معماری مجموعه برج های مسکونی با نمای بتنی پیش ساخته

معماری مجموعه برج های مسکونی با نمای بتنی پیش ساخته

معماری مجموعه برج های مسکونی با نمای بتنی پیش ساخته

این پروژه تفسیری معاصر از باغ شهر را پیشنهاد می‌ کند که مقیاس انسانی و منظر محور را با مفهوم تراکم و عقلانیت ترکیب می‌ کند. سه برج ساختاری با ارتفاع های مختلف در مرکز یک باغ بزرگ قرار دارند. از طریق این استراتژی، پروژه یک پاسخ حجمی ارگانیک به پارک ارائه می دهد. خط معمار در این مقاله به معرفی معماری ساختمان های مسکونی ذکر شده می پردازد.

محور اصلی طرح

این مجموعه برج ها در یک بافت معماری ناهمگون موجود شامل توسعه های مسکن ده طبقه در جنوب شرقی و خانه های نیمه مستقل در غرب قرار گرفته اند. به عنوان محور اصلی طرح، پروژه پارک نتیجه رقابتی است که توسط شرکت Vulcan برنده شد، که حداکثر استفاده از طرح را از طریق یک گردشگاه حلقه پیرامونی برای ساکنانش پیشنهاد کرده است.

پلانی با بالکن های گسترده

بر اساس قیاس، هر آپارتمان به عنوان یک منظره داخلی طراحی شده است، با مناطق نشیمن که به طور وسیع در اطراف یک ایوانی که در گوشه های پلان قرار گرفته است، ساخته شده است.

در طراحی این پروژه توجه ویژه ای به گسترش های بیرونی به شکل بالکن های پیاده روی شده است که به ساکنان اجازه می دهد تا فضای بیرون را به گردش درآورند و اشغال کنند. این موضوع خود ارتباطی میان درون و بیرون برای ساکنان ساختمان ایجاد کرده است که از جذابیت های طراحی آن ها می باشد.

در گوشه‌ ها، چین‌خوردگی در بالکن که از یک طبقه به طبقه دیگر به طور متناوب تغییر می‌ کند، ارزش کاربری بالکن‌ ها و میزان نور آفتاب را به طور قابل‌ توجهی افزایش می‌ دهد و به ایجاد تصوری ارگانیک و بازیگوش از مجموعه کمک می‌ کند.

طراحی نما برج ها با استفاده از زبان تضاد در متریال

به دنبال سبکی مسکونی، نماها از زبانی متضاد از دال های رسا از بتن پیش ساخته سفید رنگ، ترکیب شده با نمای آلومینیومی تیره تر آنودایز شده استفاده می کنند. ریل های نرده متقاطع یک بازی با نور ایجاد می کنند که با توجه به نمای داخلی و خارجی تغییر می کند و هندسه چین خورده سه برج را برجسته می کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه معماری مجموعه برج های مسکونی با نمای بتنی پیش ساخته دعوت می نماید.

پلان ها؛ دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 356

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *