طراحی دفتر اداری پارلیفت ، آرش مدنی

طراحی دفتر اداری

دفتر اداری پارلیفت

طراحی دفتر اداری پارلیفت

معمار: آرش مدنی

موقعیت: ایران ، تهران

سال: ۱۴۰۰

مدیرپروژه: ایرج سمیاری

همکاران طرح: ساغر مشیری، آریا بجروانی

همکاران اجرایی: زینب اثنا عشری، محمدعلی مهدوی

عکاس: محمد حسین حمزه لوئی

این پروژه بازسازی دفتر اداری پارلیفت است. تیم طراحی در مواجه با بستر پروژه که ادغام سه واحد همجوار به منطور گسترش فضا بود، با شکستگی ها و کنج هایی در پلان مواجه گشت که از آن به عنوان ایده اصلی طرح استفاده نمود و جوهره‌ی وجودی طراحی را بوجود آورد و خرد فضاهای مورد نیاز کارفرما را شکل داد. تیم طراحی برای جلوگیری از آشفتگی بصری در اثر وجود این خرد فضاها، با استفاده از رویکردی مدرن در بکارگیری مصالح و نورپردازی سعی بر ایجاد حس یکپارچگی در فضا داشت؛ که این رویکرد با پیشینه کاری کارفرما، شرکت پارلیفت، که در حوزه طراحی و ساخت سیستم های کنترل آسانسور فعالیت دارد همسو بود.

در این پروژه استفاده از جدا کننده‌ها و دیوار های شیشه ای در طراحی برگرفته از کانسپت مدیریت شیشه ای است که باعث ایجاد شفافیت و عدالت سازمانی می شود به گونه‌ای که شفاف بودن فرایندهای موجود در عین امکان تعاملات درون سازمانی، کنترل و نظارت مدیریت بر مجموعه را نیز حاصل می گردد.

استفاده از پوشش میکروسمنت برای دیوارها و گرافیک محیطی در تعامل با کانسپت و ماهیت برند صورت پذیرفت و گسترش رنگ خنثی به کل فضا موجب جلوگیری از اغتشاش بصری و ایجاد یک کل واحد با نقاط تاکیدی قرمز رنگ و مرزبندی های شفاف شد؛ چنان چه این رویکرد بر طراحی و متریال مبلمان نیز اثر گذاشته است.

پلان، دیاگرام، سکشن و …

تحریریه خط معمار

منبع: استودیو معماری آرشیفرم

تعداد بازدید: 380

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *