روش های نوین طراحی داخلی در دفاتر اداری متمرکز بر کارایی

روش های نوین طراحی داخلی در دفاتر اداری متمرکز بر کارایی

روش های نوین طراحی داخلی در دفاتر اداری متمرکز بر کارایی

روش های نوین طراحی داخلی در دفاتر اداری متمرکز بر کارایی در پی همه‌ گیری COVID-19، و  اهمیت فضاهایی که در آن زندگی می‌ کنیم توجه قابل توجهی را به خود جلب کرده است. تقاضا برای بهبود در محیط‌ های اداری بزرگ که بیش از ۲۰۰ نفر را در خود جای می‌ دهند، به اندازه علاقه متمرکز بر فضاهای شخصی است. دفاتر متمرکز بر کارایی، با میزها و صندلی‌ هایی که بین پارتیشن‌ های متراکم فشرده شده‌ اند، نشان‌ دهنده واقعیتی پیش پا افتاده است که مردم دیگر تمایلی به مواجهه با آن ندارند.

روند رو به رشدی به سمت تبدیل فضاهای کاری شرکت ها به فضاهای رفاه محور برای رفاه همه، با هدف تبدیل شدن به بخشی از شعاع زندگی اعضای سازمان وجود دارد. در این بخش نمونه ای پویا از این دفاتر اداری و دکوراسیون داخلی اداری آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دفتر معماری COM

چالش دفتر طراحیCOM به سوی یک فضای کاری جدید، که به دلیل ایجاد فضاهایی که فروش را از طریق کیفیت طراحی تصفیه شده افزایش می دهد، شناخته شده است. اخیراً در پروژه های بزرگ فضای اداری شرکت کرده است که منجر به طنین بین نسل جدید و ارائه راه حل هایی برای افزایش کارایی کار شده است.

این چالش به سمت “فضای کاری جدید دفتر معماری COM را به عنوان یک مورد متمایز در حوزه شرکت های طراحی داخلی درجه یک استودیو متمایز می کند. COM با همکاری تیم فضایی برند جنسیس، پروژه دفتر مرکزی گانگنام را با موفقیت به پایان رساند. دفتر مرکزی کسب و کار جنسیس، شبیه به یک سازمان استارتاپی که در آن کارشناسان از همه زمینه‌ ها برای یک نام تجاری واحد گرد هم می‌ آیند، آرزوی دفتر جدید را دارد تا گرمایی را الهام بخشد که خلاقیت را در بین اعضا القا می‌ کند، شبیه به یک استودیوی صنعتگر که می‌ خواهند در آنجا دراز بکشند.

 نورپردازی مناسب در فضای کار

این دفتر سقف شیروانی با جلوه آشکار و سیستماتیک چراغ‌ های فلورسنت خیره‌ کننده و پانل‌ های سقف سفید در محیط اداری معمولی را حذف کرده تا سقف‌ های بلند را نمایان کند و حس باز بودن خنک را تضمین کند. آنها با معرفی نورپردازی آویز با الگوی شبکه‌ ای، کل دفتر را با درخششی ظریف و گرم پوشانده‌ اند و تصوری از سقفی سبک اما منظم ایجاد می‌ کنند.

فضاهایی که نیاز به عملکردهایی مانند جذب و انزوا دارند، مانند اتاق جلسات یا دفاتر اجرایی، به عنوان اتاق های مستقل اختصاص داده شده به عملکردهای خاص خود طراحی شده اند که مانند قطعات در یک فضای بزرگ پراکنده شده اند. در میان این قطعات، فضاهایی با اندازه‌ های مختلف ایجاد شده تا مکان‌ های مشترکی مانند غذاخوری‌ ها، سالن‌ ها، ایستگاه‌ های OA، قسمت‌ های نشستن در فضاهای اداری، و مسیرهای مخفی که همه آنها را به‌ طور یکپارچه به هم متصل می‌ کند، در خود جای دهد.

فضای گرم ایجاد شده توسط انعکاس نور بر روی مبلمان چوبی

با ورود به دفتر، سقفی با ارتفاع ۵ متر و ۴۰۰ آویز نقره ای که سقف گسترده ای را تزیین می کند، روبرو می شود و اولین تصور را ایجاد می کند. فضاهای زندگی که در آن کارمندان در آن زندگی می‌ کنند و تعامل دارند، فضایی متضاد را با سقف سازه آهنی عمودی- افقی، شامل مبلمان چوبی در معرض دید و اتاق‌ های کوچک احاطه‌ شده با پانل‌ های چوبی، ایجاد می‌ کند و فضایی گرم و دنج را ایجاد می‌ کند.

نور خورشید که در طول روز عمیقا نفوذ می کند با مبلمان چوبی و قفسه های شیشه ای در تعامل است و سایه های متنوعی ایجاد می کند که پویایی را به فضا می بخشد. در طول شب‌ های تاریک، نور گرم چراغ‌ های آویز از پانل‌ های چوبی و سازه‌ های آهنی منعکس می‌ شود و فضای اداری را با راحتی و گرما پر می‌ کند.

جمع بندی نهایی

هر فضای اداری، که فضاهای متنوعی را به‌ عنوان مناظر در حال تغییر بیرون پنجره‌ ها به نمایش می‌ گذارد، به کارمندان جنسیس با استفاده از صندلی‌ های مستقل، برنامه‌ ای روزمره مملو از هیجان را ارائه می‌ دهد.

با شروع اولین جلسه بین تیم فضایی برند جنسیس و COM در اکتبر ۲۰۲۳، پروژه دفتر جنسیس برج مقیاس گانگنام را به مقر جدید گروه موتور هیوندای تبدیل کرد که در مجموع شامل دو طبقه برای دفتر جنسیس – ۹۹۰ متر مربع در طبقه ۱۶ و ۱۶۴۰ متر مربع در طبقه هفدهم. پس از یک دوره ساخت و ساز سه ماهه، این پروژه با موفقیت در ۲۵ مارس ۲۰۲۴ جابجایی را به پایان رساند و نقطه عطف قابل توجهی در تعریف مجدد زیبایی شناسی و عملکرد فضای کاری به حساب آورد.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه روش های نوین طراحی داخلی در دفاتر اداری متمرکز بر کارایی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه حط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 69

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *