استفاده از رنگ تیره در دکوراسیون منزل مدرن

رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن

استفاده از رنگ تیره در دکوراسیون منزل مدرن

یکی از موضوعات جذاب در طراحی داخلی، استفاده از رنگ تیره در دکوراسیون منزل مدرن می باشد. چنین فضاهایی معمولا خاص، رازآمیز و فریبنده می باشند. در چنین دکوراسیون هایی افراد با فضایی کاملا تیره مواجهه می شوند. بنابراین انتخاب اشیای دکوراتیو و رنگ ها بسیار اهمیت دارد، به گونه ای که سعی نشود که فضا را از حالت تاریکی خارج کرد و همینطور اینکه میزان تاریکی به اندازه ای باشد که فضا برای افراد کسل کننده باشد. در راستای ایجاد فضای تیره در دکوراسیون در این بخش سعی می کنیم تا به برخی از نکات مهم اشاره کنیم. این ایده ها می تواند شما را در ایجاد فضای ایده آلتان راهنمایی کند.

یکی از نکاتی که طراحان و کارشناسان در طراحی داخلی منزل با رنگ های تیره به آن اشاره می کنند این است که بهتر است در فضاهای تیره از آینه استفاده نشود. به کار بردن آینه برخلاف اینکه در فضاهای کوچک و روشن به بزرگتر دیده شدن فضا کمک می کند، در دکوراسیون تیره همانند یک الماس مخملی می نمایاند. سعی کنید تا از متریال و اشیای دکوری از جنس برنج، برنز، نقره و سایر اشیایی که منعکس کننده نور هستند و در میان فضای تیره برجسته می شوند استفاده کنید. یکی از راه هایی که معمولا طراحان داخلی توصیه می کنند که در فضاهای تیره انجام دهیم استفاده از اشیا و مبلمان چوبی می باشد. به علاوه این عنصر در ترکیب با فلز طلایی یا نقره ای نیز بهترین گزینه می باشد. 

نورپردازی در یک محیط تاریک را نمی توان بیش از حد مورد توجه قرار داد. اما همین  هم بستگی دارد که تا با چه میزان نور افراد احساس راحتی در فضا خواهند داشت. بنابراین می توان از پایه های نوری یا یا انواع لوسترها استفاده کرد که علاوه بر تأمین نور فضا جنبه تزئینی هم دارد. از دیگر گزینه ها می توانیم آثار هنری را نام ببریم. تابلوهای نقاشی بر روی دیواره تیره می تواند آن بخش را به نقطه کانونی تبدیل کند. قرار دادن گلدان گل  در فضای داخلی تیره می تواند حسی از تازگی و انرژی را به ارمغان آورد. با توجه به این نکات شما می توانید به ایجاد فضای داخلی ایده آلتان بپردازید. در ادامه خط معمار به معرفی دو پروژه فوق العاده استفاده از رنگ تیره در دکوراسیون منزل مدرن می پردازد. با دیدن این پروژه ها ما را همراهی کنید.

پروژه اول

این پروژه شامل یک آپارتمان مدرن تیره رنگ در سن پترزبورگ روسیه قرار دارد و به مساحت ۵۶ مترمربع می باشد. این آپارتمان بازسازی فضایی است که کارفرما علاقه ای به ایجاد فضایی با سبک مدرن و تیره  و آرام داشت. سالن نشیمن با وجود کوچک بودن به طرز خلاقانه ای طراحی شده است. طراح برای مبلمان رنگ آبی را در نظر گرفته که در کنار صندلی های سیاه و سفید به خوبی قرار گرفته است. در این فضا ما ترکیبی از رنگ ها و متریال گوناگون را مشاهده می کنیم از جمله آن ها می توان به شیشه، چوب، فلز و برنج را مشاهده می کنیم که در کنار یکدیگر ترکیبی منحصر به فرد ایجاد کرده اند.

رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن

پروژه دوم

پروژه دوم ما شامل یک آپارتمان مدرن کوچک با مساحت ۴۳ متر مربع واقع در سن پترزبورگ می باشد. دیزاین تاریک فضای نشیمن با استفاده از عناصر چوبی تیره و گرم همراه با قالیچه رنگی می باشد. بافت ظریف دیوار استند تلویزیون نور خورشید را به خود جذب می کند و همچنین بالای این بخش نیز از طریق نور LED به کار رفته در آن روشن می شود. میز عسلی کرمی رنگ در میان فضای تیره برجته شده و در کنار قالیچه رنگی فضایی دلچسب را ایجاد می کند. در پشت مبلمان دیوار شیشه ای فضای غذاخوری را از آشپزخانه جدا می سازد.

رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرن رنگ تیره دکوراسیون منزل مدرنتحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Homedesigning

تعداد بازدید: 1,179

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *