معماری ساختمان درمانی با چهار نما

معماری ساختمان درمانی با چهار نما

معماری ساختمان درمانی با چهار نما

کلینیک های ژیرونا جدید ساختمانی است که متناسب با مدل کسب و کار مشتری طراحی شده است و به یک برنامه کاربردی وفادار است که هدف آن به روز رسانی و ارتقای خدمات بیمارستانی با بیش از ۸۰ سال سابقه است. این پروژه منطقه ساخته شده بیمارستان قدیمی را سه برابر کرده است و تعداد تخصص های آن را برای ارائه خدمات کامل مراقبت های بهداشتی گسترش داده است و به مرجعی برای بخش مراقبت های بهداشتی خصوصی در کاتالونیا تبدیل شده است. در ادامه این مقاله قصد داریم به همراه شما اطلاعاتی در ارتباط با معماری ساختمان درمانی کسب کنیم.

معماری کلینیک با بخش های متنوع

این ساختمان دارای ۳ زیرزمین و ۸ طبقه از سطح زمین است که پاسخگوی شرایط شهری زمینی است که در آن قرار دارد و شامل ۳ پاسیو است که حداکثر نور و تهویه فضاهای داخلی آن را فراهم می کند. این پروژه شامل خدماتی مانند اورژانس، دیالیز، تصویربرداری تشخیصی (با ۱۶ اتاق برای این منظور)، مشاوره سرپایی، کمک باروری، آناتومی پاتولوژیک، توانبخشی، آزمایشگاه، چشم پزشکی، اتاق عمل، واحد زنان و زایمان، بیمارستان روزانه، همودینامیک و الکتروفیزیولوژی قلب، بخش آندوسکوپی، ICU، واحدهای بستری و کلیه خدمات عمومی که برای عملکرد کلینیک لازم است.

طراحی نما

گفت و گوی ساختمان با شهر از طریق ۴ نما، که از معیارهای طراحی یکسانی پیروی می کنند، اما بسته به موقعیت خود در محیط، با راه حل های متفاوتی سازگار هستند، صورت گرفته است. نمای شمالی که به سمت مرکز شهر است، دسترسی اصلی را قاب می کند. نمای جنوبی که از شهر استقبال می کند، به عنوان یک نقطه عطف ورودی بزرگ در نظر گرفته شده است. نمای غربی، هنگامی که از قطار دیده می شود، یک عملکرد شرکتی را انجام می دهد. و نمای شرقی به کلینیک شخصیت شهری می بخشد.

معیارهایی از روش Clear Code Architecture در مفهوم پروژه به کار گرفته شده است، مانند اجرای استراتژی های دسترسی جهانی در پیشخوان، آسانسور، پله، و حمام، در میان اقدامات دیگر. ضمناً فضای داخلی ساختمان از منظر انسان سازی اندیشیده شده است و همواره به دنبال طرحی متمرکز بر نیاز کاربر بوده و از مصالح سالمی استفاده شده است که سلامت ساکنین را در پی دارد. معیارهای تعیین شده توسط Friendly Materials.

جمع بندی نهایی

طراحی زیر ساخت از پارامترهای چند ظرفیتی تبعیت می کند زیرا یک ساختمان بیمارستان باید تغییراتی را در توزیع آن با سرعت مورد نیاز پیشرفت های پزشکی و فناوری ایجاد کند. Clínica Girona جدید دارای طراحی خلاقانه و کاربردی است که در خدمت یک کلینیک کارآمد، پایدار و قابل دسترسی جهانی است که متعهد به سلامت و رفاه مردم است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه معماری ساختمان درمانی با چهار نما دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 401

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *