ساختمان مسکونی مدرن با سایتی شیبدار

ساختمان مسکونی مدرن با سایتی شیبدار

ساختمان مسکونی مدرن با سایتی شیبدار

معرفی این بخش به ساختمان مسکونی مدرن و زیبایی تعلق دارد که دارای ویژگی خاصی است. این ساختمان در زمینی شیبدار واقع شده است که استفاده بهینه و درست طراح آن باعث جذابیت و حتی استفاده از این شیب در جهت لذت بیشتر شده است.

بازسازی کلبه زلزله زده

این سایت با شیب غربی که در شهر سانفرانسیسکو واقع شده است، مناظر وسیعی از شهر و برج Sutro در نزدیکی آن را ارائه می دهد. خانه ای که در این مقاله به شرح آن می پردازیم با همکاری کوین سایرز از Sawyers Design، که مالک بخشی از این اقامتگاه است، انجام شده است.

آقای کوین و همسرش آرزو داشتند کلبه زلزله‌ زده موجود خود را که در طول سال‌ ها به صورت تکه‌ تکه اضافه شده بود بازسازی و گسترش دهند و این اتاق‌ های به هم پیوسته را به فضایی باز و هماهنگ تبدیل کنند. با توجه به ردپای موجود که بسیاری از موارد را پوشش می‌ داد، هدف در این پروژه این بود است که از ارتباط خانه با این سایت منحصر به فرد حداکثر استفاده برده شود.

دیدی زیبا در ابتدا و انتهای سراشیبی

گردش برای سایت و خانه یک محور مستقیم است که با فرم های ساختمان در هنگام صعود به ورودی اصلی تعامل دارد. در ادامه در داخل، تجربه فرد در امتداد این محور همیشه در انتهای سراشیبی توسط برج Sutro و در انتهای سربالایی توسط درخت سرو باشکوه مونتری لنگر انداخته است.

فرم‌ های خانه با یکدیگر  و با موادی شامل پالتی از متریال چوب سرو، فلز درز ایستاده و پانل‌ های سیمانی برجسته شده‌ اند. این فرم ها همراه با پالت داخلی، اتاق هایی را در یک پلان باز ایجاد می کنند. اوج فرم‌ ها در جلو و با اشاره به معماری اصلی بومی سانفرانسیسکو  رخ می‌ دهد.

طرای نمای سایبانی

یک جعبه پنجره “معکوس” در فاصله هشت فوتی نما قرار دارد که سه تجربه از “جنگل شهری” را برجسته کرده است. یک عرشه پشت بام اتاق نشیمن را گسترش داده و امکان تجربه سطح “سایبان” را فراهم کرده است.

در زیر یک گودال امکانات آتش نشانی بیرونی برای کف جنگل وجود دارد. در داخل، جعبه نمایی از سطح “تنه” را قاب کرده است. در بالا، یک عرشه پشت بام اتاق نشیمن را گسترش می دهد و امکان تجربه سطح “سایبان” را فراهم کرده است. که در این عرشه، پس‌ زمینه آن بیانی تقریباً کودک‌ مانند از یک شیروانی خانه است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه ساختمان مسکونی مدرن با سایتی شیبدار دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 395

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *