سایه های خاکستری و سقف سفید بکر طراحی شده اند. در دیوارهای استراتژیک از کاغذ دیواری های مضطر استفاده شده.

یک دودکش با طراحی سفارشی، مرکز جذابیت در منطقه غذا خوری را تشکیل داده است. یک کنده چوبی با مقیاس بزرگ به عنوان میله و دستگیره برای راه پله استفاده شد. تامین نور فضای داخلی توسط نورگیرها، نور طبیعی زیادی را وارد می کنند.

درهای بازسازی شده قدیمی به عنوان عناصر داخلی استفاده شده اند. برای  هر اتاق دسترسی بصری و فیزیکی به بیرون از ویلا طراحی و قرار داده شده است. مبلمانی از برندهای ایتالیایی استفاده شده است. فرش ها و چراغ ها همگی دستچین هستند.

نمای ویلا

همانطور که قبلا ذکر شد، در طراحی این ویلا تاکید بیشتر بر مقیاس، تناسبات و یکپارچگی بود تا بر دکوراسیون. نمای نهایی ساختمان هم از نظر معماری و هم از نظر داخلی ساده و بی آلایش است. این نما در سبک مینیمال و با استفاده از فرم های ساده عمودی و افقی طراحی و اجرا شده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه معماری ویلای مدرن ساحلی با نمای مینیمالیستی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده:  ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 942

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *