طراحی داخلی فروشگاه پرده سرای بری لایف، گروه طرح و ساخت ازنو

طراحی داخلی فروشگاه پرده سرا،دکوراسیون پرده سرا

طراحی داخلی فروشگاه پرده سرای بری لایف، گروه طرح و ساخت ازنو –

پرده سرای بری لایف

طراح: طرح و ساخت ازنو (احسان توسلی، سولماز تاتاری)

همکاران طراحی: نیلا شاه محمدی، رعنا قمرصورت، مرضیه دهقان، زهرا جعفری

کارفرما: حسین ایزدی، احسان ایزدی

اجرا: گروه ساخت ازنو

مسئول اجرایی: امیر حاجی قهرمانی فرد

ساخت دکور: مهدی زمانی فرد، هادی کوشکستانی

عکس: اشکان بهجو

تاریخ شروع و اتمام پروژه: ۲/۱۳۹۴-۱/۱۳۹۴

مدت اجرا: ۴۵ روز

معرفی پروژه: پروژه ی پرده سرای بری لایف واقع در پاساژ روحی در بازار مولوی با هدف ایجاد فضایی جذاب، پویا و مناسب یک پروژه ی تجاری طراحی شده است. در طراحی این فضا، عرصه ی مشتری و فروشنده، با کنتراست قوی کفسازی و نیز تراکم قفسه های پیرامونی در دو ضلع شمالی و شرقی مغازه از یکدیگر تفکیک شده اند؛ این درحالیستکه طرح سقف و نورپردازی کلی فضا سعی در وحدت و یکپارچگی این دو عرصه نموده است. ایده ی اصلی طراحی، خلق فضایی موثر در جذب مشتری به داخل با استفاده از فضای عملکردی کمدها و قفسه های پرده به عنوان المان های زیبایی شناسی است که در ترکیب یکپارچه با سقف و کف، فضای تاثیرگذار عملکردی-فرمی را خلق نموده است.

کانسپت عناصر عملکردی و هویت بخش الصاقی به دیوار، بازشدن پرده ها به منظور ورود نور به داخل است؛ نوری که این بار با نمایش محصولات متنوع پرده ها در فضا تجلی می یابد. البته در ادامه با حضور شیشه های خفته ی نورپردازی شده در کناره ی این قفسه ها، سعی در القای حس روشنایی حاصل از این بازشدگی شده است. از فضاهای مابین این قفسه ها بعنوان کمد استفاده شده و قسمتی از فضای انبار محصولات نیز در کمدهای عمیق بالای ویترین و ورودی مغازه در نظر گرفته شده است.

یکی از المان های جذاب مغازه، کانتر فروشنده است که با قرارگرفتن لایه های شیشه ها با پلان های مختلف چرخشی در فرم را ایجاد نموده است. این شیشه ها پس از UV شدن به یکدیگر، سمباده زده شده و از حفره ی ایجاد شده در مرکز این کانتر به منظور تعبیه ی نور و ایجاد یک میز نور شیشه ای (به جهت نیاز کارفرما به نمایش بافت پرده در نور) استفاده شده است. در داخل این کانتر شیشه ای، میز مورد نیاز فروشنده قرار گرفته است.

در طراحی سقف، هماهنگی طرح دیواره و سقف بمنظور انسجام فضا مد نظر قرار گرفته است. از همین روی، خطوط ساختاری قفسه های پرده در تقسیم بندی سقف نیز امتداد یافته و فضایی هماهنگ در کل مغازه ایجاد شده است. رنگ سیاه و سفید مصالح بکار رفته در پروژه (MDF خام رنگ شده برای سقف و دیوار و سرامیک های ۹۰*۹۰ برش خورده با واترجت برای کف) باعث خنثی بودن فضا از حیث رنگ شده که در ادامه موجبات جلوه نمودن رنگ و بافت پرده ها را فراهم می آورد. ضمنا یکی دیگر از خواسته های کارفرما ایجاد شرایط آسایش (با توجه به گرمای شدید مغازه ها در تابستان) داخل مغازه بود که از فضای سقف کاذب برای جای دادن تجهیزات سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت استفاده شده است.

طراحی داخلی فروشگاه پرده سرا،دکوراسیون پرده سرا طراحی داخلی فروشگاه پرده سرا،دکوراسیون پرده سرا طراحی داخلی فروشگاه پرده سرا،دکوراسیون پرده سرا طراحی داخلی فروشگاه پرده سرا،دکوراسیون پرده سرا طراحی داخلی فروشگاه پرده سرا،دکوراسیون پرده سرا طراحی داخلی فروشگاه پرده سرا،دکوراسیون پرده سرا طراحی داخلی فروشگاه پرده سرا،دکوراسیون پرده سرا طراحی داخلی فروشگاه پرده سرا،دکوراسیون پرده سرا طراحی داخلی فروشگاه پرده سرا،دکوراسیون پرده سرا طراحی داخلی فروشگاه پرده سرا،دکوراسیون پرده سرا طراحی داخلی فروشگاه پرده سرا،دکوراسیون پرده سرا طراحی داخلی فروشگاه پرده سرا،دکوراسیون پرده سرا طراحی داخلی فروشگاه پرده سرا،دکوراسیون پرده سرا طراحی داخلی فروشگاه پرده سرا،دکوراسیون پرده سرا طراحی داخلی فروشگاه پرده سرا،دکوراسیون پرده سرا طراحی داخلی فروشگاه پرده سرا،دکوراسیون پرده سرا

تحریریع خط معمار

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 5,832

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *