معماری ویلای مدرن با استفاده از سنگ و بتن

معماری ویلای مدرن با استفاده از سنگ و بتن

معماری ویلای مدرن با استفاده از سنگ و بتن

معماری ویلای مدرن با استفاده از سنگ و بتن موضوع این مقاله است که در موقعیت با مناظر اقیانوس قرار دارد و بر اساس تفکر نمادگرایی هندویی طراحی شده. این اقامتگاه در منطقه ای خیره کننده در نزدیکی صخره های اولوواتو در بالی واقع شده است. این سرزمین منظره ای از اقیانوس وسیع را فراهم می کند، جایی که می توان غروب خورشید را هر روز غروب تماشا کرد. با زمین نسبتا مستطیلی در مجاورت چندین ویلا نوساز.

 این خانواده متشکل از زوجی از دو کشور مختلف است که برای فرهنگ و طبیعت بالی ارزش قائل هستند. طراح می کوبد: من احساس کردم که باید وجود یک مکان بسیار خاص را در سمت جنوبی بالی به حداکثر برسانم، جایی که در آن امواج شدید اقیانوس هند که به لبه صخره برخورد می‌ کردند بسیار عجیب و غریب بودند و با افق آرامی که از خورشید داغ، ناگهان فرود می آمد و در دریا غروب می کرد، ترکیب می شد و کم کم تاریک  می شد. خاک منطقه اولوواتو عمدتاً از سنگ و مرجان تشکیل شده است که اتصال ساختارها به سنگ را آسان می کند، اما به دست آوردن آب تمیز بسیار دشوار است.

موقعیت پروژه

طراح چندین بار از سایت بازدید کرده تا جهت گیری ساختمان را تأیید کند. در نزدیکی آن مکان، یک باشگاه ساحلی به لبه یک صخره متصل است که امواج خشن اقیانوس را در خود جای می دهد در حالی که این زمین چندین متر بالاتر است. طراح یک مطالعه ترکیبی از توده ها انجام داده است که در آن سعی کرده مفهوم Dewata Nawasanga یا نه آسمان، یعنی جهان اصلی یا نه خدای جهت باد را به کار ببرد، به طوری که زمین به ۹ قسمت تقسیم شده و بر اساس بهترین جهت می چرخد. و ناحیه وسط خالی می ماند.

سپس از استخر به عنوان مبنا استفاده شده. ترکیب کامل این ترکیب توده ای سازماندهی شده. در ضلع شمال شرقی عبادتگاهی ساده قرار دارد. طراح می‌ خواهد جرم این ساختمان از جعبه‌ های توده‌ ای متعدد تشکیل شود تا بدون استفاده از تزئینات، بالی مدرن‌ تر به نظر برسد، اما در یک طرف ضلع غربی، دیوار از هم جدا شده تا نور زیادی وارد شود.

گردش هوا و نور و ارتباط با طبیعت

بین طبقه اول و دوم فضایی وجود دارد تا هوا بتواند به زیرزمین ادامه دهد. تیم طراحی یک مخزن آب ۳ متر مکعبی برای اطمینان از در دسترس بودن آب شاخته اند. از سوی دیگر، با وجود جرم مسطح ساختمان، مکان های متعددی را برای جذب بارندگی، ذخیره و پردازش آن برای استفاده آماده کرده اند. پاسخ به شرایط زندگی پس از همه گیری – در سمت شرق، همه اتاق ها باید آفتاب صبحگاهی را دریافت کنند که حاوی ویتامین D است و همه پنجره ها را می توان باز کرد تا نیازی به اتکای مداوم به کولر نداشته باشند.

دستشویی به اندازه ای بزرگ طراحی شده است که به کاربر این حس را بدهد که انگار بخشی از طبیعت است و به او این امکان را می دهد تا از مناظر طبیعی قدردانی کند. اما گیاهان گلدانی بخشی جدایی ناپذیر از این طراحی هستند. هر راهرو نور خورشید و جریان هوای کافی را دریافت خواهد کرد.

برنامه نویسی و طراحی معماری

چیدمان و انبوه ساختمان تلاش می کند تا مفهوم بالی را با استفاده از تقسیم زمین به ۹ بخش اصلی تفسیر کند، یعنی با استفاده از مفاهیم Tri Anga و Tri Mandala(یک شکل هندسی که جهان را در نمادگرایی هندو و بودایی نشان می دهد). بنابراین حیاط یا منظره از تری ماندالا، به طور خاص مادهیاما اصلی به عنوان مکانی برای تشریفات و شفا، و ماندالای مدهیاما دوم به عنوان محل سکونت اصلی ساکنان آن استفاده می کند که شامل آشپزخانه، ناهارخوری و اتاق خواب مهمان است. بین Madyama اصلی و مدیا، یک فضای خالی یا خلاء وجود دارد که ما از آن به عنوان فضایی برای معاشرت بین خانواده ها تعبیر می کنیم، بنابراین به عنوان یک منطقه باربیکیو عمل می کند.

مفهوم نهایی madhyama kanista است که به طور سنتی پایدار است، اما در این مفهوم به عنوان منظره ای تفسیر می شود که از کل پشتیبانی می کند و به صورت برنامه ای به عنوان فضایی برای سرگرمی ها و تفریحات قرار می گیرد. در حالی که مفهوم سه آنگا یک تقسیم سه بعدی مجازی به صورت عمودی است، یعنی آنگا یا سقف اصلی، بزرگیاما آنگا ساختمانی است متشکل از ستون ها و دیوارها، و کانیستا آنگا پایه و محل ذخیره آب است، بیشتر فونداسیون آن است. توسط ستون ها پشتیبانی می شود به طوری که تقریباً تمام ساختمان های رو به عقب از سطح زمین بلند شده اند.

پلان بنا

مطالعه توده ساختمانی با بلوک‌ های جرمی انجام می‌ شود که انباشته شده و مرتب شده‌ اند تا ترکیبی از توده‌ های ساختمانی مرتبط و متقابل را تشکیل دهند. با استفاده از جرم استخر به عنوان نقطه مرجع، دو توده ساختمانی بالای آن جهت استخر را دنبال می‌ کنند، به جز جرم ساختمان در طبقه دوم که برای ایجاد فضایی برای یک منطقه آرام‌ تر/مدیتیشن عبور می‌ کند. در بخش شمالی، که منطقه شفا است، معبد کوچکی برای نماز و همچنین منطقه ای برای تناسب اندام یا یوگا وجود دارد.

انبوه ساختمان مقابل شامل قسمت خدمات، آشپزخانه و پارکینگ است. حیاط که برای باربیکیو استفاده می شود در وسط قرار دارد و پس از آن قسمت نشیمن و غذاخوری و اتاق مهمان قرار دارد. در بالاترین سطح، یک پنت هاوس وجود دارد که از سه اتاق با راهروهایی تشکیل شده است که نور خورشید را به حداکثر می رساند. بین طبقات اول و دوم، یک نیم طبقه با یک فضای سرگرمی برای تماشای فیلم و یک بار وجود دارد که توسط یک محوطه بیرونی با منظره دریا یا غروب خورشید پشتیبانی می شود.

ترکیب ساختمان و ترکیب انبوه آن

با استفاده از استراتژی برنامه ریزی، آرایش و کنترل جرم ساختمان، ترکیبی با یک حیاط مخدوش در مرکز ایجاد می کند که می تواند برای باربیکیو استفاده شود. در حالی که سازه هایی که بالای آن در شمال انباشته شده بودند از ردیف اتاق هایی تشکیل شده بود که با راهروهای وسیعی به هم متصل شده بودند. این راهرو نیز فضایی جذاب با دسترسی مداوم به نور طبیعی دارد. امکانات شنا به سمت غرب در اقیانوس گسترش یافته است. همچنین به عنوان یک سازمان دهنده عمل می کند و ترکیب کل ساختمان را تنظیم کرده است. بخش عمده ساختمان برای انبارهای امنیتی و تناسب اندام به سمت شمال جدا شده است، حتی اگر همه عناصر معماری نزدیک به هم باشند. عناصر بیرونی و داخلی از سنگ متخلخل تشکیل شده است، در حالی که از بتن و چوب ساج برای درهای اولیه استفاده شده است.

مادی بودن به عنوان یک عامل پایدار

به دلیل آب و هوای شدید اولوواتو بالی، بیشتر قلمرو را سنگ خشک تشکیل می دهد. به طوری که کل ساختار ساختمان از مواد بتن/بتنی تشکیل شده است، برخی از قسمت های پشت بام با سنگ پا پوشانده شده است تا آب باران را جذب کند و گرمای خورشید را منحرف کند. بیشتر نمای بیرونی ساختمان با سنگ طبیعی پوشیده شده است که در بالی فراوان است و به راحتی به دست می آید. برخی از عناصر روکش فلزی از چوب آهن برای حفظ ظاهری مانند استراحتگاه استفاده می کنند. منظره از مفهوم وحشی برای تطبیق با شرایط طبیعی اطراف استفاده کرده است. تا طبیعی تر به نظر برسد. در حالی که سایر گیاهان گرمسیری به صورت استراتژیک در سرتاسر ساختمان، مانند راهروها و حمام ها، به عنوان لهجه و همچنین به عنوان نشانه و تشویق برای نزدیک شدن به ساختمان قرار گرفته اند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه معماری ویلای مدرن با استفاده از سنگ و بتن دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیزه.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 619

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *