طراحی معماری داخلی دفتر قبادیان / استودیو باغ ایرانی

طراحی معماری داخلی دفتر قبادیان

طراحی داخلی اداری

دفتر قبادیان / استودیو پرشین گاردن

معماران: استودیو باغ ایرانی

معماران اصلی: مهسا مجیدی، پانته آ پرهامی

نقشه کشی و طراحی جزئیات : مینا نبوی، کتی تهرانی

سرپرست سایت : کامران نقی، محسن محمدی

عکس ها: استودیو دید

مساحت : ۲۸۰ متر مربع

سال: ۲۰۲۲

موقعیت: تهران، ایران

“آزاد مانند فضا، شناور به عنوان یک فضانورد و هیجان انگیز مانند کیهان”. طراحی معماری داخلی دفتر قبادیان شرکتی که تولید کننده پیشرو محصولات آرایشی و بهداشتی است، فضایی به مساحت ۲۸۰ متر مربع با الهام از فضای بیرونی طراحی شده است. فضا مجموعه‌ای از گره‌های به هم پیوسته در یک شبکه پیچیده با قسمت های جداگانه است که با درهم تنیدگی در کنار هم قرار گرفته‌اند. ما انسان ها  در فضایی به نام دفتر، با همکاری با یکدیگر تحت عنوان سازمان و تشکیلات کار می کنیم. استودیو باغ ایرانی با استفاده از فلسفه شناخت این ارتباطات و شباهت ها،  آنها را متناسب با نیازها، فعالیت ها و ضرورت ها طراحی کرده اند، تا فضای اداری ایجاد شده  از نظر زیبایی شناسی جذاب و در عین حال بسیار کاربردی باشد.

این فضا از نظر موقعیت در یک ساختمان اداری نوساز است. و ساخت آن در همان مراحل اولیه ساخت، به استودیوی پرشین گاردن واگذار شد. تا متناسب با نیازهای کارفرما، از جمله دستیابی به یک طراحی خلاقانه منحصر بفرد با فضای مفهومی اداری باز، که نشان دهنده هویت مبتکرانه آنها در حوزه کاریشان باشد، طراحی شود. بنابراین در طراحی داخلی آن با فضایی برای کار، تعامل و جلسات مشارکتی با ایده بازتاب هویت و اهداف تیم خلاق این شرکت مواجه هستیم. روابط و تبادلات موجود در محیط کار و لزوم شکل گیری مجموعه منسجمی از اهداف مشترک در فضای اداری، بر اهمیت بسترسازی برای رشد و شکل گیری این روابط بیش از پیش تاکید می کند.

در طراحی معماری داخلی دفتر قبادیان علاوه بر نظر گرفتن فضای اداری باز و یکپارچه و طراحی خاصی برای مبلمان این پروژه، قسمت هایی برای استراحت، فضایی به عنوان چای یا قهوه خانه، مرکزی برای ارائه و پرزنتیشن و فضاهای بسته خصوصی ماننداتاقک هایی برای صحبت با تلفن و  همچنین اتاق های جلسات آنلاین برای رفع نیازهای متنوع مشتریان در نظر گرفته شده است.

عناصری مانند رنگ و نور و همچنین تمرکز بر اثر بازتاب و بافت متریال در کنار آینه کاری سنتی ایرانی با نقوش و اشکال بدیع، توسط هنرمندان بومی، منجر به شکل‌گیری فضایی سورئال و در عین حال کاربردی می‌شود که هویت این شرکت و طراحی داخلی بومی را منعکس می‌کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر بیشتر از معماری داخلی دفتر قبادیان دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

 

تعداد بازدید: 476

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *