طراحی کافه روزنامه با کانسپت چالش دنیای مجازی

طراحی کافه روزنامه با کانسپت چالش دنیای مجازی

طراحی کافه روزنامه

چگونه یک دهکده نظامی بیش از ۱۰۰ ساله پینگ تونگ که تحت حاکمیت ژاپن و دولت ناسیونالیست سابق قرار گرفت، از دکه روزنامه فروشی که در خیابان های روزانه ناپدید شده است استقبال می کند؟ برای زمینه‌ ای که روزنامه‌ ها، قهوه و فضای بیرون را ادغام می‌ کند، آزمایش میدانی «دیوار» پیشنهاد شده است. در این مقاله به نتایج حاصل از آن و نوع طراحی و معماری این کافه می پردازیم.

چالشی برای بازگشت به فضای قبل از اینترنت

در شکل اولیه، منطقه مسکونی کم‌ مرتبه، در فضای اجتماعی با امنیت عمومی ضعیف، خانه‌ های دهکده نظامی دارای دیوارهایی به ارتفاع ۱.۶ متر به عنوان مرزهای مسکونی بودند. دیوارها به اندازه‌ ای بلند هستند که حریم خصوصی را فراهم کنند، اما همچنان به خانواده‌ ها اجازه می‌ دهند از طبقه داخلی بلندشان به یکدیگر دسترسی داشته باشند. چنین دیوارهایی دوره متمدنی را تعریف می کنند که در آن مردم به هم متصل بودند و از یکدیگر مراقبت می کردند. دیوارهای جدید دکه روزنامه فروشی که در حیاط خلوت یکی از خانه های دهکده نظامی برپا شده است، قصد دارد تا ارتباط بین افرادی را که در دنیای مجازی اینترنت به چالش کشیده اند، دوباره بررسی کند.

تطبیق متریال های مناسب با موضوع و فضای بومی

دو دیوار به شکل “T” مایل قرار گرفته اند. محل تلاقی دیوارها، دهانه ای برای اتصال دو طرف است. ۸۰ درجه بین دو دیوار فضای بیشتری را به فضای بیرونی می بخشد که به نقش دکه روزنامه فروشی در بافت پاسخ می دهد. سقف در ضلع داخلی پایین آمده و پنهان شده است تا بر بیان دیوارها تأکید شود، با این پیش بینی که وقتی فرد وارد حیاط خلوت می شود، فرهنگ روستای نظامی را می تواند از طریق ساختمان دکه روزنامه فروشی بیشتر تشخیص دهد.

تخته های چوب پنبه ای کربنیزه در نما برای عایق حرارتی و آب گریزی برای تابستان های گرم که اغلب با طوفان های استوایی همراه است استفاده می شود. طراح پروژه معتقد است که باید چنین مواد ۱۰۰٪ قابل بازیافت را برای یک ساختمان موقت ترجیح داد. در حیاط خلوت، که توسط گیاهان مختلف احاطه شده است، نمای چوب پنبه ای دکه روزنامه فروشی را بدون هیچ زحمتی با محیط ادغام می کند. روزنامه هایی به دیوار چوب پنبه آویزان شده اند و دیدگاه های متفاوتی از تایوان و جهان به اشتراک می گذارند.

استفاده از فولاد زد زنگ برای فضای باز

پایه های قیچی که معمولا در ضیافت های سنتی تایوانی استفاده می شود بیشتر توسعه یافته و به عنوان پایه ای برای میزهای قهوه در فضای باز استفاده می شود. چهارپایه های معمولی از جنس استنلس استیل بازسازی شده و به عنوان یک میز با قابلیت تنظیم ارتفاع و به راحتی قابل جدا شدن به پایه های قیچی متصل می شوند. لوازم جانبی سفارشی فولاد ضد زنگ نیز به عنوان نگهدارنده گلدان روی پایه های قیچی با پشتیبانی از خوکچه های کمپینگ رایج استفاده شده است. طراح پروژه قصد داشته اشیاء معمولی را به اشیاء روزمره برای نسل جدید تبدیل کند و قابلیت تنظیم مبلمان را با توجه به تعداد مهمانان و شرایط آب و هوایی به حداکثر برساند..

جمع بندی نهایی

صبح در راه سر کار، قبل از رفتن به دکه روزنامه فروشی، گل می خرد. امروز یک روز کاری شلوغ است؛ او چند میز میز را در ارتفاعی برای ایستادن قرار می دهد تا راحتی قهوه را تکرار کند و تعدادی میز را پایین می آورد تا مهمانان در یک صبح آهسته برای روزنامه بنشینند. در این فضای آزاد و معمولی که همه در آن قدم می زنند، به نظر می رسد فضای قدیمی که از دیوارهای جدید در آن استفاده شده است، به آرامی تفاوت بین قدیمی و جدید را تغییر می دهد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه طراحی کافه روزنامه با کانسپت چالش دنیای مجازی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 201

۱ دیدگاه

  1. نیلوفر خدابخشی گفت:

    ترجمه اصلا درخور نیست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *