طراحی داخلی و مرمت بوتیک هتل مینودر

طراحی داخلی و مرمت بوتیک هتل مینودر

طراحی و مرمت داخلی هتل

بوتیک‌هتل مینودر، دفتر معماری هرندی و هرندی

دومین دوره جایزه مرمت، رتبه سوم مشترک

معماری: استودیو معماری هرندی و هرندی

معماران اصلی: هما هرندی، مهدی هرندی

عکاسی: دید استودیو

مساحت : ۱۴۸ متر مربع

تاریخ شروع پروژه: ۱۳۹۷

تاریخ پایان پروژه: ۱۴۰۰

شرح پروژه:

طراحی داخلی و مرمت بوتیک هتل مینودر توسط دفتر معماری هرندی و هرندی، با در نظر گرفتن اصول معماری صحیح، و با رعایت اصول طراحی پایدار تلاش کرده است، این مجموعه را تا حد امکان به فضایی بهتر و کارآمد تر از گذشته برای مخاطبانش تبدیل کند.

خانه مدنی که خود بخش کوچکی از یک مجموعه بزرگتر به نام خانه اولیا بوده است در طی گذر زمان دستخوش دخل و تصرف های فراوان به صورت غیر اصولی شده است. از جمله: تجاوز ساختمان بانک مجاور به حریم این خانه و استفاده از مصالح ساختمانی ناهمگون با بستر و بافت فرهنگی و تاریخی شهر و همچنین جداسازی بنا به صورت بازگشت ناپذیر از بخش اصلی و بزرگتر خود (خانه اولیا)، که همه این موارد درک و شناخت ساختار اصلی بنا را دشوار ساخته.

بنابراین، در روند طراحی طراحی داخلی و مرمت بوتیک هتل مینودر سعی بر آن شده است که تا جای ممکن با پاکسازی آثار مخرب گذشته، بنا را از نظر کالبدی و ساختاری به آنچه در گذشته بوده است نزدیکتر کنند.

طی برداشت اولیه از خانه‌ی مدنی، دو اتاق در زیرزمین این خانه کشف شد. با توجه به سنت گذشته در طراحی و ارتباط فضاها در خانه‌های سنتی کویر مرکزی ایران و یزد و با توجه به اینکه در جریان دخل‌ و‌ تصرف‌ های غیر اصولی گذشته راه دسترسی به بام و همچنین یکی از اتاق‌ های زیر زمین مسدود شده بودند، تیم طراحی هرندی تصمیم گرفتند که با اضافه‌ کردن یک راه‌ پله در ورودی بنا، حلقه‌ اتصال فضا ها را مجددا کامل کنند.
در زمینه‌ی مرمت، سعی شده با پرهیز از همانند‌سازی و بازسازی عینی گذشته و در عین حال، استفاده از تکنیک‌هایی که از نظر فیزیکی و شیمیایی با مواد و مصالح سنتی به‌کار رفته در بنا سازگاری داشته باشند در درجه‌ اول اهمیت قرار گیرند.

در طراحی این پروژه به منظور کاهش حداکثری مصرف انرژی بویژه در فصل تابستان، یک داربست چوبی و یک درخت نارنج در نظر گرفته شده بود تا از تابش مستقیم نور خورشید به فضاهای داخلی جلوگیری کنند. اما متاسفانه این دو مورد به تایید میراث فرهنگی نرسیدند. و در آخر جهت کاهش مصرف آب و آلاینده‌های جوی، از سیستم آب‌ گرم‌ کن کم‌ مصرف و ایمن برقی استفاده شده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر این پروژه دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: aoapedia.ir

تعداد بازدید: 594

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *