طراحی معماری داخلی باغ ویلا / ۱۲۳DV

طراحی داخلی باغ ویلا

طراحی داخلی مسکونی

معماری داخلی باغ ویلا

 معماران: ۱۲۳DV

مساحت: ۱۱۰۰ متر مربع

سال:۲۰۱۹

معمار: Liong Lie

عکس ها: پرهام تقی اف

معمار پروژه: سمانه رضوانی

موقعیت:  تهران، تهران

شرح پروژه:

طراحی معماری داخلی باغ ویلا با متراژ ۱۴۰۰ متر مربع در تهران و در کنار دامنه کوه ساخته شده است. این باغ ویلا فضای باغی ۱۷ متری از سطح خیابان دارد. در ساخت نمای آن از سنگ های  تراورتن طبیعی استفاده شده است.

این سنگ ها محصول معروف محلی، با کیفیت بالا هستند که از کوه های ایران جمع آوری شده اند. تمایل مالکان برای پارک خودروهای خود در داخل، منجر به ایجاد تونلی به طول ۲۰ متر در زیر زمین باغ شد که به سمت پارکینگ ویلا منتهی شده است.

این ویلا دارای ۲ طبقه زیر زمین و ۲ طبقه بالای زمین می باشد. پایین ترین طبقه در سطح خیابان جنوبی، با یک تونل منتهی به پارکینگ است. بازدیدکنندگان از طریق پله ها یا آسانسور وارد ویلا می شوند و در باغ قدم می زنند.
با الهام از معماری سنتی ایرانی – عمدتاً پیکربندی خانه های حیاطی و تأثیر میکروکلیماتیک آنها – یک باغ داخلی شیشه ای با سقف جمع شونده در هسته ویلا قرار گرفته است که نور کافی روز و هوای تازه را در هر طبقه برای ساختمان فراهم می کند.

شیشه های اطراف باغ داخلی تضمین می کند که نور کافی به محوطه استخر که در سطح ۱ قرار دارد وارد شود. سقف کشویی، عایق دوم خانه را در برابر تابستان های گرم که دمای هوا به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد می رسد محافظت می کند. مانند خانه های حیاط دار، باغ درونی به عنوان یک فضای خصوصی صمیمی با آب و هوایی دلپذیر عمل می کند.

طراحی معماری داخلی باغ ویلا بهداشت و خلوص را از موضوعات بسیار مهم در طول توسعه طراحی خود قرار داده است. و همچنین در جزئیات طرح، به آن توجه کرده است. تا نظافت را تسهیل کند و از توالی ثابتی از فضاهای متوالی در منطقه سلامتی (ورود به راهرو، سپس رختکن و سپس ورود به دوش قبل از ورود به استخر) اطمینان حاصل شود. نورپردازی خاص سقف بالای استخر را شبیه آسمان  درخشان کرده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر بیشتر از معماری داخلی باغ ویلا دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام،سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 577

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *