معماری ساختمان سرای سلامت نجف آباد ، دفتر معماری سرسایه

معماری ساختمان درمانی

معماری ساختمان سرای سلامت نجف آباد ، دفتر معماری سرسایه

اطلاعات پروژه

معماری: گروه معماری سرسایه

معمار مسئول: بهنام سفیدی

موقعیت: ایران، اصفهان، نجف آباد

سال: ۱۳۹۸

در این بخش قصد داریم تا به شرح یکی از پروژه های معماری ساختمان درمانی که در شهر اصفهان قرار دارد بپردازیم. نجف آباد شهر و مرکز بخش نجف آباد در اصفهان است. این منطقه در غرب اصفهان واقع شده و به طور فزاینده ای به بخش مهمی از سیستم مراقبت های بهداشتی در مناطق اطراف خود تبدیل شده است.

اگرچه ساخت یک مرکز درمانی در مرکز این بخش منطقی به نظر می رسد، اما موقعیت مکانی که کارفرما برای پروژه درنظر گرفته بود، در جوار یکی از شلوغ ترین خیابان ها که دارای ساختمان هایی با کاربری های مختلف چون خرده فروشی، اداری و ایستگاه های اتوبوس است و همچنین در معرض همهمه و صدای عابرین و ماشین ها قرار دارد. علیرغم امکانات حمل و نقل آسان ، این محله پر هرج و مرج با روحیه ی فضای درمانی مطابقت نداشت.

بنابراین کانسپتی مأنوس و درونگرا و داشتن یک حیاط مرکزی صلح آمیز، نخستین راه حل برای به حداقل رساندن تأثیرات منفی بیرونی _ به عنوان معماری بومی بود. در حالی که وظایف طراحان را به دو دسته اصلی پزشکی (کلینیک ها ، دندانپزشکان ، رادیولوژی ، سونوگرافی) و تجاری (داروخانه ها ، تجهیزات پزشکی ، فروشگاه محصولات ارگانیک) جدا می کنند ، بخش پزشکی از خیابان به پشت و قسمت فوقانی حجم ساختمان منتقل شد و جای خود را به بخش تجاری داد تا آرامش بیشتری کسب کند.

در مرحله بعدی، یک پوسته ی سفید در نما برای حفاظت بیش تر بخش های درمانی را فرا گرفته است. در ضلع شمالی لایه آجری پرمنفذ، فاصله ای از خود ساختمان ایجاد می کند و فضایی برای کاشت گیاهان و افزایش تهویه و  طراوت بوجود می آورد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر معماری ساختمان سرای سلامت نجف آباد دعوت می کند.

معماری ساختمان درمانی معماری ساختمان درمانی معماری ساختمان درمانی معماری ساختمان درمانی معماری ساختمان درمانی معماری ساختمان درمانی معماری ساختمان درمانی معماری ساختمان درمانی معماری ساختمان درمانی معماری ساختمان درمانی

 

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به شرح معماری ساختمان درمانی سرای سلامت نجف آباد پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Architizer

تعداد بازدید: 3,885

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *