طراحی داخلی و پلان کافی شاپ Voids

طراحی پلان کافی شاپ

طراحی داخلی و پلان کافی شاپ Voids

با توجه به این که در دنیای امروز مشغله های روزمره افراد افزایش یافته، غذاخوردن در رستوران ها و کافی شاپ ها فزاینده ای رایج می شود. به گونه ای دیگر می توانیم بگوییم که افراد هر چه زمان بیش تری را صرف کار می کنند، کمتر می توانند وعده های غذایی را در منزلشان صرف کنند. به علاوه در برخی مواقع افراد تصمیم به غذاخوردن در کنار خانواده خود در رستوران و کافی شاپ های اطراف منزلشان دارند. بدین صورت کافی شاپ ها و رستوران ها به فضاهایی محبوب برای افراد تبدیل می شوند. این فضاها دارای اصول و مبانی منحصر به فرد خود هستند که در ادامه به شرح برخی از آن ها می پردازیم:

_ موقعیت

_ نمای بیرونی کافی شاپ

_ نورپردازی بیرونی

_ نورپردازی فضای داخلی

_رنگ و متریال

_ تحریک اشتها از طریق طراحی فضای داخلی

_ ایجاد تعادل میان طرح و عملکرد

_ تحریک اشتها از طریق موسیقی مناسب

در ادامه خط معمار نمونه ای از یک کافی شاپ مدرن را برای شما ارائه خواهد داد.

شرح پروژه از زبان معمار

معماری: استودیو SKLIM

موقعیت: سنگاپور

مساحت: ۲۸ مترمربع

سال: ۲۰۱۹

طراحی داخلی و پلان کافی شاپ Void  برمبنای فرم صورت می گیرد. در طراحی داخلی این فضا، طراح فرم هندسی از صندلی هایی به صورت نیم دایره ای به عنوان مکمل این طرح هندسی می پردازد. به گونه ای دیگر می توانیم بگوییم که این یک فرآیند جمع و تفریق مانند برای ایجاد نیازهای عملیاتی و انسانی در کافه بود. برای طراحان در فضای متراکم این کافه ضروری بود تا میان فضای مشتریان و آشپزخانه تعادل ایجاد کند. فضاهای کانتر برای ایجاد ارتباط متقابل بین مشتری و باریستا طراحی شده است. صندلی های مشتری برش های مدوری دارد و در صورت قرار گرفتن در کنار میز به تکمیل فرم می پردازد. همچنین طراح برای پوشش کف و کانترها از بتن استفاده کرده است.

در ادامه با دیدن تصاویر طراحی داخلی و پلان کافی شاپ خط معمار را همراهی کنید.

طراحی پلان کافی شاپ طراحی پلان کافی شاپ طراحی پلان کافی شاپ طراحی پلان کافی شاپ طراحی پلان کافی شاپ طراحی پلان کافی شاپ طراحی پلان کافی شاپ طراحی پلان کافی شاپ طراحی پلان کافی شاپ طراحی پلان کافی شاپ طراحی پلان کافی شاپ

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 2,094

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *