طراحی رستوران دو طبقه، تلفیق سبک های مدرن، صنعتی و روستیک

طراحی رستوران دو طبقه ، طراحی رستوران مدرن صنعتی

طراحی رستوران دو طبقه ، تلفیق سبک های مدرن، صنعتی و روستیک

امروزه، تلفیق سبک های معماری در طراحی داخلی فضاهای مختلف بسیار مرسوم است. معماران مختلفی در نقاط مختلف دنیا این کار را انجام می دهند و به فضایی ترکیبی خلق می نمایند. نه اینکه این موضوع مربوط به امروز باشد. ترکیب سبک های از گذشته امری مرسوم بوده است و در حقیقت وقتی فضایی طراحی می شود، نمی توان گفت به صورت مطلق مربوطه به کدام سبک معماری است. بلکه همواره می توان ردپاهایی از سبک های مختلف در یک پروژه یافت.

اگر بصورت دقیق تر بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، باید بگوئیم که معماران امروزی، علاقه ی زیادی به ترکیب سبک صنعتی با دیگر سبک ها نظیر مدرن و مینیمال از خود نشان می دهند. سبک صنعتی در گذشته به این شکل محبوب و پرطرفدار نبود. اما امروزه، به یکی از سبک های برجسته و پر استفاده در فضاهایی با کاربری اداری، تجاری و حتی مسکونی تبدیل شده است. این که تا کی این سبک یکه تازی خواهد کرد را کسی نمی داند اما در حال حاضر، دوره سبک صنعتی است!

در هر فضایی که ترکیب سبک صنعتی با سبک های دیگر نظیر مدرن اتفاق می افتد، معمولا ویژگی های خاصی از این سبک مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال می توان به استفاده از تاسیسات ساختمان به صورت اکسپوز اشاره نمود و یا برخی متریال ها نظیر آجر و بتن که از متریال های شاخص در این سبک هستند. (این دو متریال، بصورت عمومی در فضای بیرونی مورد استفاده بودند و استفاده از آنها در فضای داخل، از ویژگی های سبک صنعتی است. در گذشته و حتی حال حاضر، فضاهای صنعتی نظیر کارخانه ها، پوشش خاصی برای دیوارهای داخلی نداشتند و به این شکل، این متریال ها به عنوان متریال های مورد استفاده در فضاهای داخلی صنعتی شناخته می شوند.)

در این مطلب قصد داریم به بررسی طراحی داخلی رستوران ای بپردازیم که ویژگی های ذکر شده را می توانید در آن مشاهده نمایید. در طراحی رستوران Casa Nori سبک های مدرن ، صنعتی و البته روستیک با یکدیگر ترکیب شده اند و بدین شکل با فضایی حاصل از تفکرات مختلف اما در نهایت با یک تم مدرن، وربرو هستیم.

طراحی رستوران Casa Nori توسط استودیو معماری بین المللی YoDezeen در سال ۲۰۱۶ صورت گرفته است. این رستوران در شهر کیف، پایتخت کشور اوکراین واقع شده است و متراژی در حدود ۲۰۴ مترمربع دارد. همانطور که در ابتدا ذکر شد، این رستوران در دو طبقه طراحی شده است.

نکته جالب آنکه طراحی طبقات با آنکه از خط فکر کلی طراحی پیروی می کند، اما به دنبال ایجاد فضاهای متفاوت بوده است. در طبقه اول سقف بر اساس سبک صنعتی طراحی شده است. یعنی تاسیسات ساختمان و مورد نیاز رستوران به صورت اکسپوز بر روی سقف کار شده اند و به رنگ مشکی در آمده اند و به عنوان یک المان دکوراتیو مورد استفاده هستند. دیوارها به رنگ خاکستری و کف، کفپوش چوبی است. از همین جا می توان متوجه شد که طراحان علاوه بر تلفیق سبک ها به دنبال ایجاد یک فضای بالانس به لحاظ انرژی بوده اند. مبلمان اما هم مدرن و هم چوبی و آن هم از نوع روستیک هستند!

از طبقه اول به طبقه دیگر یعنی طبقه پایین که برویم خواهیم دید که سقف با تاسیسات اکسپوز حذف شده است و تایل های بتنی جای آن را گرفته اند. اما مدل مبلمان تغییر کرده و میزهای چوبی با پایه های فلزی سیاه رنگ به فضا اضافه شده اند. در این طبقه، تعریف دیگری از سبک صنعتی به فضا اضافه و با ویژگی های سبک مدرن ترکیب شده است.

به نظر شخص نگارنده، این رستوران یک نمونه بسیار خوب از ترکیب سبک هاست که گاهی برای یافتن ویژگی سبک ها باید مستقیم به فضا نگاه کرد و گاهی به دنبال این ویژگی ها گشت! اما از دور که به رستوران نگاه می کنیم، تمامی این سبک ها را خواهیم دید.

در ادامه دعوت می کنیم نگاهی به تصاویر طراحی رستوران Casa Nori بیاندازید.

طراحی رستوران دو طبقه ، طراحی رستوران مدرن صنعتی طراحی رستوران دو طبقه ، طراحی رستوران مدرن صنعتی طراحی رستوران دو طبقه ، طراحی رستوران مدرن صنعتی طراحی رستوران دو طبقه ، طراحی رستوران مدرن صنعتی طراحی رستوران دو طبقه ، طراحی رستوران مدرن صنعتی طراحی رستوران دو طبقه ، طراحی رستوران مدرن صنعتی طراحی رستوران دو طبقه ، طراحی رستوران مدرن صنعتی طراحی رستوران دو طبقه ، طراحی رستوران مدرن صنعتی طراحی رستوران دو طبقه ، طراحی رستوران مدرن صنعتی طراحی رستوران دو طبقه ، طراحی رستوران مدرن صنعتی طراحی رستوران دو طبقه ، طراحی رستوران مدرن صنعتی طراحی رستوران دو طبقه ، طراحی رستوران مدرن صنعتی طراحی رستوران دو طبقه ، طراحی رستوران مدرن صنعتی طراحی رستوران دو طبقه ، طراحی رستوران مدرن صنعتی طراحی رستوران دو طبقه ، طراحی رستوران مدرن صنعتی طراحی رستوران دو طبقه ، طراحی رستوران مدرن صنعتی طراحی رستوران دو طبقه ، طراحی رستوران مدرن صنعتی طراحی رستوران دو طبقه ، طراحی رستوران مدرن صنعتی طراحی رستوران دو طبقه ، طراحی رستوران مدرن صنعتی

آنچه در این بخش بررسی شد، طراحی رستوران دو طبقه در شهر کیف بود که توسط استودیو Yo Dezeen دیزاین شده است. اگر در رابطه با این رستوران و طراحی آن نکته ای در ذهن دارید، از طریق بخش نظرات، با ما و سایر معماران در ارتباط باشید.

 

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: YoDezeen

تعداد بازدید: 1,449

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *