دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه ، مجموعه از برترین های سال

دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران

دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه ، مجموعه از برترین های سال

در بخش های گذشته خط معمار مطالبی راجع به دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه به اشتراک گذاشت. در آن بخش ها نکاتی کلیدی را راجع به چگونگی طراحی فضای داخلی ذکر کردیم. اگر تا کنون موفق به دسترسی مطالب پیشین ما نداشته اید، با کلیک روی لینک زیر می توانید به آن ها دسترسی یابید:

دکوراسیون آرایشگاه زنانه ۲۰۱۸ ، نکاتی که در دیزاین آرایشگاه به آن باید توجه کرد!

طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه

برای طراحی داخلی سالن زیبایی سبک های زیادی وجود دارد. در میان سبک های موجود، سبک های معاصر، مدرن، روستیک، و صنعتی طرفداران بیش تری دارند. در ادامه خط معمار به شرح برخی دیگر از نکات مهم و اساسی در طراحی  و انتخاب رنگ برای دیزاین سالن زیباییی می پردازد. در ابتدا باید خود را جای مشتریان بگذارید و ببینید هنگامی که آن ها وارد سالن زیبایی شما می شوند، انتظار دارند چه چیزهایی را ببینند؟ 

رسیپشن مدرن و زیبا

یک محیط باز و صمیمانه

فضایی روشن با نور طبیعی

قفسه هایی با جدید ترین محصولات

مبلمان مدرن و راحت

صندلی های راحت برای انجام خدمات زیبایی 

قرار دادن برخی از مجلات مد و فشن

علاوه بر این باید در نظر داشته باشید که قصد دارید چه نوع مشتریانی را جذب کنید؟ در حال حاضر چه نوع مشتریانی دارید؟ و این که مشتریان فعلی شما چه نوع فضایی را برای سالن زیبایی ایده آل ترجیح می دهند. زیرا مشتریان شما ساعات طولانی را در سالن زیبایی شما می گذرانند، بدین ترتیب باید به نکاتی که باعث رضایت مشتریان می شود توجه بسیاری داشت. قبل از اینکه شما فضای داخلی سالن زیبایی خود را طراحی کنید باید این نکات را در نظر داشته باشید:

اندازه و پلان کف سالن: آیا از لحاظ فضا محدودیت دارید؟ اگر این طور می باشد برای بزرگتر دیده شدن فضا چه اقدامی می توانید انجام دهید؟

پایگاه مشتریان: مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند و سالن ایده آل آن ها چگونه باید باشد؟

موقعیت: آیا سالن های دیگری نیز در محلیت شما وجود دارد؟ اگر وجود دارد این سوال پیش می آید که آیا میان سالن های موجود رقابت نیز دیده می شود؟ در این صورت چگونه باید سالن خود را متفاوت از آن ها طراحی کنید؟

سهولت نظافت: نظافت سالن زیبایی از مهم ترین ترین مسائل می باشد. بنابراین باید از مبلمانی استفاده کنید تا در نظافت به مشکل بر نخورید. 

اتاق کارکنان: ضروری است که فضایی را در نظر بگیرید تا کارکنان سالن در هنگامی که مشغول به کار نیستند در این فضا به استراحت بپردازند. این نکات مسائلی هستند که باید طراحان در پیش از طراحی داخلی سالن زیبایی در نظر داشته باشند و با توجه به آن ها طراحی سالن را آغاز کنند.

رسیپشن: فضای رسیپشن اولین و آخرین نقطه ارتباطی است که مشتری با سالن دارد. شما می توانید در این بخش یک سیستم برای ثبت رزرو مشتریان داشته باشید و یا اینکه به طور سنتی با استفاده از یک دفتر به ثبت برنامه های کاری بپردازید. بنابراین با توجه به فضای مورد نیاز به انتخاب سایز میز رسیپشن بپردازید.

فضای شستشو: بعد از این فضا به بخش شستشو برای موها می رسیم. این بخش باید طوری طراحی شود که مشتریان احساس راحتی و آرامش را هنگام انجام کار داشته باشند. به علاوه باید طوری قرار گیرند که کارمندان فضای کافی برای رفت و آمد داشته باشند. در میان این فضا باید قفسه هایی نیز برای قرارگیری شامپو، حوله و سایر متریال مورد نیاز در نظر داشته باشید که کارکنان نیز دسترسی آسان به آن ها داشته باشند. بعد این فضاها به طراحی سالن اصلی آرایشگاه می رسیم.

موقعیت قرارگیری پنجره ها به دو دلیل اهمیت دارد: اول اینکه نور طبیعی وارد فضا شود. نور طبیعی همانطور که مهم ترین اصل در فضای داخلی منازل می باشد، در دیزاین سالن زیبایی نیز اهمیت دارد. اما به این نکته توجه کنید که صندلی های کار را در نزدیکی پنجره قرار ندهید. آینه ها اصلی ترین عنصر در سالن های زیبایی هستند. پس برای قرار دادن آینه ها در سالن باید دقت بیش تری داشته باشید. در سالن اصلی شما نیاز به قفسه های متعددی برای قرار دادن ابزارهای مختلف دارید. به طور معمول طراحان این قفسه ها را در بخش پایین زیر آینه ها سالن قرار می دهند. این خود باعث می شود تا فضا شلوغ به نظر نرسد و همچنین از دیواره ها برای سایر موارد استفاده کنند. سعی کنید فضای داخلی را برای ارائه خدمات مختلف تقسیم بندی کنید.

اکنون به بخش جذاب در دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه می رسیم. بعد از مشخص شدن فضاهای خدمات مختلف نوبت به انتخاب اشیا و مبلمان می رسد. یکی از چیزهایی که در سالن زیبایی جذابیت ایجاد می کند، نصب پوسترهای مختلف از انواع مدل های بروز می باشد. این پوسترها می تواند تصاویری از محصولات زیبایی و آرایشی باشد. برای انتخاب رنگ دیواره ها باید حساسیت بالایی داشته باشید، زیرا ممکن است که انتخاب برخی از تنالیته های رنگی و انعکاس آن ها بر روی رنگ مو و آرایش مشتریان نتیجه ای منفی داشته باشد و موجب نارضایتی آن ها شود. بنابراین توصیه می شود تا از تنالیته های خنثی برای پوشش دیواره ها استفاده کنید.

بحث جذاب دیگر در سالن زیبای نورپردازی می باشد. وجود هر دو نور طبیعی و مصنوعی در این فضا ضروری می باشد. طراحان بر نورپردازی ویژه در بخش رسیپشن تأکید می کنند و سعی می کنند با نورپردازی مناسب این بخش را برجسته تر جلوه دهند. بیش تر طراحان استفاده از لامپ های LED را به جای لامپ های سنتی توصیه می کنند، زیرا هم مصرف کمتری نسبت به آن ها دارند و همچنین عمر آن ها نسبت به سایر لامپ ها طولانی تر است. در آخر به گیاهان طبیعی می رسیم. قرار دادن گیاهان طبیعی در سالن زیبایی علاوه بر اینکه فضایی مطبوع ایجاد می کنند، همچنین بر زیبایی فضای داخلی نیز می افزایند و حسی از آرامش را به افراد منتقل می کنند.

در ادامه مجموعه ای بی نظیر از دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران و خارج را برای کاربران گرامی آماده کرده و ارائه خواهیم داد، با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران

در این بخش به معرفی نمونه دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه در ایران و خارج پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 2,300

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *