طراحی ویلا مدرن سنگده با استفاده از کاشی در طراحی نما

طراحی ویلا مدرن سنگده با استفاده از کاشی در طراحی نما

طراحی ویلا با استفاده از کاشی در طراحی نما

طراحی: نیلا شاه محمدی، رعنا قمصرات

طراحی جزئیات: امیرحسین نجیمی

طراحی گرافیک: ندا جهانتاب

مهندس عمران: فرهاد بهرامی

مهندس مکانیک: مهدی مهرآوران

مدیر اجرایی: محمد عسگری، تیمور رستمی

موقعیت: سنگ ده، ایران

در طراحی ویلا سنگده با ساختمانی دو طبقه روی توپوگرافی با منظره ای زیبا روبرو هستیم که حدود ۷ متر از سطح خیابان بالاتر است. کارفرما درخواست گسترش ساختمان موجود در حالی که هرگونه مانعی برای منظره خیره کننده را به حداقل می رساند. این گسترش مفهوم طراحی را شکل داده است که شامل آسانسور، پارکینگ سرپوشیده و سوئیت سرایداری می‌ شده است. گسترش در سطح خیابان آغاز شده. در این وضعیت جدید، طراحان با ساختمانی چهار طبقه مواجه شده بودند که ظاهری نامناسب در منطقه داشته است. برای رفع نامتناسب بودن پروژه، ساختمان بر روی یک پایه سنگی محکم و هماهنگ با محیط اطرافش قرار گرفته است. در ادامه به بررسی معماری ویلای سنگده می پردازم.

حجم کلی ساختمان ویلا

سقف شیبدار برای کاهش حجم کلی پروژه برداشته شده است. حذف سقف شیبدار نمای پانوراما از طبیعت اطراف را ارائه می دهد. به دلیل افزایش نور در اتاق های شمالی پروژه، امکان اتصال ساختمان با زمین شمالی در ارتفاع بالادست از طریق یک پل را فراهم کرده است. ارتفاع حیاط شمالی کاهش یافت و یک صفحه شبکه برای گسترش تراس اضافه شده است.

ایده اصلی برای حجم کلی ساختمان، نفوذ و گسترش افقی قسمت اضافی به فضاهای داخلی بوده است. جعبه‌ای که از دل طبیعت بیرون آمده، کاشی‌ های سبز-آبی دارد که رنگ خود را از آسمان آبی و طبیعت سبز گرفته است. این جعبه از مرزهای بیرونی تا فضاهای درونی پذیرای مخاطب بوده و فرصتی برای ارتباط عمودی در پروژه ایجاد می کند. در تکمیل ایده نهایی، سیستم شبکه ای از تیرها و ستون ها در نمای پروژه می تواند به زیبایی نماهای اطراف را قاب بندی کند. این شبکه متخلخل، یک پوسته، کل توده ساختمان را می پوشاند. پوششی که با ظرافت مکعب جدید را در ساختمان موجود ادغام می کند.

پلان ساختمان

طرح فیزیکی پروژه نماهای فضای عمومی را در اولویت قرار می دهد و به چهار سطح تقسیم می شود. طبقه اول شامل پارکینگ و جعبه خدمات مجهز به آسانسور می باشد. طبقه دوم دارای سوئیت سرایدار، موتورخانه و یک جعبه خدمات دیگر با آسانسور است. طبقه سوم شامل اتاق خواب، اتاق نشیمن، جعبه خدمات با امکانات عمومی و دوش، اتاق رختکن، پله ها و آسانسور است. طبقه چهارم دارای یک پذیرایی و پذیرایی، آشپزخانه، تراس و یک جعبه خدمات دیگر با امکانات عمومی و رختکن، راه پله و آسانسور است.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه طراحی ویلا مدرن سنگده با استفاده از کاشی در طراحی نما دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 967

۱ دیدگاه

  1. رهگذر گفت:

    لطفاً بفرمایید جنس دیوارهای سفید بیرونی از چیست.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *