طراحی شوروم پاسارگارد ، پوریا احمدی

طراحی شوروم مدرن

طراحی شوروم پاسارگارد ، پوریا احمدی

معماری: دفتر معماری پوریا احمدی

معمار مسئول: پوریا احمدی

موقعیت: اصفهان

مساحت: ۲۲۰ مترمربع

اجرای پروژه: مهندس حمید خادمی

گرافیست: بهروز باجغلی

عکاس: مسعود اقارب پرست

سال: ۱۳۹۷

شرح پروژه از زبان معمار

پروژه شوروم پاسارگاد به مساحت ۲۵۰ متر مربع در اصفهان قرار دارد. کاربری این پروژه قبل از بازسازی مسکونی بوده و بنا به سفارش کارفرما به یک شوروم برای نمایش محصولات بازرگانی شرکت پاسارگاد دکور تبدیل گشت و محصولاتی همچون پارکت و کاغذ دیواری را ارائه می دهد. وجود ریزفضاهایی همچون فضای انتظار، پذیرش، فضای اداری، فضایی برای نمایش محصولات و استفاده از آیتم‌های روان‌شناختی، محیطی تاثیرگذار بر رفتار کاربر در فضا بوده است.

طراحی پروژه پس از مطالعات اولیه توسط طراح و با توجه به درخواست کارفرما آغاز شد. با در نظر گرفتن مناسب‌ترین دیاگرام ارتباط فضایی، پس از لکه گذاری، چیدمان مبلمان را آغاز شده و سپس تفکیک فضاهای ایجاد شده با استفاده از برش‌هایی در سقف کاذب و تغییر ارتفاع در فضای انتظار انجام شده است.

ورود نور طبیعی با توجه به فضاهای مورد نیاز، در بخش ارائه‌ی محصولات با قرار دادن رگال‌هایی جهت نشان دادن محصولات، در بخش انتظار ورود نور طبیعی با استفاده از شکست عمودی سقف و افزایش ارتفاع کنترل شد و در تکمیل آن از نورپردازی مصنوعی متمرکز و غیر متمرکز، روشنایی مورد نیاز فضاها با توجه به کاربری آن‌ها فراهم گردید.

همچنین در ادامه چهل و هشت صفحه عمودی در ابعاد دو در هشتاد سانتی متر طراحی شدندکه گویای طرح های پارکت باشد و به صورت متحرک در یک محور حرکت می کنند. همچنین فضایی برای نگهداری آلبوم های کاغذ دیواری در ضلع شرقی فضا طراحی شد و برای نمایش آلبوم ها از میز داخل سالن استفاده می شود. در طراحی پذیرش برای جلب توجه مخاطب از سنگ مرمر برای با شکوه جلوه دادن فضای ورودی و باریسول در سقف استفاده شده است. در جداره‌ ی دیوار جنوبی فضای انتظار یک آب نما قرار داده شده تا فضایی آرامش بخش ایجاد کند. علاوه بر این آب نما باعث تهویه بهتر هوا می شود.

طراح برای بزرگتر جلوه دادن بخش های با مساحت کوچک در فضا مانند مانند جداره‌ی کم‌عرض ورودی و فضای نیمه‌ خصوصی، استفاده از آینه ها را پیشنهاد داده است. در ادامه‌ی طراحی باتوجه به درخواست کارفرما در جهت استفاده از عوامل روان‌شناختی محیطی (نور، رنگ، بافت، آکوستیک، دما، تهویه و …) تاثیرگذار بر رفتار کاربر از مبلمان با رنگ، طرح و فرم مناسب، تهویه‌ی مناسب با استفاده از آب نما، تلفیق مناسب نور طبیعی و مصنوعی، متریال مناسب، بافت مناسب متریال‌ها و در کل ایجاد فضایی ساختارگرا ایجاد شد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

طراحی شوروم مدرن طراحی شوروم مدرن طراحی شوروم مدرن طراحی شوروم مدرن طراحی شوروم مدرنطراحی شوروم مدرن طراحی شوروم مدرن طراحی شوروم مدرن طراحی شوروم مدرن طراحی شوروم مدرن طراحی شوروم مدرن طراحی شوروم مدرن

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به طراحی شوروم مدرن پاسارگاد پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Aoapedia.ir

اقتباسی از دانشنامه هنرمعماری

تعداد بازدید: 1,722

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *