معماری رستوران آجری سپیده دم تا غروب

معماری رستوران آجری سپیده دم تا غروب

معماری رستوران آجری سپیده دم تا غروب

پروژه معماری رستوران آجری سپیده دم تا غروب همانطور که از نام آن پیداست، با دقت طراحی شده است تا خدمات جامعی را از صبح تا شب به مشتریان ارائه دهد. این مؤسسه شامل یک رستوران، کافه، بار، و یک خانه شیشه‌ ای برای رویدادها است که با فضای باز بسیار بزرگ همراه است. در ادامه این مقاله به بررسی این پروژه با معماری آجری زیبا خواهیم پرداخت.

کانسپ اصلی پروژه

مفهوم “سپیده دم تا غروب” به وضوح در طراحی بیرونی و داخلی این پروژه بیان شده است. “سپیده دم” و “غروب” را می توان از طریق تصویر خورشید در هنگام ظاهر شدن و ناپدید شدن آن به تصویر کشید. در قسمت بیرونی، بخشی از دایره که نمایانگر خورشید است، از دیوار آجری حک شده است که نماد طلوع و غروب خورشید است. این دایره ناقص برای مناطق مختلف به شکل قوس نیز صدق می کند. هر منطقه یک نام و مفهوم در ارتباط با “سپیده دم” و “غروب” دارد، از جمله یک نوار خورشیدی، فضای قمری و اتاق واردا.

فضای خورشیدی

کافه یا بار خورشیدی نشان دهنده «سپیده دم» است که اولین منطقه افتتاحیه روز است. در قسمت جلو قرار دارد تا مشتریان بتوانند به راحتی سفارشات خود را بگیرند و بروند. از لامپ های قوس دار و منحنی برای نمایش Sunrays استفاده شده است. آنها در سقف تعبیه شده اند و به صورت ریتمیک لحظه طلوع خورشید را به تصویر می کشند.

فضای قمری

در مورد فضای قمری و نوار قمری، نشان دهنده «غروب»، زمانی از روز است که خورشید شروع به ناپدید شدن می کند و ماه جایگزین آن می شود. این مفهوم با زمان سرویس دهی آن مطابقت دارد زیرا فضای قمری یا منطقه رستوران تا شب خدمت می کند در حالی که بارهای قمری در ساعات بعد باز می شوند. برای ایجاد فضایی رمانتیک از نور غیرمستقیم و کم نور استفاده می شود که نور نیمه روشن ایجاد می کند و نور ماه را در شب به تصویر می کشد.

آنچه در شب می درخشد نه تنها ماه بلکه ستاره ها نیز هستند. مفهوم ستاره در اتاق واردا به کار می رود که نام آن از شخصیتی گرفته شده که در J.R.R ستاره می آفریند.

خانه شیشه ای

سیلماریلیون تالکین این یک اتاق خصوصی در خانه شیشه ای است که می تواند رویدادهای خصوصی را در آن برگزار کرد. چراغ های پری آویزان و چراغ های فیبر نوری ستاره ای برای ایجاد یک آسمان پرستاره در داخل اتاق استفاده می شود. فراتر از بخش های داخلی، منطقه ای در فضای باز به نام «ماه نو» دارای یک مسیر دایره ای است که یک ماه کامل را روی زمین به تصویر می کشد و فضایی گیرا را برای عصرها و شب ها ایجاد می کند.

مهمانان این آزادی را دارند که قدم بزنند یا بنشینند و خود را در فضای باز غوطه ور کنند. خانواده های دارای کودکان و علاقه مندان به حیوانات خانگی نیز تشویق می شوند تا آزادانه از این فضا استفاده کنند.

متریال اصلی

آجر کهنه به عنوان ماده اولیه برای دیوار بیرونی عمل می کند، زیرا دوام و رنگ آن به طور استثنایی آسمان نارنجی رنگ را در هنگام طلوع و غروب خورشید تکمیل می کند و فضای یک رستوران بین فرهنگی را با ظرافتی منتقل می کند. الگوی آجر بیرونی به طور مداوم در فضای داخلی اعمال می شود و با سایر مواد و تزیینات با حالات خوب مخلوط می شود تا حالتی مناسب برای انواع مختلف غذا ایجاد کند و راحتی متقابل فرهنگی را ارائه دهد. هر فضای داخلی از طریق قوس نیم دایره ای که نماد خورشید است، نمایی از منطقه بیرونی ماه نو را ارائه می دهد.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه معماری رستوران آجری سپیده دم تا غروب دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 168

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *