طراحی و معماری ویلای خشت باف

طراحی زیباترین ویلاهای ایران

معماری: گروه معماری ایماژ

موقعیت: ایران، تهران

معماران اصلی: نوید تولایی، آرمین شایانپور، محمدمهدی شرافت پیما

مساحت: ۹۱۲مترمربع

مدیر اجرایی: الیاس دمیرچی

تیم اجرایی: امیرحسین خواص صفت

ناظر: گروه ED

مهندس مکانیک: علی شهبازی

مهندس برق: محمد براتی

عکاس: محمدحسین حمزه لویی، محمد مهدی شرافت پیما

در این بخش قصد داریم تا طراحی یکی از زیباترین ویلاهای ایران را به شما معرفی کنیم. پروژه ساختمان مسکونی خشت باف در منطقه غرب تهران واقع شده است. معماری این ساختمان زمانی به گروه معماری ایماژ واگذار شد که اسکلت و بتن ریزی ساختمان تکمیل شده بود. ساختمان خشت باف دارای چهار طبقه است که دو طبقه آن در زیر زمین است و مورد استفاده برای استخر، سالن بدنسازی، پارکینگ، انبار و اتاق فنی می باشند. در طبقه اول و دوم هم واحدهای مسکونی قرار دارند. چالش اصلی در این پروژه خلق فضایی متناسب با نیازهای زندگی ایرانیان برای کارفرمایان که دو برادرند، بود. در مرحله اول، با جداسازی قسمت های درونی و بیرونی، فضاهایی برای فعالیت این دو خانواده در روف گاردن، حیاط، استخر و سالن بدنسازی فراهم شد. به علاوه با تفکیک فضایی، در هر واحد سعی شده تا یک سلسله مراتب و حریم خصوصی ایجاد شود.

یکی از کارهایی که باید در این رابطه انجام شود اضافه کردن پارتیشن های متحرک در داخل واحدهاست که فضای اتاق نشیمن و ناهار خوری را از هم جدا می کند. این پنل ها باعث افزایش انعطاف پذیری فضا برای کاربر می شوند تا بسته به نیاز و ظرفیت، فضا را کوچکتر یا بزرگتر کنند.

حفظ حریم خصوصی با ساختمان های اطراف از یک طرف و نمای پارک محلی از سوی دیگر، تصمیم گیری در مورد میزان و نوع بازشو ها در نما را دشوار کرده بود. بنابراین پنل هایی خمیده با الگوهای پارامتریک برای نمای ساختمان طراحی شد که بازشوها را به نمایش می گذارد و دید از بیرون به فضای داخلی را محدود می کند و در عین حال دید از داخل به فضای سبز بیرونی در طرف غرب ساختمان افزایش را می دهد. این کنترل بصری احساس امنیت و  آرامش در فضاها را القا می کند. این حریم خصوصی علاوه بر این که بر اساس مبانی اعتقادات و آداب و رسوم ایرانی است، مبتنی بر اصول اقلیمی نیز می باشد.

ایجاد پوسته های پارامتری مشبک می تواند به عنوان عایق عمل کرده و گرمای لازم را برای فصل زمستان فراهم سازد، اما اجازه نمی دهد آفتاب آزار دهنده به فضای داخلی بتابد و فضا را گرم کند. علاوه براین فیلتر آلودگی های بصری یکی از اهدافی بود که توسط این پنل های آجری کنترل می شد.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

طراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایرانطراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایران طراحی زیباترین ویلاهای ایران

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به معرفی طراحی یکی از زیباترین ویلاهای ایران پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 3,431

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *